חפש

איך לחזק את הביטחון העצמי

אין כמעט אדם שלא היה רוצה לדעת איך להיות יותר בטוח בעצמו. לכל אחד יש חולשות וחוסר ביטחון בתחומים מסויימים, אפילו אם הוא יודע להפגין ביטחון עצמי כלפי חוץ כמעט בכל דבר.
ללמוד להיות בטוח בעצמך יותר זה קשה אבל אפשרי.
מניסיון אישי אני יודעת שקשה לבנות את עצמך ולהרים את עצמך למעלה, אבל אם תיקחו בכל פעם צעד אחד קטן, זה אפשרי. תצטרכו בשביל זה המון סבלנות ונחישות, אבל התוצאה תהיה נהדרת.
כל אחד יכול ללמוד כיצד להיות בטוח בעצמו יותר, לבנות הערכה עצמית ולהאמין בעצמו.
לפניכם כמה דרכים לחזק את הביטחון העצמי שלכם ולהאמין בעצמכם:
היו יצירתיים
אחת הדרכים הטובות ביותר להעלות את הביטחון העצמי היא להיות יצירתי. להתחיל פרוייקט חדש שלכם או מאמץ שדורש ממכם להיות יצירתיים. זה יכול להיות משהו פשוט, כמו ללמוד לתפור, או משהו הרבה יותר גדול כמו ציור קיר או כתיבת ספר. כאשר תסיימו את היצירה שלכם בהצלחה, תרגישו גאים בעצמכם וזה ימלא אתכם בביטחון. תרגישו מוכשרים בגלל שהתחלתם משהו וסיימתם אותו.
התמקדו ביכולות שלכם
לכל אחד יש יכולות. כל אחד חזק במשהו. במה אתם חזקים? מה הכישרון שלכם? זה לא חייב להיות משהו אמנותי. יכול להיות שאתם יודעים להקשיב היטב או שיש לכם כושר ארגון מצוין. מצאו את התכונות החזקות שלכם, רשמו אותן על נייר והוסיפו דוגמאות לפעמים שהצלחתם בזכות הכישרונות שלכם. התמקדו בתכונות אלה ולא במה שאתם רואים ככישלון וכבר תרגישו שיפור בביטחון העצמי שלכם. אם אתם יודעים לבשל אוכל טעים, לצלם תמונות יפות,  יש לכם ידע רב בהיסטוריה או כישרון במתמטיקה, לכל נקודת חוזק כזו יש ערך רב. אל תמעיטו בערכן של נקודות החוזק שלכם לעולם. ככל שתרשמו נקודות חוזק רבות יותר של עצמכם, כך הביטחון העצמי שלכם ילך ויגדל.

בלו בחברה טובה
עוד דרך להרגיש טוב עם עצמכם היא לבלות עם אנשים שטוב לכם איתם. השתדלו לבלות עם אנשים שאוהבים אותכם בזכות מי שאתם. בלו עם בני המשפחה שלכם ועם חברים טובים שרואים את הטוב שבכם ועושים לכם טוב. כשאתם מבלים עם אנשים שרואים בכם את התכונות הטובות, זה משתקף אליכם כמו מראה ואתם גם רואים את עצמכם בעין יפה.
תעשו דברים שאתם מפחדים מהם
אם תתגברו על הפחד ותעשו משהו שמפחיד אתכם, זה יעצים אתכם. אני לא מתכוונת חלילה לפעולות שמסכנות חיים.
אם יש לכם פחד קהל, קחו את הסיכון ודברו בפני קבוצה. יכול להיות שתרגישו שאתם נבוכים, מסמיקים, רועדים ומגמגמים, אבל אחר כך תגלו שאנשים לא שמו לב לזה או לא ייחסו לזה חשיבות ותרגישו טוב עם עצמכם שהעזתם. אם יש לכם פחד גבהים לכו לקפוץ באנג'י או לצנוח. כל דבר שאתם מתים מפחד ממנו עכשיו ותעיזו לעשות, יחזק אותכם ויגרום לכם להעריך את עצמכם יותר.
עשו טוב לאנשים אחרים
אחת הדרכים לחזק את הביטחון העצמי היא לעשות דברים נחמדים עבור אנשים אחרים. מצאו מקום להתנדב בו, או עזרו לאנשים שאתם יודעים שזקוקים לעזרה כמו זקנים או מוגבלים. זה יעשיר את חייכם ויתרום לביטחון העצמי שלכם. אם אין לכם זמן להתנדב, בטוח יש לכם זמן ואפשרות להיות נחמדים למכרים שלכם שנראים עצובים ולשמש להם אוזן קשבת. הקשבה לאדם במצוקה יכולה לתת לו המון. לפעמים אתם יכולים לגלות שחבר מספר לכם צרה שלו, אתם רק מקשיבים בלי להגיד כלום ונותנים לו לדבר עד שבסוף הוא יגיד לכם: ואו, בזכותכם הגעתי לפתרון, עזרתם לי מאד! (לי זה קרה כמה פעמים, נסו זאת בעצמכם). כשתרגישו שאתם תורמים לאחרים, הערך העצמי שלכם יעלה ואיתו גם הביטחון בעצמכם.

חייכו יותר
בטח שמעתם את הקלישאה "חייך והעולם יחייך אליך בחזרה", או ש"חיוך מפעיל הרבה פחות שרירים מאשר פרצוף כועס", נכון? למרות שמדובר בקלישאות, מסתבר שזה נכון, החיוך גורם לתגובת שרשרת וכשאתם מחייכים, אנשים בדרך כלל מחייכים אליכם בחזרה. כמובן שצריך לחייך בעיתוי הנכון ולא להגזים. שוב, כשאתם גורמים לאחרים להרגיש טוב בעזרת החיוך, אתם מרגישים טוב בחזרה וכך גם הביטחון העצמי שלכם משתפר.
עשו פעילות גופנית
גם פעילות גופנית תעזור לכם להרגיש בטוחים יותר בעצמכם. צאו להליכה בפארק או לטיול עם הכלב. רכיבה על אופניים, ריצה, שחייה או משחקי כדור גם יעשו את העבודה היטב.
תהליך של בניית הביטחון העצמי לוקח זמן ולא קורה בין לילה. זה יכול להיות מסע קשה שאת התוצאות שלו לא מרגישים באופן ברור ומיידי. הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים, שטובים אליכם ואוהבים אתכם, גם אם הם לא רבים ובהתחלה קשה לכם למצוא אותם ולהאמין שהם באמת אוהבים אתכם, תנו לזה סיכוי. התוצאות של התהליך שוות את כל הקושי וההשקעה.
האם יש לכם טיפים נוספים או מה להעיר? אם כן, אשמח אם תוסיפו תגובה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות