חפש

8 טיפים לספירת קלוריות נכונה

כל מי שעושה דיאטה יגיד לך: ספירת קלוריות היא חשובה ביותר.
בלי תכנון אכילה וספירת קלוריות, אי אפשר לרזות. כדי לרזות צריך לספור אותן, לאכול אותן ולשרוף אותן. אין קיצורי דרך.
אבל זה יכול להיות מרתיע בהתחלה, אם אתה לא בטוח שאתה יודע איך לספור קלוריות נכון.
כדי ללמוד איך לספור קלוריות בצורה נכונה ולהימנע מטעויות שיעלו לכם בקילוגרמים נוספים, קבלו 8 טיפים שיעזרו לכם:
1. תהיו מודעים לגודל המנות
בואו נעשה ניסוי. קחו קופסת קורנפלקס ושיפכו לתוך קערה כמות שבעיניכם נחשבת למנה. עכשיו הסתכלו על הקופסה ותראו כמה היא שוקלת. חשבו לפי הכמות שלקחתם כמה שוקלת המנה ששפכתם לקערה. רוב הסיכויים שלקחתם מנה כפולה ממה שנחשב למנה לפי טבלאות הקלוריות. זה בסדר, בתנאי שכללתם בתפריט היומי שלכם שתי מנות של קורנפלקס. לכן היו זהירים עם גודל המנות שאתם לוקחים ועד שתהיו בטוחים, מידדו את המנות בעזרת משקל או כוס מדידה.

2. השתמשו במחשבון קלוריות
יש הרבה מחשבוני קלוריות ברשת שיעזרו לכם לתכנן את התפריט היומי ולבדוק כל דבר שאתם רוצים להכניס לפה. המחשבון האהוב עלי הוא מחשבון הקלוריות של האתר Goleango שמספק מידע על כמות הקלוריות, החלבונים, השומנים, הפחמימות, הסיבים התזונתיים והכולסטרול לכל מאכל בהתאם לכמות שציינתם.
3. תדעו למה אתם עושים את זה
למה בכל מקרה אתם סופרים קלוריות? האם זה רק מסקרנות, או שאתם רוצים לרדת או לעלות במשקל? אם תזכרו היטב את המטרה שלשמה אתם סופרים קלוריות, תהיו יותר מחושבים ואמינים כשאתם עושים את זה.
4. אל תשכחו את המשקאות
אם אתם לא שותים רק מים, אל תשכחו לספור גם את הקלוריות שבכל המשקאות שאתם שותים במשך היום. זיכרו, גם במשקאות יש משמעות לכמות, לא רק באוכל.
5. קיראו חומר והעשירו את הידע שלכם
לספור קלוריות זה נפלא, אבל כדי להרגיש מחויבים לתהליך ובעניינים, חשוב להתעדכן בטרנדים חדשים, בכתבות וידיעות חדשות מעולם התזונה. כדאי לכם לקרוא מגזינים שעוסקים בדיאטה ובתזונה נכונה ולהשתתף בפורומים שונים.

6. אל תרמו
למה לטרוח לספור קלוריות בכלל אם אתם לא מתכוונים להיות כנים לגמריי בקשר לזה? אל "תשכחו" להכניס לרשימה של מה שאכלתם שום עוגיה, שום קולה ושום בננה שאכלתם.
7. אל תשכחו את הרטבים
ידעתם שגם בקטשופ, מיונז ורוטב לסלט יש קלוריות לא מעטות? אל תשכחו לכלול גם אותם בספירת הקלוריות היומית.  
8. הכינו אוכל בבית
לספור קלוריות במסעדה זו משימה מייאשת, במיוחד שלא כל המרכיבים שבמנה ידועים לכם. חיסכו לעצמכם את המטרד והשתדלו לאכול בבית את האוכל שהכנתם בעצמכם. כך תהיו הרבה יותר אמינים ומדויקים באשר לכמות הקלוריות שהכנסתם לגופכם, ותשלטו בגודל המנות ובמרכיבים שלהן. האוכל הביתי הוא בדרך כלל גם בריא ונקי יותר.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות