חפש

12 עובדות מפתיעות על דיאטה

12 עובדות מפתיעות שקשורות לדיאטה ויעזרו לכם לרזות:
1. גם כשאתם טועמים בזמן שאתם מבשלים, הקלוריות נחשבות- כשמכינים אוכל, תמיד יש את הנטייה לטעום אותו. נסו ללעוס מסטיק בזמן הכנת האוכל וכך תחסכו אלפי קלוריות בשנה.
2. שינה מספקת תהפוך אתכם לרזים- מחקרים מראים שחוסר שינה גורם לתיאבון מוגבר. לכן השתדלו לישון טוב בלילה.
3. סופי שבוע עלולים להיות מסוכנים לבריאות שלכם- בממוצע אנחנו אוכלים מאה קלוריות יותר בסופי השבוע מאשר בשאר ימי השבוע. אם תכפילו את זה במספר ימי סופי השבוע שיש בשנה, תקבלו עודף של 10,400 קלוריות בשנה לפחות!

4. מי שאוכל לבד מת לבד- סקרים מראים שיותר ממחצית הישראלים אוהבים לאכול בחברה. 25% נוהגים לאכול "על הדרך", לבד, ארוחות חטופות. אם נקפיד לאכול בחברה ולוותר על ארוחות מהירות וחפוזות, נחסוך אלפי קלוריות בשנה.
5. בסקר שנערך בארצות הברית התברר כי  75% מהאנשים נוהגים לאכול יותר מדי בשעות הלילה, 25% אוכלים יותר מדי בשעות אחר הצהרים ורק 3% אוכלים יותר מדי בשעות הבוקר. עדיף לאכול ארוחת בוקר ולא לבלוס מול הטלויזיה.
6. לא בטוח שכדאי לכם לקנות את ספר הדיאטה האחרון שיצא לחנויות הספרים. עד היום התפרסמו בישראל מאות ספרי דיאטה. אם הם באמת היו עוזרים, היינו צריכים כל כך הרבה?
7. בדרך כלל 25% מצריכת הקלוריות היומית באה ממתקים, קינוחים, משקאות קלים ומשקאות חריפים. 5% נוספים מגיעים מחטיפים מלוחים, פירות בטעם המשקאות. רק 10% מגיעים פירות וירקות. שימו לב לתפריט היומי שלכם ולמה שאתם אוכלים!
8. הגודל כן קובע- בגביע גלידה רגיל יש 17 קלוריות. בגביע גדול יש 40 קלוריות. אם אתם קונים גלידה בגביע, קנו את הגביע הקטן שאפשר גם להכניס בתוכו פחות גלידה.
9. אל תשתו קפה עם שמנת וסוכר. בכל סוגי הקפה שמגישים בבתי קפה ומסעדות יש הקבה קלוריות. לכן עדיף שתזמינו תה.
10. בכל פעם שעולים גרם מדרגות שורפים 10 קלוריות. אם אתם עולים הרבה מדרגות בשנה זה יכול להסתכם באלפי קלוריות.

11. רוב האנשים נוטים להעריך מעט מדי את כמות הקלוריות שהם אוכלים. לכן, ליתר ביטחון, השתדלו לקצץ בכמויות שאתם אוכלים.
12. הצחוק הוא התעמלות אירובית קלה- צחוק מהלב מגרה את כל השרירים בגוף, מגביר את קצב הנשימה ומזרים חמצן לגוף. לכן לא סתם אומרים שהצחוק טוב לבריאות.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות