חפש

סלבס טבעונים מחו"ל- לא תאמינו כמה שחקנים וזמרים מפורסמים הם טבעונים!

הטבעונות כאן חיה ובועטת, ואי אפשר כבר לטעון שזה טרנד חולף. מדי יום מחליטים אנשים רבים ברחבי העולם על מעבר לתזונה טבעונית מטעמים של מוסר וחמלה, דאגה לכדור הארץ ואיכות הסביבה או מטעמי בריאות.
מה משותף ל: קרול אדמס, סוזי איימיס, קרול אלט, קארי אנדרווד, פמלה אנדרסון, פיונה אפל, קייסי אפלק, הזמר אשר, אריקה באדו, ג'ין באואר, אלק בולדווין, קורי בוקר, מים ביאליק, האנטר ביורגן, קריסטן בל, לינדה בלייר, מלאני ג'וי, ג'ואן ג'ט, סמואל ל. ג'קסון, אל גור, שרה גילברט, דיק גרגורי, מייקל גרגר, אלן דג'נרס, אנג'לה דייוויס, פיטר דינקלג', מק דנזיג, טד דנסון, ג'וני דפ, תומאס דקר, אמילי דשנל, דריל האנה, בריז הארפר, אליזבת' הולמס, קייטי הולמס, וודי הרלסון, אלכס הרשאפט, בטי וייט, ונוס ויליאמס, סרינה ויליאמס, ויל טאטל, מייק טייסון, גארי יורופסקי, וירד אל ינקוביק" קרל לואיס, ג'ניפר לופז, ג'ארד לטו, ג'ונתן ליפניקי, טובי מגווייר, מובי, ג'ים מוריס, ליאה מישל, מנה מסעוד, ג'ני מקארתי, ג'ייסון מראז, מתיסיהו, דן סולוולד, בן סטילר, אלישה סילברסטון, גרייס סליק, הנרי ספירא, נטלי פורטמן, ג'ואל פורמן, בראד פיט, מישל פייפר, חואקין פיניקס, סאמר פיניקס, ריבר פיניקס, פרינס, גארי פרנציון, ג'סיקה צ'סטיין, אלן קאמינג, טים קומרפורד, אנתוני קידיס, מרטי קיל, קורטה סקוט קינג, ביל קלינטון, קולין קמפבל, ג'יימס קרומוול, אריק רוברטס, טום ריגן, ריצ'רד שוורץ וג'ייסון שוורצמן ובטח יש עוד כאלה שלא מנינו? נכון, כולם טבעונים.
מעודד לדעת שיש הרבה אנשים מפורסמים ואהודים בעולם שהם טבעונים. למפורסמים יש הרבה פעמים כריזמה והשפעה ומילה שלהם יכולה לעזור לשנות את דעת הקהל.
אז מי הם המפורסמים הטבעונים בעולם שמלבד כישרון שהביא אותם לגדולה, יש להם גם לב רחמן וחמלה כלפי בעלי החיים? סידרנו לכם את הרשימה לפי א-ב, למען הנוחות.
בריאן אדאמס- הזמר הקנדי בריאן אדמס הוא טבעוני מאז שנת 1989. הוא גם פעיל בארגונים גרינפיס ו-PETA.

Reckless (Remastered) – Bryan Adams
פמלה אנדרסון-  שחקנית טלוויזיה, דוגמנית ומפיקה קנדית-אמריקאית. פמלה טבעונית כבר שנים מטעמי מצפון, והיא גם פעילה למען זכויות בעלי החיים. היא השתתפה בקמפיינים נגד תעשיות הפרווה, העור והבשר. היא יצאה גם נגד חברת KFC שמוכרת עוף מטוגן ולאחרונה גם טבענה את ראש עיריית ג'קסון שבמיסיסיפי  (קישור לכתבה).
קייסי אפלק- הוא שיחק בסרט "סיפורו של ויל האנטינג" וזכה פרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסרט דרמה "מנצ'סטר ליד הים." הוא אחיו הצעיר של בן אפלק, ונשוי לשחקנית הדוגמנית סאמר פיניקס (שגם היא טבעונית), אחותו של חואקין פיניקס. אפלק הוא טבעוני וחבר בארגון זכויות בעלי חיים "אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים". התמיכה שלו נובעת מהילדות. "הכלב הראשון שהיה לי היה בבעלות זוג מתעלל. הוא היה מאוד אדיש. הוא לא הניח לי להחזיק אותו. הסבירו לי שזה בגלל היחס של הבעלים הקודמים אליו", הוא אמר.
קייסי אפלק, מתוך הסרט "מנצסטר על הים"
אלק בולדווין- לאחר שאובחן כבעל סוכרת גבולית בשנת 2011, לא היתה לשחקן אלק בולדווין ברירה אלא לתקן את אורח החיים הלא בריא שלו, ולכן פנה לטבעונות. בחודש ינואר 2012, כאשר הוא זכה בפרס SAG עבור השחקן הטוב ביותר בקומדיית טלוויזיה (ג'ק דונגי ברוק 30), הוא היה אחרי ירידה של 13 קילוגרמים.
אלק בולדווין
מים חיה ביאליק- השחקנית הקומיקאית היהודיה אמריקאית היא צמחונית מגיל 19 וכיום טבעונית. היא גם בעלת תואר דוקטור במדעי המוח. בנוסף לנאמנותה לבעלי חיים היא גם נאמנה לארץ ישראל ולציונות.
מים ביאליק
קריסטן בל- השחקנית האמריקאית המוכרת בתור ורוניקה מארס בסדרה "ורוניקה מארס" היא טבעונית.
קריסטן בל
ראסל ברנד- השחקן האנגלי ראסל ברנד הוא עוד שגריר גאה של PETA. הוא החל להיות טבעוני בשנת 2011.
ראסל ברנד- סרטון ביוטיוב על נושאים שונים, ביניהם טבעונות
מהאטמה גנדי- מוהנדס קרמנצ'ד גאנדי (1869-1948) לחם כל חייו למען העצמאות של הודו מהאימפריה הבריטית. הוא היה סמל להתנגדות לא אלימה. גם בתחום המזון הוא היה רחום ומוסרי. הוא התחיל עם צמחונות, וקיבל על עצמו עוד ועוד איסורים והגבלות עד שאכל רק פירות ואגוזים.
אריאנה גרנדה– אריאנה גרנדה בחרה להיות טבעונית בשנת 2013. בראיון עם המגזין Mirror היא אמרה "אני אוהבת בעלי חיים יותר ממה שאני אוהבת את רוב האנשים, לא צוחקת". היא מודה כי אכילה בחוץ יכולה להיות קשה, אבל אם אתה נצמד למה שאתה יודע אתה תהיה בסדר.
My Everything – Ariana Grande
אלן דג'נרס– הקומיקאית, שחקנית, זוכת פרס אמי ומנחת הטלוויזיה האמריקנית אלן דג'נרס הפכה להיות טבעונית בגלל שהיא אוהבת מאד חיות. גם בת זוגה, השחקנית פורשיה דה רוסי היא טבעונית.

פורשיה דה רוסי– פורשיה היא שחקנית אוסטרלית אמריקאית ששיחקה בסדרה "אלי מקביל" ו"משפחה בהפרעה". היא התחתנה עם אלן דג'נרס בשנת 2008 ושתיהן מנהלות אורח חיים טבעוני.
פיטר דינקלג'- השחקן שמשחק את טיריון לאניסטר ב"משחקי הכס", מנהל כבר כמה שנים אורח חיים טבעוני, אליו עבר מצמחונות. בסרטון ביוטיוב תוכלו לראות אותו בהרצאה שלו: "תסתכלו לאוכל שלכם בעיניים".
פיטר דינקלג'- תסתכלו לאוכל שלכם בעיניים (קישור לסרטון יוטיוב)
ג'וני דפ- קפטן ג'ק ספארו משודדי הקאריביים הוא במציאות טבעוני משנת 2013, אז גם נגמל מאלכוהול בעקבות דרישתה של בת זוגו החדשה, אמבר הרד.
דריל האנה– השחקנית המוכרת בעיקר מהסרט "Kill Bill" (אבל גם מבלייד ראנר וספלאש) היא טבעונית אדוקה. חוץ מזה היא גם פעילה למען איכות הסביבה, נוסעת על אוטו מונע בביו דיזל ומשתמשת באנרגיה סולרית.
דריל האנה
וודי הרלסון- כוכב הסרט משחקי הרעב וודי הארלסון הוא לא רק טבעוני, אלא גם חסיד של רואו פוד, דיאטה שדוגלת באכילת פירות, ירקות ואגוזים בצורה הטבעית ביותר שלהם כדי לקבל את מקסימום הערך התזונתי מהם.
וודי הרלסון בריאיון על התזונה הטבעונית שלו (מקור: יוטיוב)
סטיבי וונדר- הזמר סטיבי וונדר עיוור מלידה. סטיבי הוא טבעוני ואקטיביסט. הוא מאד אוהב לא לאכול בשר ואפילו שר על זה שיר בתכנית The Late Late Show with James Corden (קישור).
ג'נה דוואן טאטום- לאחר שגילתה השחקנית הרקדנית מאיפה מגיע חטיף העוף שלה, גב' טאטום ויתרה על בשר בגיל צעיר. מאוחר יותר בחיים היא אובחנה כרגישה ללקטוז ומאז היא טבעונית. היא פעילה למען בעלי חיים ומעידה שבזכות הטבעונות העור שלה זוהר. למרות שהרופא שלה אמר לה שזה בסדר גמור לגדל ילד טבעוני, ג'נה הצהירה שהיא רוצה שבתה, אברלי, תבצע את הבחירות שלה בעניין בעצמה.
ג'נה דאוון על טבעונות – יוטיוב
אמילי דשנל– השחקנית (ואחותה של השחקנית והזמרת זואי דשנל) טבעונית כבר זמן רב ותומכת בזכויות בעלי החיים. היא אפילו חשפה את כישרונה המיוחד להפוך את השותפים בחייה לטבעונים. "דיוויד בוריאנאז נהג ללעוג לי על היותי טבעונית" היא אמרה "אבל אז התחלתי לתת לו אוכל טבעוני לאכול, והוא אהב את זה. עכשיו הוא מנסה להיות צמחוני יום אחד בשבוע".
אמילי דשנל בהצהרת הטבעונות שלה (קישור ליוטיוב)
ליאם המסוורת׳ – השחקן ליאם המסוורת' החליט לעשות את המעבר לטבעונות בתחילת 2015, לאחר שנודע לו על התעללות בבעלי חיים. "ככל שהייתי מודע יותר, כך היה לי קשה יותר ויותר לאכול בשר" אמר בריאיון איתו. חברו השחקן וודי הארלסון (גם הוא טבעוני) הציע לו את התזונה הטבעונית ואחרי כמה חודשים הוא נשבה. "אין שום דבר שלילי בתזונה הזאת" הוא אמר "אני לא מרגיש שום דבר חוץ מהרגשה חיובית, נפשית וגופנית".
ליאם המסוורת' 
אוליביה ווילד- אוליביה ויילד היא שחקנית ודוגמנית אמריקאית שהשיקה אתר בו היא מקדמת בין השאר את הטבעונות בשם Wilde Things.
 אוליביה ווילד
גארי יורופסקי- פעיל למען בעלי החיים יהודי אמריקאי, עומד מאחורי ההרצאה הכי מושמעת אי פעם בעולם: "ההרצאה הכי חשובה ששמעתם בחיים". הוא לוקח את ההגנה על בעלי החיים כל כך ללב, עד שהואשם כמה פעמים באלימות בעצמו כלפי בני אדם שמגלים אכזריות לבעלי חיים, בדרך ישירה או עקיפה (על ידי צריכה). האיש שהלך ועוד ילך הכי רחוק למען בעלי חיים…
גארי יורופסקי- ההרצאה הכי טובה שתשמעו אי פעם (קישור להרצאה ביוטיוב)
טום יורק- סולן להקת רדיוהד הוא טבעוני ותומך בנושאים אקולוגיים בעולם. עם זאת, הכניסה שלו לטבעונות היתה לא ממש הירואית. "התחלתי לצאת עם בחורה ורציתי להרשים אותה אז העמדתי פנים שאני צמחוני כל הזמן… ומיד התחלתי להרגיש הרבה יותר טוב, הרבה יותר בריא. הייתי מודאג, כמו הרבה אנשים, מזה ש'אתה לא תקבל את כל הדברים שאתה צריך בתזונה שלך, אתה הולך להיות חולה כל הזמן', אבל ההפך הגמור קרה לי, אז אני מעולם לא מביט לאחור. זה מיד לא היה בעיה".


ג'ניפר לופז- הזמרת, הרקדנית והשחקנית ג'ניפר לופז אומרת שהטבעונות נותנת לה המון אנרגיה. "זה בעצם לא חלב, לא בשר, הכל רק צומח ובא רק מן האדמה. אני אוהבת את זה שאני אוכלת יותר ירקות, זה גורם לך להרגיש הרבה יותר טוב".
ג'יי-לו אמרה שהיא ממליצה על טבעונות, אבל רק על דבר אחד היא מצטערת: "חמאה היא הדבר היחיד שאני מתגעגעת אליו!"
ג'ארד לטו- השחקן זוכה האוסקר עבור תפקידו בסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס", ג'ארד לטו, וגם חבריו ללהקת "30 שניות למאדים", הם כולם טבעונים אדוקים. "היה זמן שבו היינו מקריבים עזים" הוא מספר "אבל אז כולנו נהיינו טבעונים, אז אנחנו מקריבים לפני ההופעות טופו!"
קייט ורוני מארה– האחיות השחקניות הן תומכות נלהבות של הטבעונות. קייט (בית הקלפים, הר ברוקבק, אימה אמריקאית ועוד) כל כך אהבה מוצרי חלב שהסביבה שלה לא האמינה שהיא מסוגלת לוותר עליהם ורוני נמנעת גם מגלוטן.
טובי מגווייר– השחקן ששיחק את ספיידרמן טבעוני כבר משנת 2009, אחרי שהיה צמחוני מגיל 18, מה שהופך אותו לספיידרמן הטוב ביותר אי פעם.
מובי – הזמר והמוסיקאי האגדי טבעוני ותומך בטבעונות כבר הרבה שנים, לפחות מאז שנת 1996 שבה הוציא את האלבום "Animal Rights". הוא גם פתח בית קפה טבעוני בשם "תה" בניו יורק. "טבעונות צריכה להיות דבר שמח, לא אומללה, ואנחנו לא צריכים לגרום לאנשים להרגיש רע או אשמים בבחירות החיים שלהם, גם אם הם דוחים את הטבעונות" אמר.
אלאניס מוריסט- הזמרת, משוררת ושחקנית קנדית היא טבעונית. היא החלה עם הטבעונות כדי לרדת במשקל ולהרגיש מאושרת יותר בשנת 2009. "חזרתי למה שהייתי כשנולדתי, למיטבי … אני מרגישה מאוד חיה … אין לי יותר מכאובים וכאבים, וגם האלרגיות שלי נעלמו" היא סיפרה.
דמי מור– השחקנית דמי מור תמיד שמרה על המראה והמשקל שלה, בין אם זה באימונים אינטנסיביים ובין אם זה באכילה בריאה. כבר כמה שנים שהיא הולכת עם הטבעונות עד הסוף ולא נוגעת בבשר ובמוצרי חלב.
מוריסי– הזמר הבריטי האגדי משנות ה-1980 (סולן להקת הסמית'ס לשעבר) הצהיר כבר בשנת 1985 ש"בשר זה רצח" (באלבום Meat is Murder) וקרא לצמחונות. כבר יותר מעשר שנים שהוא טבעוני ואקטיביסט למען בעלי החיים.
ליאה מישל- השחקנית ליאה מישל שכיכבה בסדרה Glee עברה לטבעונות גם כדי לשמור על הבריאות וגם על בעלי החיים. בשנת 2010 היא קיבלה פרס מארגון PETA- "אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים".
מנה מסעוד- השחקן הקנדי ממוצא מצרי, שהתגלה בתפקיד הראשי בסרט אלאדין, הוא טבעוני והוא אף ייסד את הסרט "Evolving Vegan" (טבעוני מתפתח). קישור לאתר של מנה מסעוד שנועד לקדם את הטבעונות- Evolving Vegan.
ג'ני מקארתי- השחקנית והדוגמנית ג'ני מקארתי שהיתה בעברה נערת פלייבוי, מנהלת אורח חיים טבעוני.

מייגן מרקל, או הדוכסית מסאסקס- טבעונית ופעילה למען זכויות בעלי החיים. גם את הנסיך הארי היא הופכת לאט לאט לטבעוני וגם את הילד שלהם הם מגדלים כטבעוני. לאחרונה הודיע הזוג שהוא מתכוון להביא רק 2 ילדים לעולם, מתוך מטרה לשמור על כדור הארץ שזקוק לפחות אוכלוסייה של בני אדם עליו.
ני-יו- הזמר והשחקן האמריקאי Ne-Yo הודיע באוגוסט 2017 שהוא מתחיל להיות טבעוני אחרי שצפה בתכנית  What the Health.

פטרובה נמצובה- הדוגמנית הצ'כית ויתרה על בשר ומוצרים מן החי בשנת 2007, אחרי שנודע לה על התכלות הדגים על כדור הארץ. חוץ מזה היא מרבה לעשות עבור העולם, והיא ייסדה את ארגון הצדקה Happy Hearts Fund שבראשו היא עומדת. בשנת 2004 היא עברה טראומה קשה בסופת הצונאמי שפגעה בתאילנד שבה היא נפצעה וארוסה נהרג.
דן סטיבנס– השחקן האנגלי מהסרט "היפה והחיה" הוא סוג של טבעוני משנת 2014. הוא אוהב לאפות דברים טבעוניים ורוב הזמן הוא אוכל רק אוכל טבעוני. אבל הוא מודה שיש לו מעידות מדי פעם.
מיילי סיירוס– מיילי החלה להיות טבעונית בשנת 2014, לאחר מות הכלב שלה, פלויד. היא אימצה חזיר כחיית מחמד והיא כועסת במיוחד כשהצלם אומר לה להגיד: צ'יז בשביל שתחייך. בעמוד האינסטגרם שלה תוכלו למצוא הרבה מסרים בעד הטבעונות והיא גם ממליצה אישית לצפות בסרט אוקג'ה, על התאגידים שאחראים להרג והתעללות בחיות.

אלישיה סילברסטון- אלישיה אומרת שהיא מרגישה טוב יותר מאי פעם אחרי שהפכה לטבעונית. "כשהפכתי לטבעונית איבדתי את המשקל שרציתי להוריד, ציפורני נהיו חזקות יותר, ועורי נהיה זוהר. אני מרגישה נהדר ואני נראית טוב יותר מאשר לפני 11 שנים" היא אומרת.

נטלי פורטמן- השחקנית הישראלית אמריקאית נטלי פורטמן הפכה לטבעונית בשנת 2009. חוץ מזה היא גם פעילה למען בעלי החיים. כשהייתה בהריון בשנת 2011 היא עשתה הפסקה מטבעונות בגלל שהיה לה כל הזמן חשק למאפים עם ביצה וחמאה, אבל מייד לאחר הלידה היא חזרה לטבעונות ולשתות מים במקום חלב.

בראד פיט- למרות שאשתו לשעבר, אנג'לינה ג'ולי, לא היתה טבעונית, בראד הוא טבעוני כבר שנים רבות וזה יצר לא מעט בלגן בארוחות המשפחתיות.

חואקין פיניקס- חואקין הוא שחקן אמריקאי-יהודי, מפיק, מנהל מוסיקלי, מוסיקאי ואקטיביסט, שנולד בפורטו ריקו לזוג הורים בעלי מודעות לסביבה. לכל האחים שלו יש שמות מהטבע כמו נהר, גשם וקיץ. הוא עצמו נולד בשם ליף (Leaf- עלה), אך שינה את זה לחואקין. ההורים של חואקין היו במשך כמה שנים בכת הנוצרית הטבעונית "Children of God", אך פרשו. חואקין קיבל כמה פעמים הצעות לככב בפרסומות לבשר וחלב  של חברות מסחריות גדולות כשהוא החל את הקריירה שלו, אך הוא סירב לכולן, למרות שהיה שחקן מתחיל ועני. היום הוא שחקן מפורסם עם מלא סרטים ברזומה, וזכייה בפרס גלובוס הזהב. הוא גם שגריר של הארגון PETA -אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים.

בן סטילר- השחקן האמריקאי יהודי שמוכר לנו מקומדיות רבות הוא טבעוני משנת 2012.

מישל פייפר- השחקנית מישל פייפר היא טבעונית משנת 2012. היא סיפרה שהיא לא עשתה את הצעד בבת אחת אלא בהדרגה. היא החליטה לנסות את הטבעונות 8 שבועות, בלי להתחייב, אבל לאחר הניסוי היא החליטה לשנות את התזונה שלה כבר לכל החיים.

פרינס– הזמר האגדי פרינס (1958-2016) ניהל אורח חיים טבעוני ונלחם למען זכויות בעלי החיים.

אנתוני קידיס- סולן להקת רד הוט צ'ילי פפרז החליט להיות טבעוני אחרי שנודע לו על הדיג שמאיים על חיות הים. סרטון תיעודי על פרות גרם לו לסגור עסקה עם הטבעונות ומאז הוא לא נוגע במוצרים מן החי, למרות שהוא מודה שהיו לו מעידות פה ושם.

ביל קלינטון- נשיא ארה"ב לשעבר נבחר לאיש השנה של ארגון PETA בשנת 2010. בשנת 2011 הוא הפך להיות טבעוני בעקבות מספר ניתוחי לב שעבר. 


גילוי נאות: גם אנחנו פה בפרינטיים טבעונים משנת 2017. גם בגלל החמלה כלפי בעלי החיים, גם בגלל המצב של כדור הארץ וגם בגלל הבריאות טפו טפו טפו.

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)