חפש

איך להפסיק לחשוב על אוכל בזמן הדיאטה

אם אתם מנסים לרדת במשקל או לשנות את הרגלי התזונה שלכם לבריאים יותר, אתם בטח מכירים את המחשבות המטרידות האלה שלא נותנות מנוח על האוכל שאסור לכם לאכול.
דווקא בזמנים שאנחנו בדיאטה או בשמירה על משקל ותזונה נכונה, אלה הזמנים שהכי בא לטעום מכל מה שאוהבים, שיש הכי הרבה חשק למתוקים, לפחמימות פשוטות (בצקים), לפצות את עצמנו על זה שכואב, עצוב, שאנחנו כועסים או בודדים. דווקא בזמן שאנחנו יודעים שאסור לנו, זה הזמן שאנחנו הכי רוצים את זה.
הכי כיף לאכול כשרעבים, לא סתם כשמתחשק. אז איך להסיח את הדעת מהאוכל כשלא באמת רעבים? קבלו 8 דרכים שיעזרו-
1. לצאת עם הכלב (ואם אין כלב אז עם עצמך)
הליכה בחוץ היא טובה גם כדי להתרחק ממקורות המזון, היא גם משחררת אנדורפינים במוח ומעלה את מצב הרוח וכך אם התחשק לנו לאכול מסיבה רגשית כמו עצב או כעס, ההליכה עוזרת להתגבר על הרגש הזה ועל הצורך לפצות את עצמנו באוכל.

2. לשים לק
הטריק הזה מתאים למין הנשי אמנם, אבל הוא מאד יעיל כך שאם הוא יעזור רק לחצי מאוכלוסיית שומרי המשקל, זה גם טוב. למרוח לק על הציפורניים יכול מאד לעזור להסיח את הדעת מהאוכל. קודם כל הריח של הלק לדעתי מסיח את הדעת כי הוא חזק, חריף ולא נעים וריח הוא גם חלק מהגורמים לתאבון. דבר שני, מריחת הלק לוקחת כמה דקות ואחר כך אי אפשר לעשות כלום כי מחכים שהלק יתייבש. גם אחרי שהוא התייבש אנחנו תמיד חוששות שאם נעשה משהו, כמו להכין אוכל, הוא יתקלף או ייסדק. וכך יש לנו מרווח של זמן ללא אפשרות לאכול, ואם אנחנו לא רעבות, יש סיכוי שהמחשבות על האוכל יעלמו.
3. לשתות תה
הרבה פעמים אנחנו לא באמת רעבים אלא בעצם צמאים. חוץ מזה הרבה פעמים אנחנו רוצים לאכול כי אנחנו עצבניים, כועסים, מאוכזבים או כל מרגישים כל רגש שלילי שהוא ואנחנו רוצים בעצם להרגיע את עצמנו. שתייה של תה חם יכולה להרגיע את התחושות האלה. תה חם וטעים יכול להשכיח מאיתנו את הדחף לזלול. קחו תה חם עם סטיביה, אם בא לכם משהו מתוק, או עם מקל קינמון או לימון ותראו איך המחשבות נרגעות.
4. ללכת לקניות
זאת לא האופציה הזולה ביותר, אבל אין ספק שללכת לקניות זה כיף ומסיח את הדעת. מה גם שהליכה לקניות יכולה להעלות לכם את המוטיבציה כשתראו בגדים יפים שתיכף תוכלו לקנות בזכות הדיאטה.
5. להתקשר לחבר/ה
אם אתם בודדים או עצובים, במקום ללכת למקרר נסו למצוא מישהו לדבר איתו. גם עם אמא זה בסדר. תמצאו מישהו לנהל איתו שיחה בטלפון, בסקייפ או ב-Facetime. הרבה פעמים אנחנו כמהים לאוכל רק בגלל שיעמום. אז אל תשתעממו. שיחה עם חברים יכולה לבדר אתכם ולהשכיח מכם את האוכל.
6. לקרוא ספר
קצת קשה להתרכז בעלילה של ספר כשהמחשבות בראש רוצות ללכת למקום אחר, מקום בו הפחמימות קורצות ומפתות. אבל אם יש לכם ספר טוב ומרתק, שווה לנסות להתרכז בו כי הוא יכול להסיח את דעתכם.

7. לשתות קפה עם חבר/ה
אם אתם רוצים להתרחק מהבית, להסיח את הדעת ולא להרוס את הדיאטה, קחו חבר או חברה לבית קפה. הישיבה בבית הקפה על כוס קפה עם שיחה מהנה תרחיק ממכם את המחשבות על אוכל ותעביר לכם את הזמן בנעימים.
8. לכתוב את זה
העצה האחרונה והחביבה היא להוציא את הכל בכתיבה. שבו מול המחשב וכיתבו למה אתם רוצים לאכול, מה אתם רוצים לאכול, מה מטריד אתכם, מה אתם חושבים שהאוכל שאתם רוצים לאכול יתן לכם, האם האוכל יפתור לכם את הבעיה. כיתבו כל מה שבא לכם, על כל מה שאתם מרגישים. בלי לתכנן ולסנן מחשבות ומילים. תכתבו כאילו אף אחד אחר לא יקרא את זה חוץ ממכם. אצלי העצה הזאת עובדת מצוין.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות