חפש

איך לתקן מאכלים שנהרסו במהלך הבישול?

לפעמים אנחנו טורחים ומכינים מאכלים ובסוף, בגלל טעות קטנה, הכל נהרס. מה שנקרא, אסונות בישול.
לא תמיד צריך לזרוק את המאכל שהכנו לפח. לפעמים יש דרכים להציל אותו.
להלן כמה דרכים להציל מאכלים שהרסנו במו ידינו:
הוספתם בטעות יותר מדי מלח- אם הוספתם למרק, לרוטב או למי הבישול יותר מדי מלח, פשוט תוסיפו מים בכמות כפולה בלי להוסיף עוד מלח.
אפשרות נוספת היא להוסיף לסיר תפוח אדמה חתוך לכמה חתיכות גדולות למשך 5 עד 10 דקות כדי שיספוג את המלח.
מוצא אחרון מהתסבוכת הוא להוסיף קצת סוכר שיבטל את הטעם המלוח.

המרק או הרוטב שמנוניים מדי- הוסיפו לתבשיל כמה קוביות קרח וערבבו אותן. השומן ידבק לקוביות הקרח ואז תאספו את הקוביות עם השומן שמסביבן לפני שיימסו. אפשר להניח במהלך הבישול גם עלה של חסה. השומן יכסה את העלה ואז תסירו את העלה עם עודפי השומן מהתבשיל.
אפשר גם לחתוך נייר מגבת לרצועות, להספיג אותו במרק ולהוציא עם השומן.
לעתים קרובות כשמבשלים ביצה הקליפה נסדקת בתוך המים. אפשר למנוע זאת על ידי הנחת כף פלדה בתוך המים או הוספת קמצוץ של מלח בישול.
כדי להציל נזיד או רטטוי או כל מאכל מסוג דומה שנשרף, הכי טוב זה להעביר את התערובת מהר לסיר אחר מבלי לגעת בתחתית הסיר השרוף. אם יש צורך, מוסיפים עוד מים, ממשיכים לבשל ומשגיחים שלא יישרף בפעם השנייה.
הכנתם רוטב בשמל והוא הפך להיות קשה? כדי להפוך אותו לחלק, ערבבו אותו עם מזלג שבקצהו חתיכת תפוח אדמה לא מבושל. אם אתם לא מרוצים מהתוצאה שימו את הרוטב בתוך בקבוק ריק ונערו אותו היטב (הדרך הקלה ביותר להשיג רוטב שמנת טוב על הניסיון הראשון היא לערבב את כל החומרים ביחד בבלנדר כשהם קרים ואז לחמם. כדי לקבל רביכה, יש לערבב את הקמח עם מים קרים).

אם אחרי הבישול הפסטה נדבקה לכם והיא לא ניתנת להפרדה, טיבלו אותה במים חמים במקום להטביע אותה בשמן, או שתקחו 3 כפות ממי הבישול וטפטפו אותן לתוך הפסטה.
אם שמתם יותר מדי חומץ ברוטב של הסלט, קחו לחם והורידו ממנו את הקרום. עם הקרום תספגו כמה שיותר את הרוטב, השליכו אותו לפח והכינו רוטב חדש.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות