חפש

8 מאכלים שאסור לאכול אחרי פעילות גופנית

אכילה לפני ואחרי האימון דורשת תכנון ומחשבה אם אתם רוצים לעשות את זה בדרך הנכונה. יש מזונות מסוימים שרצוי לא לאכול אחרי האימון מכמה סיבות.

במהלך פעילות גופנית, הגוף משתמש בכל הגליקוגן בשרירים. הגליקוגן הוא הדלק, החומר שמיוצר בגוף לאחר אכילת פחמימות, החומר שנותן לך אנרגיה.
לאחר האימון, לא רק שרמות הגליקוגן נמוכות או אפסיות, אלא גם השרירים ניזוקים. למזלנו מה שאנחנו אוכלים אחרי האימון יכול לעזור לנו להתאושש מזה היטב, ודי מהר.


עם זאת, מזונות אחרים, כגון אלה שעשירים בשומן וסוכר מעובד, מזוקקים או יותר מדי סיביים, יכולים להפריע לעיכול ולעכב את תהליך ההתאוששות.
פחמימות מורכבות וחלבון רזה הם מזונות אידיאליים לאכול אחרי אימון. פחמימות מורכבות מחדשות את מלאי הגליקוגן, אבל צריך לעכל אותן מספיק לאט כדי לא להעלות את האינדקס הגליקמי. בפחמימות מורכבות יש גם כמות מסוימת של סיבים, כך שהן מתעכלות מספיק לאט כדי לא לפגוע ברמת הסוכר בדם ולפגוע בתהליך העיכול. טוב לאכול פחמימות עם סיבים תזונתיים לפני האימון, לא אחריו. שומן טוב לאכול מאוחר יותר באותו היום, או לפחות שעה לפני האימון שלך מכיוון שלוקח יותר זמן לעכל אותו. החלבון מסייע לתקן את השרירים לאחר פעילות גופנית, וכדאי לשמור על אכילה של חלבונים "רזים" שאין בהם כמות רבה של שומן מכיוון שהם קלים יותר לעיכול ויכולים לעזור לשרירים להתאושש מהר יותר בשל פחות עבודת עיכול.
אלה 8 מזונות שעדיף להימנע מלאכול אותם אחרי האימון, כדי לא לפגוע בהתאוששות מהפעילות הגופנית ולא להפוך להיות רדומים וחסרי אנרגיה:
בשר אדום      
בשר אדום הוא בראש הרשימה של המאכלים שלא מומלץ לאכול אחרי אימון של פעילות גופנית. זהו אחד המאכלים הכי קשים לעיכול, הוא עשיר בשומן רווי מן החי שידוע כסותם את העורקים.
בתור מנה של חלבון עדיף להימנע מסטייק ולהעדיף במקומו בשר עוף. 
ביצים שלמות 
ביצים הן מזון מאוד בריא, אבל אם אתם אוכלים את כל הביצה, כלומר גם את החלבון הלבן והחלמון הצהוב, עדיף לאכול רק ביצה אחת, שבחלמון שלה יש 6 גרם של שומן. שני חלבונים של ביצים הם למעשה מקור מצוין לחלבון ושומנים בריאים לאחר האימון, אך אכילה של יותר מביצה שלמה (שכוללת חלבון וחלמון) לא מומלצת לאחר אימון גופני. 
יוגורט עם אחוזי שומן גבוהים או ממותק        
יוגורט הוא מאכל נהדר שמתאים לאכול אחרי האימון הגופני, וייתכן בהחלט שהוא גם המושלם ביותר, אבל יש מלכוד. תדאגו שהיוגורט שלכם מכיל לא יותר מ-2% שומן ושהוא לא ממותק, היוגורט הטוב ביותר לאכילה הוא יוגורט יווני או רגיל. היוגורט היווני הוא ללא אחוזי שומן גבוהים ויש בו חלבון רזה יותר מבכל יוגורט אחר, כך שזה עוזר לתיקון השרירים, הוא איטי לעיכול יותר מפחמימות, והוא מכיל פחות פחמימות מאשר סוגי יוגורט אחרים. הימנעו מיוגורטים שמכילים שומן רווי וכמות קטנה של חלבון. 

לחם לבן          
בכל מקרה אני מקווה שלחם לבן הוא לא חלק מהתפריט שלך, אבל אחרי אימון גופני כדאי להימנע ממנו (זה כולל גם את כל נגזרותיו: לחמניות, פיתות, באגטים וכו') על אחת כמה וכמה, מכמה סיבות: ראשית, זה שהוא עשיר בפחמימות וקל לעיכול לא אומר שהוא הכי טוב בשבילך. הוא מכיל כמות גדולה של גלוטן וסוכר, שעושים בלגן במערכת העיכול וגורמים לעלייה חדה ומהירה ברמת הסוכר בדם. יותר טוב לאכול טוסט מחיטה מלאה, או לחם מונבט המכיל דגנים חיים. 
ירקות עשירים בסיבים   
אין כמו ירקות לבריאות, אבל אחרי האימון הגופני הם ממש לא חברים שלך! הם עשירים בסיבים תזונתיים שיוצרים עבודה נוספת למערכת העיכול. לא צריך לוותר עליהם, אבל להשאיר אותם לשימוש מאוחר יותר באותו היום. במקום זאת, אפשר להשתמש בירקות כמרכיב שולי בארוחה שלאחר האימון, כמו בחביתת ירק, או תוספת לכריך נחמד מחיטה מלאה. האפשרויות הטובות ביותר הן תרד וכרוב שעשירים בתוכן התזונתי הגבוה ביותר. 
חטיפי שוקולד      
אני אוהב לאכול קצת שוקולד כל יום, כולל שוקולד מריר, פצפוצי קקאו או אבקת קקאו. שימרו את השוקולד שלכם למאוחר יותר בשעות היום, או שתאכלו אותו כמה דקות לפני שאתם מתחילים בפעילות הגופנית. לשומנים שבשוקולד לוקח יותר זמן להתעכל ולתת לך אנרגיה זמינה וגם יש בשוקולד חומרים ממריצים. אם אתם רוצים לאכול את השוקולד אחרי האימון הגופני, השתמשו באבקת קקאו (ללא סוכר!), שיש בה בקושי שומן והיא קלה יותר לעיכול. אני אוהב להשתמש באבקת הקקאו בשייקים, דייסת שיבולת שועל חמה או בכוס חלב שקדים קר. 
פיצה           
נזכיר שוב שיש לוותר על כל אפשרות של מזון עם כמות גדולה של שומן רווי, כמו למשל פיצה. החלק העצוב הוא שפיצה היא מזון כל כך אהוב ושממש מתחשק לאכול אותו בייחוד אחרי אימון גופני מאשר בכל תקופה אחרת, כי אנחנו רעבים מכל העבודה הקשה שעשינו. השתדלו לא לפתות את עצמכם בפיצה ולא לעבור ליד הפיצריה המקומית כדי לא להשתגע מהריח. פשוט תדאגו שיש לכם חטיף אנרגיה זמין שיעזור לכם "לתדלק" את הגוף. 
שמן קוקוס      
לבסוף, שמן קוקוס הוא מזון נהדר לספורטאים, אבל החוכמה היא להשתמש בו לפני האימון הגופני, לא אחרי. שמן הקוקוס עשיר בשומנים שינתנו לך אנרגיה לאימון, אבל השומנים לא יעזרו לגוף להתאושש לאחר אימון. זיכרו, המטרה לאחר האימון היא לחדש את מלאי הגליקוגן עם פחמימות בריאות ולתת לשרירים להתאושש עם סיוע של חלבון ממקורות רזים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות