חפש

8 מזונות גרועים שמחופשים לבריאים

יש המון מאכלים ומשקאות, שלפי הפרסומים והתוויות שעליהם, הם מוצגים כמזונות בריאות.
כדי לחסוך לעצמכם צריכה של קלוריות, שומן, סוכר ונתרן, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה שתגלה לכם את הפרצוף האמיתי של מאכלים אלה.


1. משקאות דיאט מוגזים
המשקאות המוגזים הדיאטטיים מכילים חומרים כימיקליים מזיקים וחומצות שונות והם בדרך כלל גם מובילים להשמנה. מחקר של אוניברסיטת טקסס שבדק מעל 450 אנשים, שחצי מהם שתו משקאות דיאטטים מוגזים וחצי מהם לא, מצא כי 10 שנים של שתייה של משקאות דיאטטיים מוגזים הובילו לעלייה של 500% בהיקף המותניים. בנוסף לכך, משקאות אלה גורמים לגזים ונפיחות בבטן ולצריכה מוגברת של סוכר.

2. מאכלים קפואים
כשקונים אוכל קפוא שצריך רק לחמם ולאכול, זה בדרך כלל כי מאמינים שהאוכל הזה הוא גם בריא ומזין. הבעיה היא שאלה הם מאכלים בריאים רק לכאורה, כי הם מכילים הרבה נתרן, חומצות וחומרים משמרים. מזונות אלה עברו עיבוד, מה שאומר שהם רחוקים מלהיות טריים ובריאים.


3. שייקים
הרבה אנשים אוהבים להחליף את הארוחה שלהם בשייק פירות שהם מאמינים שיש בו הרבה ויטמינים. אבל האמת היא ששייקים שקונים בדוכני שייקים או בתי קפה, מכילים המון סוכר, ורבים מהם מכילים גם חומרי טעם נוספים שמוסיפים להם המון קלוריות, כמו שרבט. הפירות שמשתמשים בהם בדוכנים ובתי קפה הם לא תמיד טריים, ולפעמים הם יוצאים הישר מקופסת שימורים!
אם אתם רוצים שייק שהוא באמת בריא, הכינו בבית שייק מפירות טריים וחלב שקדים ותקבלו שייק מלא בחלבון וויטמינים.

4. סלטים שקונים בחוץ
סלטים שקונים בדרך כלל מחוץ לבית, בברים או במסעדות, מכילים רוטב שכולל הרבה שמן, מרכיבים שהם הרבה פעמים משמינים כמו גבינות עתירות שומן, קרוטונים מטוגנים, נתחי עוף מטוגנים וכד'. לצד הסלטים מוגשים לרוב לחם עם חמאה. בקיצור, צריך להיזהר מהסלטים האלה אם לא רוצים להרוס את הדיאטה.

5. גרנולה דלת שומן
הגרנולה נתפסת כמזון בריא וטבעי, אבל אם תסתכלו על התוויות, תגלו שהיא אופציה די גרועה לתזונה שלנו. הגרנולה מכילה הרבה סוכר, שומנים מוקשים וקלוריות. כמו כן, כדי שהגרנולה תישאר טעימה ובעלת מרקם של אוכל טרי, מוסיפים לה חומרים משמרים מה שמוריד את הערך התזונתי שלה. אם אתם רוצים גרנולה, עדיף להכין לבד בבית משיבולת שועל ופירות יבשים, ולהוסיף כממתיק רק מעט דבש.

6. סושי
הסושי אמור להיות אוכל בריא מאד. הוא מכיל אצות ים, שמספקות ויטמינים ומינרלים, ירקות כמו אבוקדו, גזר ומלפפון ולפעמים חתיכות דג שמכילות אומגה 3. אבל הסושי התמים יכול להיות גם מאד מטעה. לעתים מוסיפים לסושי דגים משומרים ומומלחים, האורז הוא לבן ולא אורז מלא ברוב הפעמים, והרטבים שמוגשים עם הסושי עתירי מלח ושמן. אם אוכלים סושי בחוץ, צריך לשים לב שהתוספות יהיו ירקות טריים והרוטב יהיה רוטב סויה עדין.

7. פירות יבשים
לפירות היבשים יש מוניטין טוב, של מזון בריא עתיר ויטמינים, אולם למעשה הם עוד אוכל גרוע בתחפושת. כתוצאה מתהליך ייבוש הפירות, הם גם מכפילים את כמות הקלוריות שבהם כמעט פי שתיים וגם מאבדים את הויטמינים והמינרלים שיש בפירות במצבם הטבעי. הם מכילים המון סוכר ובקיצור- כדאי להימנע מהם כמה שיותר.

8. חטיפי חלבונים
חטיפי חלבון שמוצגים כחטיפי אנרגיה בריאים, הם בעצם ממתק בתחפושת. אם תסתכלו על התווית תראו שהם מכילים הרבה סוכר, סירופ תירס, פרוקטוז, שומן טראנס ועוד. כשאתם קונים "חטיף בריא" תסתכלו טוב על העטיפה ותבדקו מה הוא מכיל. האם כמות השומן בו גבוהה כמעט או יותר מאשר כמות החלבון?

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות