חפש

7 טעויות נפוצות במהלך הבישול והאפייה

טעויות תמימות במהלך הבישול והאפייה עלולות להרוס את כל האוכל ולגרום לאכזבה ומפח נפש.
במאמר הבא תוכלו לקרוא על 7 טעויות נפוצות שעושים בזמן הבישול וכיצד אפשר להימנע מהן:

טעות # 1: לא קראת בעיון את המתכון לפני שהתחלת להכין את האוכל
קריאת המתכון לפני התחלת הבישול או האפייה היא כמו הסתכלות במפה לפני היציאה לטיול. זוהי הדרך הטובה ביותר להיות בטוחים שהארוחה שאתם מכינים תצליח. רוב התקלות בבישול קורות כאשר פתאום אתם מגלים שהתעלמתם ממשהו מכריע. הוספתם לבלילה חמאה קרה במקום חמאה בטמפרטורת החדר ואתם עלולים למצוא את עצמכם עם עוגה יבשה וגושית; הוספתם לרוטב עגבניות לפני שהבצל התבשל לגמריי ואתם עלולים למצוא את עצמכם עם רוטב פריך וגס לספגטי.
מה לעשות בפעם הבאה?
לפני שאתם לוקחים את הכף, קיראו היטב את המתכון והתמקדו בכל הפרטים.
  • התרכזו בפעולות שהמתכון מדבר עליהן, כמו לקצוץ, לסנן ולהקציף, כדי לדעת איזה משימות עליכם לעשות לפני שאתם מתחילים לבשל ואיזה פעולות יכולות להיעשות לאחר שכבר התחלתם את תהליך הכנת האוכל.
  • הוציאו את כל המרכיבים ואת כל הציוד שאתם צריכים לבישול לפני שאתם מתחילים. אם הכל מוכן ואתם פתאום מגלים שחסר לכם
    מרכיב חשוב, עדיין יש לכם את האפשרות לחפש תחליף או להשיג את מה שחסר. אם תתחילו בהכנת האוכל ואז פתאום תגלו שמשהו חסר לכם- זה יהיה מאוחר מדי.
טעות # 2: דחסתם יותר מדי במחבת
כיסוי של כל משטח המחבת לוכד את החום ויוצר אדים.האדים מונעים את ההשחמה ומבריחים את הטעם ואת המיצים של התבשיל.
מה לעשות בפעם הבאה?
כדי להימנע מצפיפות יתר במחבת, השתמשו בשתי מחבתות או בשלו בכמויות. כדי להימנע מהכמות הראשונה להתקרר בזמן שאתם מבשלים את הכמות השנייה, שימו אותה בינתיים בתנור בתבנית מתאימה בחום נמוך (90-100°).
טעות # 3: לא חיממתם מספיק את המחבת או הסיר לפני שהכנסתם אליו את האוכל
הכלי שאליו אתם מכניסים את האוכל לטיגון או בישול חייב להיות מספיק חם כדי ללכוד את המיצים ולהשחים את המזון. אם המחבת או תחתית הסיר קרים מדי, האוכל גם נוטה להידבק אליהם מה שגורם לכך שלאחר מכן קשה להוציא את המאכל מהמחבת או הסיר, לא משנה אם זה תפוח אדמה או בצל.
מה לעשות בפעם הבאה?
חממו את משטח הבישול או הטיגון במשך כמה דקות לפני שאתם מוסיפים את השמן. תדעו שהמשטח מספיק חם אם תטפטפו כמה טיפות מים לתוכו והן יתאדו במהירות. עכשיו תוכלו להוסיף את השמן. כאשר השמן מתחיל להיות מנצנץ וגלי מעט, או כמה שניות לאחר מכן, הוסיפו את הבשר או הדג. אם אתם משתמשים במחבת שלא נדבק אליה אוכל, שימו את השמן במחבת לפני שאתם מדליקים את האש, מכיוון שמחבתות מחומרים מונעים הידבקות (כמו טפלון למשל) משחררות רעלים כשהן מחוממות ריקות.
טעות # 4: בישלתם את הפסטה בכלי קטן מדי 
כשמבשלים פסטה בסיר קטן מדי, הפסטה יוצאת ממנו דביקה.
כאשר מוסיפים את המזון לסיר עם מים רותחים, הטמפרטורה של המים יורדת מייד. אם מוסיפים יותר מדי מזון למעט מדי מים זה גורם למים להפסיק לרתוח, מה שמשנה את תהליך הבישול וגורם לספגטי להיות נוקשה ומעומלן. אם אתם חולטים שעועית או בזיליקום במיים והמים לא חמים מספיק, הם יאבדו את צבעם ויהפכו לחומים.
מה לעשות בפעם הבאה?
השתמשו בכלי גדול יותר עם הרבה מים. מה שאתם רוצים זה שהאוכל ישחה. בפסטה למשל, כמות המים צריכה להיות ליטר לכל 100 גרם של פסטה. 
טעות # 5: הקפצת על המחבת עלים ירוקים רטובים
כשיש יותר מדי מים על העלים במחבת חם זה יוצר אדים, מה שגורם לתרד למשל להיות מבושל מדי ודייסתי, במקום בהיר ורך. 
חוץ מזה, כמו שאומר מרפי, "שמן חם משפריץ כשהוא בא במגע עם מים קרים- אז עדיף שתתכופף".
מה לעשות בפעם הבאה?
כדי לקבל עלים ירוקים רכים יותר, קנו כלי לייבוש עלים לסלט.
כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר שימו את העלים בתוך הכלי, סובבו אותו, שיפכו את המים, נערו את העלים וסובבו שוב.
חכו עד שהמחבת מספיק חמה עד שתכניסו אליה את העלים ואז תקפיצו אותם במחבת רק לדקה או שתיים, רק עד שהם קמלים.
טעות # 6: השתמשת בצמחי תיבול יבשים במקום בטריים וקיבלת מנה מתובלת מדי
כשמוסיפים כפית של אורגנו יבש במקום אורגנו טרי זה נשמע כמו בסך הכל שינוי קל במתכון. הבעיה היא שכמה מצמחי התיבול, כמו בזיליקום ופטרוזיליה, מאבדים את הטעם שלהם כשהם מתייבשים, בעוד שצמחי תיבול אחרים, כמו אורגנו וטרגון הופכים להרבה יותר חזקים בטעם ואם אתם שמים מהם יותר מדי, אתם הופכים את הטעם של התבלין הזה בארוחה שלכם לדומיננטי מדי.
מה לעשות בפעם הבאה?
כשאתם משתמשים בתחליפים, בידקו את חוזק התבלין. 
כך תתבלו בצורה טובה:
בעשבי תיבול יבשים ריחניים במיוחד, השתמשו בערך בשליש מהכמות שכתובה במתכון עבור עשבי תיבול טריים.
בעשבי תיבול עדינים מאד ויבשים, הוסיפו מעט יותר. אם אתם לא יודעים אם עשב התיבול הוא ריחני או עדין, תדעו שבאופן כללי אם במתכון כתוב שצריך להוסיף את עשב התיבול בתחילת תהליך הבישול, זהו כנראה עשב תיבול שהוא חזק יותר כאשר הוא יבש.
אם כתוב במתכון להוסיף את עשב התיבול בסוף התהליך, זה כנראה עשב תיבול שהוא עדין יותר כאשר הוא יבש.
הדרך הטובה ביותר להחליט מהו חוזק התבלין היא לטעום אותו. אם לאורגנו היבש אין כמעט טעם, כך יהיה גם הרוטב שלכם, לכן הוסיפו ביד רחבה.
אתם יכולים להעיר את הטעם של התבלינים היבשים על ידי טיגון קל שלהם במחבת במשך דקה או שתיים.

טעות # 7: טיגנתם אוכל בשמן שלא היה חם מדי
לא משנה אם אתם מטגנים טיגון עמוק או שטחי, האוכל יספוג יותר מדי שמן ויהפוך לכבד ושמנוני אם תטגנו אותו בשמן לא מספיק חם, בטמפרטורה של פחות מ- 170°.
מה לעשות בפעם הבאה?
השתמשו בשמן שיש לו נקודת עישון גבוהה (הטמפרטורה שבה הוא מתחיל להישרף). סוגי השמן המומלצים לשימוש הם שמן חמניות, שמן בוטנים ושמן קנולה.
לאחר מכן עקבו אחר הטיפים הבאים ואז תדעו אם השמן שבמחבת הוא מספיק חם לטיגון:
  • אם אין לכם מד חום לטיגון עמוק, עשו ניסיון על חתיכה קטנה של גזר או של מה שאתם הולכים לבשל. הכניסו אותו למחבת ואם השמן שמסביבו מבעבע, סימן שהוא מספיק חם.
  • תוכלו לעשות ניסיון גם עם חתיכה קטנה של הלבן של הלחם, שאמורה להפוך לחומה תוך 10 שניות.
  • אם הייתם פזיזים ושמתם את האוכל בתוך השמן מוקדם מדי, הוציאו אותו מייד, חכו שהשמן במחבת יתחמם מספיק והכניסו את האוכל שוב.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות