חפש

11 סוגי מזון שצריך להיזהר באכילה שלהם

דיאטות קפדניות הן דבר קשה ומענה. במקום לעשות דיאטה, התזונאים ממליצים פשוט לאמץ אורח חיים שמשלב אוכל בריא ופעילות גופנית. כולנו יודעים שצריך להימנע מלחם לבן, מזון מטוגן, ממתקים ומשקאות מוגזים, אבל מסתבר שיש עוד מזונות שחשבנו שהם בריאים, אבל צריך ממש להיזהר באכילה שלהם, כי הם לא כאלה תמימים ובריאים כמו שהם נראים.
אז אם אתם דואגים למשקל ולבריאות שלכם, הנה הרשימה של המזונות המטעים, שצריך לצרוך אותם בזהירות או לוותר עליהם בכלל:
אורז- תזונאים אומרים שאורז הוא כמעט כמו לחם. הוא מכיל כמות עצומה של פחמימות פשוטות שיכולות לגרום לעלייה במשקל. האורז הוא טוב לבריאות כי הוא עשיר גם בחלבונים חיוניים, אבל הוא צריך להיות באיכות גבוהה. האורז הבסמטי הוא האורז הבריא ביותר והאורז הבסמטי האורגני הוא עוד יותר טוב.

יוגורט ממותק- היוגורט הוא ממש טוב עבור הגוף שלנו, אבל עדיף לאכול אותו ללא סוכר או תוספי פירות וממתקים למיניהם. יוגורט מתוק יכול להיות קינוח, אבל זה לא מוצר חלב בריא. התזונאים ממליצים להימנע ממוצרי חלב המכילים חומרים מסמיכים מלאכותיים שמתחילים ב-E ועמילן. במקום זאת, עדיף לאכול יוגורט טבעי ולהוסיף לו פירות טריים, מקלות קינמון או וניל וכך לשדרג את היוגורט ולהשאיר אותו בריא.

צ'יפס ירקות ופירות- צ'יפס ירקות נראה כמו חטיף בריא, אבל רוב היצרנים משתמשים באותה שיטה כדי לייצר את הצ'יפס הזה כפי שהם עושים כדי לייצר צ'יפס תפוחי אדמה: הם מטגנים אותם בשמן. לכן, צ'יפס ירקות או פירות מכיל כמות קלוריות גדולה כמו צ'יפס תפוחי אדמה. הצ'יפסים האלה בדרך כלל נראים צבעוניים ונחמדים הודות לעיבוד הכימי שהם עוברים לפני הייבוש. מה עוד, שתהליך זה מרחיב את חיי המדף שלהם כמעט פי 3. למרבה הצער, לאחר העיבוד, לירקות ופירות אלה אין שום ערך תזונתי בריא בכלל.

ענבים- הענבים מלאים בויטמינים ונוגדי חמצון, אבל הם גם לא כל כך בריאים. המתיקות שלהם גורמת לנו לאכול אשכול שלם בכל פעם וזה מכניס לגוף שלנו מנת סוכר גדולה מדי בבת אחת. כדי לא להגזים עם הענבים מומלץ לאכול אותם ביחד עם סלט ירקות או לשתות הרבה מים לפני האכילה.לא מומלץ לאכול אותם ביחד עם מזונות שמנים, בירה או חלב.


חלב אגוזים- חלב שקדים, חלב קוקוס, או חלב אגוזי לוז מכיל תוספות סוכר וטעם, וכמובן קלוריות נוספות. לכן לפני הקנייה בידקו את המרכיבים של החלב. עדיף לקנות את החלב בחנויות אורגניות.

פטרוזיליה- תופתעו לגלות שהפטרוזיליה בעצם עלולה להזיק. הפטרוזיליה עשירה בויטמינים ונוגדי חמצון ולכן היא מצוינת, אבל רק אם אוכלים אותה במינון נמוך. הפטרוזיליה מכילה רעלן בשם פסוראלן, שפוגע ברקמות הגוף ובדנ"א. הפטרוזיליה גם מתחילה לפלוט ניטריטים אחרי שהיא נקצצת ולכן עלולה להפוך לרעילה תוך כחצי שעה. מומלץ להוסיף פטרוזיליה לצלחת רק לפני ההגשה ולא מראש.
פירות יבשים בעלי צבע עז או ברק, עברו גם תהליך של עיבוד. יכול להיות שהוסיפו להם צבע מאכל כדי שהצבע יהיה מושך, או חומרים שירככו אותם כדי שיהיו נעימים לאכילה. פירות מיובשים ולא מעובדים לא אמורים להיות בעלי צבע עשיר ומירקם רך בגלל תהליך הייבוש.

דגים מטוגנים, מעושנים או מלוחים- הדג לא מכיל כמעט שומן מזיק, ויש בו שומנים מועילים כמו חומצות שומן אומגה 3. מדענים מאוניברסיטת הוואי בדקו את המבנה הכימי של מנות הדגים הנפוצות ביותר והסיקו כי דגים מבושלים או אפויים מכילים את הכמות הגדולה ביותר של מרכיבים תזונתיים מועילים. קרדיולוגים אמריקאים טוענים כי דגים מטוגנים, מעושנים, מלוחים מכילים חומרים מזיקים לבריאות.

תירס מקופסת שימורים- לאחר בדיקות שונות, מדענים הגיעו למסקנה כי תירס בקופסת שימורים משפיע לרעה על אורגניזמים יבשתיים וימיים. הם אפילו שמו לב כי האבקה היוצאת מהתירס מכילה רעל מזיק. במדינות רבות, סוג זה של תירס אסורה אפילו לשימוש. זה לא מומלץ לאכול תירס משומר או כל מוצר משומר אחר. עדיף לקנות קלחי תירס טריים, להרתיח או לאפות אותם כדי להבטיח לשמור את הרכיבים הבריאים שלהם.

פריכיות אורז – הרבה אנשים בדיאטה נוהגים לאכול במקום לחם פריכיות אורז מכיוון שהם לא מכילים כמעט שומן. הבעיה היא שלפריכיות אורז יש ערך גליקמי גבוה, לכן הם גורמים די מהר להרגיש רעב אחרי שאוכלים אותם. כתוצאה מכך, אתם עלולים לצרוך יותר קלוריות ממה שאתם צריכים ובסופו של דבר להרוס את הדיאטה ולהשמין.
אבוקדו- האבוקדו הוא אחד מהפירות הבריאים ביותר והוא מכיל המון ויטמינים ומינרלים. הבעיה היא שהוא מכיל גם הרבה קלוריות בגלל כמות השומן שיש בו. לכן צריך לאכול אבוקדו ומומלץ לאכול אותו, אבל בכמות סבירה. לאנשים שממעטים באכילת פחמימות ושומנים מהחי מומלץ לאכול לא יותר מ-6 כפות אבוקדו ביום. למי שאוכל פחמימות ושומנים מהחי מומלץ 2 כפות בלבד.
אל תשכחו שרק באבוקדו טרי וגולמי יש את כל המרכיבים הבריאים. אבוקדו שעבר תהליך עיבוד מאבד את הערכים התזונתיים שלו. אכילת יותר מדי אבוקדו עשויה גם להפחית את ההשפעה של תרופות אנטי דלקתיות ולהפחית את רמת תאי הדם האדומים בגוף.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות