חפש

10 הרגלים רעים שכדאי לכם להיפטר מהם עוד היום

לרובנו יש הרגל גרוע אחד או יותר שמשבשים את החיים שלנו והיינו שמחים להיפטר מהם. כמעט כל אחד מחליט, בתחילת שנה, חודש, שבוע או ביום הולדת שלו להפסיק עם ההרגל הגרוע שלו החל מעכשיו. לפעמים ההחלטות האלה מביאות להפסקת ההתנהגות המזיקה ולפעמים הן מיושמות לזמן קצר עד שאנחנו חוזרים לסורינו.
הבעיה אצל חלק מהאנשים היא שהם לא מודעים להרגלים הרעים שלהם ולכך שכדאי להם להפסיק אותם.

לפניכם רשימה של 10 הרגלים שאם אתם נוהגים לפיהם, כדאי לכם להפסיק כבר עכשיו!


1. עישון
מי לא מכיר את הסכנות שבעישון. מחלות ריאה, לב, סרטן, פגיעה בעור הפנים ועוד. חוץ מזה זה גם מסריח וגם מבזבז לכם המון כסף. אז למה להמשיך עם זה?
2. שתייה מוגזמת של אלכוהול
יש נתונים מזעזעים לגבי שתיית אלכוהול בקרב צעירים בישראל. שתיית אלכוהול מביאה לאלימות, למקרי אונס, לאובדן הכרה ואף יכולה לגרום למוות. האלכוהול לא בריא לכבד ופוגע גם במוח. אם אתם נוהגים לשתות אלכוהול במידה רבה מדי, הפסיקו עם זה עכשיו. החיים יותר יפים כשאתם צלולים ופיכחים.
3. לאכול בחוץ
אמנם זה לא מסוכן כמו עישון ואלכוהול, אבל גם באכילה במסעדות או במזנונים מהירים מסכנת מאד את בריאותינו. במזון שמוגש בחוץ יש לרוב כמויות מסחריות של שמן, חמאה וסוכרים, שגורמים לחסימת עורקים, להשמנה ולבעיות בריאותיות רבות. חוץ מזה, הפיקוח על הניקיון במטבחי המסעדות והמזנונים אינו טוב ואין כמעט בקרה על מה שקורה שם, לכן אם אתם אוכלים הרבה בחוץ, סביר להניח שאתם בסיכון גבוה להכניס לגופכם כלי שתדעו אורחים לא רצויים כמו עובש, חיידקים, חרקים או גללי חולדות ועכברים.
4. מין לא מוגן
חוץ מהסכנה להידבק בנגיף ה- HIV (איידס) שהוא קטלני, יש עוד כמה מחלות מין מסוכנות שאפשר להידבק מהם כמו וירוס הפפילומה שגורם לסרטן צוואר הרחם אצל נשים, הרפס ועוד. חוץ מזה שאתם מסתכנים גם בהריון לא רצוי שיכול מאד לשבש את מהלך חייכם.
5. לשבת על הכורסא
להיות בטטה ולשבת שעות רבות על הכורסא, לצפות בטלויזיה או לאכול חטיפים יכול להרוג אותכם. ישיבה ממושכת מאד מסוכנת לגוף. היא עלולה לגרום לפקקת ורידים, לקרישיות יתר של הדם שעלולים לגרום לתסחיף ריאות שהוא קטלני. אל תשבו זמן רב מדי בכל מקרה, גם מול המחשב. קומו ועשו תרגילי התעמלות למען בריאותכם.
6. לשנוא את עצמך (או מישהו אחר)
אלה החיים שאתה צריך לחיות, אתה הבן אדם שאתה, זה מה יש ועם זה אתה צריך לנצח. אז למה לשנוא את עצמך? אל תבזבזו זמן על שנאה עצמית ומחשבות רעות על עצמכם. החליפו את השנאה באהבה ואת המחשבות הרעות שנו למחשבות טובות שיקדמו אתכם בחיים. אם נכשלתם במבחן או ראיון עבודה למשל, במקום להחליט שאתם כישלון ואפסים, החליטו שאתם יכולים ללמוד מהטעויות שעשיתם ובפעם הבאה להצליח יותר.

7. לשחק במחשב
באינטרנט יש אלפי משחקים ממכרים שאם לא שמים לב, עלולים להתמכר אליהם ולשחק בהם שעות רבות ביום. במיוחד משחקים חברתיים עם משימות שדורשים ממכם לחזור למחשב בשעות מסוימות ולשחק עוד ועוד (כמו המשחקים של זינגה למשל). המשחקים האלה זוללים לכם את הזמן ומונעים ממכם לעשות את הדברים החשובים באמת, לשכוח ולהזניח דברים. שימו לב שאתם לא משחקים יותר מחצי שעה ביום (אם יש לכם זמן פנוי).
8. להאמין שכולם צריכים לאהוב אתכם
הרבה אנשים מסתובבים בעולם עם האמונה שכולם צריכים לאהוב אותם ולחשוב עליהם דברים טובים ואוי ואבוי אם זה לא יקרה. אבל זה בלתי אפשרי. כמו שאתם לא אוהבים את כולם, גם אתם לא יכולים להיות ה- cup of tea של כולם. אז תפסיקו להשקיע אנרגיה בלרצות אחרים ולמצוא חן בעיני כולם. היו אמיתיים ונאמנים לעצמכם. אם תתאמצו יותר מדי כדי לרצות אחרים, תגלו שלא נשארו לכם משאבים להשקיע בעצמכם. חוץ מזה, אנשים הם שונים זה מזה ולכן לא תוכלו לרצות את כולם.
9. לשמור בבטן
כשאנחנו שומרים את הרגשות שלנו בפנים ולא מדברים עליהם, אנחנו פוגעים בבריאות שלנו ובסופו של דבר זה עלול לגרום למחלות. כשמשהו מציק לכם, השתדלו לדבר על זה עם אחרים או לפחות לכתוב לעצמכם ביומן.
10. להתמכר לתוכניות ריאליטי בטלויזיה
כמו משחקי המחשב הממכרים, גם תוכניות הריאליטי גוזלות ממכם זמן יקר, גורמות לכם להזניח דברים חשובים ובסופו של דבר לא תורמות לכם כלום. התוכניות האלה לא אמיתיות מכיוון שהן ערוכות בדרך שתגרום לכם להאמין שדברים קרו כמו שזה נראה ולא כמו שבאמת, כך שדיונים אינטליגנטיים ואיכותיים גם אי אפשר לערוך בקשר אליהן. אם אתם כל כך אוהבים, תנו לעצמכם לראות תוכנית או שתיים בשבוע, אבל לא יותר מזה. גם ככה אחרי כמה חודשים שהתוכנית נגמרת, מי זוכר את המשתתפים ואת מה שקרה?

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות