חפש

עצות לנערה מתבגרת

כולם יודעים לתת עצות ואוהבים לעשות את זה. לא כולם אוהבים להקשיב לעצות ולפעול על פיהן, בגיל ההתבגרות במיוחד.
כשאני מסתכל על הבת שלי שמתחילה עכשיו את גיל ההתבגרות, אני כל כך רוצה לתת לה עצות על איך לעבור אותו בשלום והלוואי שהיא תקשיב.
זה לא שלא עשיתי טעויות בגיל הזה, עשיתי טעויות שעד היום אני משלם עליהן ועברתי תקופות קשות, אבל היום בגילי המופלג אני הרבה יותר חכם. אז אם את קוראת את זה, הנה העצות שלי איך לעבור את גיל ההתבגרות בשלום ואפילו בהצלחה:

1. אל תיכנעי ללחץ חברתי
היום יותר מבעבר, יש כל כך הרבה פיתויים בגיל ההתבגרות. עישון סיגריות או סמים, אלכוהול, סקס, בריחה מבית ספר, מעשי עבריינות ועוד. אל תפחדי להיות עצמך ולהגיד לא. גם אם ירדו עלייך ויגידו שאת מוזרה, יאיימו עלייך בחרם חברתי ויעליבו אותך, אל תיכנעי ללחץ חברתי ואל תעשי משהו שאת לא באמת רוצה.

2. אל תתלבשי בצורה זולה
יש בנות שאוהבות ללבוש מיני קצר וצמוד וחולצות חושפניות. ככה הן מרגישות שהן מושכות מבטים וגורמות לבנים להיות מעוניינים בהן. בתור בן אני יכול להעיד שנכון, זה מושך מבטים וגורם לנו לרצות להתקרב אליכן, אבל רק בגלל שזה משדר שאתן רוצות סקס, ובנים בדרך כלל גם רוצים את זה. כשאת מתלבשת חשוף, את משדרת "לא מעניין אותי כלום. אני לא רוצה שיעריכו אותי, אין לי מה להציע חוץ מסקס, כל מה שאני רוצה זה רק סקס".

3. אל תשתי משקאות דיאטטיים
נכון שהרבה יותר טעים לשתות דיאט קולה, אבל המשקה הזה מכיל כל כך הרבה כימיקלים ורעלים. הגוף שלך יותר חכם ממך והוא זוכר הכל. היום את צעירה ולא רואה את ההשפעות המצטברות של כל הרעלים האלה שאת מכניסה לגוף, אבל עוד כמה שנים זה עלול להתנקם בך.

4. אל תכנסי לדכאון בגלל חצ'קונים
קשה מאד לעבור את גיל ההתבגרות בלי שעור הפנים יתכסה בחצ'קון אחד, שניים או אפילו עשרה. זה נורא מדכא לקום בבוקר ולגלות חצ'קון מגעיל באמצע הפרצוף, אבל אל תדאגי, זה לא סוף העולם. זה יעבור כשגיל ההתבגרות יסתיים. בינתיים תאכלי אוכל בריא, תשתי הרבה מים, תשטפי את הפנים עם סבון טוב ותחכי שזה יעבור.

5. אל תתני לבנים להרוס לך את החיים
התאהבויות זה חלק מאד נכבד מגיל ההתבגרות. מי לא נדלקה קשות על בנים בגיל הזה לפחות פעמיים? הבעיה היא שהרבה פעמים זה לא הדדי והלב נשבר. אם התאהבת במישהו והוא לא החזיר לך אהבה, אל תקחי את זה קשה מדי. נכון שזה לא נעים, אבל את רק בתחילת הדרך ויש לך עוד המון זמן למצוא אהבה. אם מישהו לא רוצה אותך, אל תלכי איתו בכוח ואל תתני שינצלו אותך. לכי רק עם מי שאוהב אותך בחזרה.

6. תעשי משהו שאת אוהבת
אם יש משהו שאת אוהבת לעשות, לכי על זה. אם את אוהבת חיות, ספורט, ריקוד, צילום, ציור, שירה, בישול, אפייה או כל דבר אחר, כדאי לך מאד להשקיע בזה זמן, לעסוק בזה ולפתח את עצמך בתחום. את תצברי ידע וניסיון וזה ישתלם לך מאד בעתיד כשתהיי מבוגרת.

7. ג'אנק פוד הוא זבל
הבעיה בבתי ספר היום שהם מלאים במכונות חטיפים או שיש בהם לידם תמיד מזנון או קיוסק שמוכר אוכל מהיר ולא בריא. שמרי על עצמך מפני האוכל הזה. בני נוער אוהבים גם ללכת לקניונים ושם תמיד יש את מקדונלדס או מזללה מהירה אחרת. אל תמלאי את הגוף שלך בזבל הזה. תשמרי על הגוף שלך למען העתיד. היום את לא תרגישי את ההשפעה, אבל עוד כמה שנים תתחילי לראות את הצלוליטיס מצטבר בגוף וזה בלתי אפשרי להיפטר מזה.

8. את לא צריכה לרצות את כולם
הרבה אנשים מרגישים שהם תמיד צריכים למצוא חן בעיני כולם ולרצות את כולם. בייחוד בגיל ההתבגרות, נערות מרגישות לפעמים שהן צריכות לרצות את כולם כדי להרגיש שהן בסדר, טובות ומקובלות. את לא חייבת למצוא חן בעיני כולם. זה כמובן בלתי אפשרי. הרבה פעמים אנשים הם גם כפויי טובה וכמה שתשתדלי לעשות להם טוב, את לא תרגישי שאת מקבלת חזרה וזה יגרום לך לאכזבה גדולה. פשוט תהיי את עצמך ותעשי את מה שאת רוצה ומתאים לך. כמובן שלא לפגוע באף אחד. פשוט אל תפחדי להגיד את המילה לא לפעמים.

9. תמצאי עבודה
כדאי לך לעבוד במשהו אחר הצהרים ובחופשים. גם בשביל להרוויח כסף ולהיות עצמאית וגם בשביל ההרגשה שלך, ההערכה העצמית, הביטחון והניסיון שתרכשי. מצאי עבודה בבייבי סיטר, בפיצריה, מזון מהיר, דוגי סיטר, שטיפת מכוניות ועוד.

10. תכבדי את ההורים שלך
כשהייתי נער, התנהגתי להורים שלי מאד לא יפה בהרבה הזדמנויות. הם תמיד נראו לי לא מבינים, לא חכמים, כופים את הדעות שלהם עלי, שיפוטיים ועוד כל מיני דברים לא נעימים. דיברתי אליהם לא יפה, ברחתי לפעמים מהבית, התמרדתי ועשיתי דברים דווקא. היום אני מבין שאני זה שהייתי טיפש. אבל כשאתה נמצא בגיל ההתבגרות קשה מאד לראות את זה. אם הייתי מקשיב להורים שלי יותר הייתי עושה הרבה פחות דברים טפשיים.
בכל מקרה, תזכרי שההורים שלך דואגים לך ורוצים בטובתך. גם אם הם מתנהגים כמו מפלצות, המטרה שלהם היא טובה.

11. תעריכי את הגוף שלך
ב-MTV כל הזמרות נראות כמו דוגמניות על. בטלוויזיה המנחות הן דוגמניות מצליחות. כל המודלים שאת רואה מול העיניים נראות כאילו יצאו מתוך עיתון ווג. אל תקחי אותן בתור דוגמא. זה הרבה פוטושופ והפרעות אכילה. תעריכי את איך שאת נראית ואל תמעיטי בערכך בשום פנים ואופן!

12. אל תתני שינצלו אותך
אל תתני לאף אחד לנצל אותך. אל תתני לבנים לנצל אותך מינית כדי לקבל מילת אהבה ריקה מתוכן או תשומת לב שתחלוף במהירות ותשאיר אותך לבד. אל תני לאף אחד להוריד לך את ההערכה העצמית שלך. תזכרי שאת שווה ותעמדי על שלך!

13. אל תפקפקי בעצמך
עצה אחרונה חביבה, האמיני בעצמך. אל תטילי ספק בעצמך. האמיני שכל מה שאת יכולה לעשות את כל מה שאת רוצה. גם אם לא תצליחי בהתחלה, אל תתייאשי, תמיד תנסי שוב כי מטעויות לומדים. קבלי החלטות חכמות שיכבדו אותך ואת הערכים שאת מאמינה בהם. את יכולה למצוא בעצמך ביטחון ואמון גם אם את ביישנית. פשוט עשי צעד קטן כל פעם והאמיני שאת יכולה.


הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. האמת אני נכנסת להרבה כתבות כאלה בזמן האחרון, סתם מתוך סקרנות.. וברובם לא מצאתי שום דבר יעיל..
    ל עצה כאן משמעותית, נכתבה בצורה יפה נכונה יעילה ומזמינה להקשיב! כל הכבוד!

    השבמחק
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)