חפש

איך לא לריב על כסף

אומרים שכשאין כסף, האהבה בורחת דרך החלון, אבל תתפלאו לדעת שמערכת יחסים יכולה להחזיק מעמד גם כשהמצב הכלכלי על הפנים. אולי אתם מכירים את המצב הזה, את הויכוחים האינסופיים על הקניות וההוצאות שמלווים בהאשמות וכעסים ומאמינים שאהבה לא יכולה להחזיק מעמד במצבים כאלה. 
כדי לא להגיע למצב של מריבות על כסף, או כדי לצאת ממצב כזה, הנה כמה כללים שיעזרו לכם להתגבר על חילוקי הדעות והריבים במצב כלכלי קשה:

1. אל תסתירו את החובות 
כל אדם עומד בפני מכשולים פיננסיים מעת לעת. חובות כרטיסי אשראי גדולים יכולים ליצור בעיות רציניות במערכת היחסים שלכם. שימו בצד את הבושה ושתפו את הפרטנר בבעיה הזו. היום זה קל להיכנס למלכודת אשראי. בלי להרגיש החיובים בכרטיס האשראי מצטברים לסכומים גדולים ומגיע היום הזה בחודש שצריך לשלם אותם. יש משפחות שהמשכנתא שלהם לא כובדה בגלל חובות אשראי. לכן כנות היא המדיניות הטובה ביותר. שתפו את בן הזוג במצב כדי שתוכלו לפתור את הבעיות האלה כמה שיותר מוקדם ולפני שיהיה מאוחר מדי.
2. תכנית הוצאות 
כסף צריך טיפול טוב. אם אתם רוצים להימנע ממלחמות על כסף, שניכם צריכים לשבת וליצור תכנית הוצאות. בתוכנית תכללו את כל ההוצאות שאתם יכולים לאפשר לעצמכם, אחרי שתקזזו מההכנסות שלכם את ההוצאות ההכרחיות. 
3. אל תסתירו את הרכישות שלכם 
מערכת יחסים טובה מבוססת על אמון. לכן כשאתם קונים משהו, אל תסתירו את זה מבן הזוג. עדיף כבר לוותר על הקנייה אם מראש אתם יודעים שתצטרכו לשקר בקשר אליה. אם אתם אוהבים אחד את השני, תמיד תשמרו על כנות.
4. תכננו רכישות גדולות יחד 
אל תקנו דברים גדולים בלי לשתף את בן הזוג בכך מראש. זה מתכון בטוח למריבות. לפני שאתם רצים לקנות סמארטפון חדש או טלוויזיה בעלת מסך שטוח, אתם צריכים להתייעץ על זה אחד עם השני. זה לא הוגן להפיל על בן הזוג חובות שאתם יצרתם בגלל דחף אימפולסיבי שלכם לקנות משהו.
5. שימו קצת כסף אישי בצד
אם זה אפשרי, שימרו בצד כסף שיהיה אישי שלכם, לרכישות קטנות ולא משמעותיות שאתם לא צריכים לתת עליהן דין וחשבון. כל אחד צריך קצת כסף כדי להוציא על פריטים אישיים. לפעמים זה טוב כדי לפנק את עצמך במשהו מיוחד או טעים. דברו על זה מראש אחד עם השני, כך תוכלו להפחית את התדירות של המריבות על כספים במשפחה. 
6. בטלו כרטיסי אשראי
הפיתוי לעשות כרטיסי אשראי רבים של חברות שונות הוא גדול, וכך ביחד עם הכרטיסים, ההוצאות גדלות בלי להרגיש. קניות באשראי הן הלוואה שצריך להחזיר. השתדלו להיפטר מכרטיסי האשראי ולחיות רק עם הכסף שיש, תפסיקו לחיות על מה שאין.
7. כבדו אחד את השני
האם השותף שלך נוהג לקבל החלטות פיננסיות גרועות? אל תעבירו עליו ביקורת בשום פנים ואופן. כל אדם יכול לעשות טעויות עם כסף במערכת היחסים. עם יד על הלב, נסו להיזכר בטעויות כלכליות שאתם עשיתם בעצמכם. בטוח תמצאו השקעות גרועות. אם תראו לפרטנר שלכם זלזול ותשפטו אותו, רק תחריפו את הבעיה. נסו לכבד את הבחירות והפעולות של בן הזוג. הטחת ביקורת והאשמות רק תחמיר את המצב שהוא לא נעים גם ככה.

נישואים דורשים השקעה, הקרבה והתפשרות. תזכרו תמיד שאתם צריכים להיות אחד בשביל השני ולא אחד נגד השני. שהעיקרון הזה יוביל אתכם תמיד ושתצליחו לצאת מהבוץ הכלכלי שנכנסתם אליו!
אם יש לכם עוד טיפים, נשמח אם תוסיפו בתגובות 🙂

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות