חפש

טיפים שעוזרים להירגע ולצאת מהחרדה ומהמתח בתקופת הקורונה

בתקופה המלחיצה שאנחנו נמצאים בה עכשיו, כדאי לזכור שהלחץ והמתח פוגעים בנו לא פחות ואפילו יותר מהוירוסים עצמם. כדי לשמור על מערכת החיסון שלנו שתהיה חזקה ומסוגלת להתמודד עם כל וירוס שיתקרב אליה, אנחנו צריכים לשמור על אורח חיים רגוע ובריא. לכן הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת.
1. אתם תקועים בבית? אל תישארו בפיג'מה. זה יכול להכניס אתכם לדיכאון ולהרגשה של חוסר יעילות או חוסר תפקוד. החליפו את הפיג'מה בבגדים שאיתם אתם יוצאים מהבית. מלבד זאת, תדאגו להופעה החיצונית שלכם - תסתרקו, תתאפרו, שימו דאודורנט או אפילו בושם. תרגישו טוב עם עצמכם חיצונית.
2. הקפידו על 8 שעות שינה ביממה. השינה חשובה וחיונית לבריאות הגוף בכלל ולמערכת החיסונית בפרט.
3. תנשמו! נשימות עמוקות מרגיעות את הגוף ועוזרות לסלק לחץ ומחשבות מטרידות. קחו 3-5 נשימות עמוקות והכניסו הרבה חמצן לריאות.
4. הקפידו על תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים. איכלו הרבה ירקות מכל הצבעים, פירות, קטניות ואגוזים. הרכיבים החשובים שבמזונות האלה עוזרים לשמור על הגוף ומחזקים את מערכת החיסון.
5. צאו לטבע או לים להתאוורר. מראות הטבע עוזרים להפחית דיכאון וחרדות.
6. תעשו ספורט בכל הזדמנות. אם אתם לא יכולים לצאת מהבית, תעשו תרגילי ספורט בבית, הכי עוזר- שימו מוזיקה ותרקדו.
7. בכל בוקר, סיחטו חצי לימון ושתו עם מים פושרים. הלימון עשיר בויטמין סי, מנקה רעלים ממערכת העיכול, מחזק את המערכת החיסונית, מכיל מרכיבים אנטי סרטניים, עוזר לעור להיראות טוב ובקיצור- שומר מעולה על הבריאות. 
אל תשכחו, כשאנחנו דואגים לבריאות הגוף שלנו, אנחנו עוזרים לעצמנו להרגיש טוב יותר וזה משפיע גם על המצב הנפשי שלנו.
8. תחייכו ותצחקו. תחייכו כמה שיותר, תצפו בקומדיות ובמופעי סטנדאפ, תקראו בדיחות וממים מצחיקים ותתבלו את השגרה שלכם בכמה שיותר הומור. ההומור עזר לאנשים במצבים הקשים ביותר. נסו לזייף אפילו חיוכים וצחוק. המוח מאמין לזיופים האלה והם הופכים לאמיתיים אם מתמידים.
9. תהיו אופטימיים. אף אחד לא מבטיח שזה יישאר פה הרבה זמן. גם המומחים הגדולים ביותר לא יודעים. 
10. תחיו כאן ועכשיו. אם אתם נמצאים במקום בטוח עכשיו, תתמקדו בכל מה שטוב מסביבכם. תסתכלו על הדברים היפים שמסביבכם. על תמונות, על אנשים שאתם אוהבים. הם עדיין כאן. תתעודדו. אל תחשבו על דברים רעים שעלולים לקרות כל עוד הם לא קרו. אין בזה טעם.
11. אם אתם עם הילדים בבית, נצלו את הזמן לפעילויות מהנות איתם. שחקו איתם במשחקי קופסה או ספורט. תעשו מרתונים של טאקי, מונופול או שש-בש. 
12. אנחנו לפני פסח אז אפשר לנצל את הזמן הזה לסדר וניקיון. אבל זה בתנאי ששמים מוזיקה שאוהבים ברקע.
וטיפ אחרון וחשוב: זה לא הזמן למלחמות. תזרמו עם מה שהילדים שלכם רוצים. הם רוצים להיות בסמארטפון או בטלויזיה? תנו להם. נסו לפתות אותם בפעילויות אחרות אבל רק בדברים שהם ירצו. אל תתעצבנו אם לא מתחשק להם. גם הם במצב של מתח וחוסר ודאות.  
אם יש לכם טיפים ורעיונות מקצועיים נוספים נשמח שתשתפו בתגובות 💗 

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות