חפש

ציטוטים ומשפטים יפים של ג'ודי גרלנד

ג'ודי גרלנד היא השחקנית שגילמה את הילדה התמימה שכולנו מכירים כדורותי מהקוסם מארץ עוץ. ילדה יפה עם פנים של מלאך וקול מדהים ונדיר שליוותה דורות שלמים בתור הדמות האלמותית של דורותי מקנזס, הילדה שיצאה למסע מרתק אל הקוסם מעיר האיזמרגד ביחד עם חבריה הטובים הדחליל, איש הפח והאריה.
אבל לג'ודי גרלנד יש היסטוריה אפלה שלא היכרנו, ועכשיו באמצעות הסרט על חייה, "ג'ודי מעבר לקשת", נחשפנו אליה.
מאז ילדותה היא הייתה בדיכאון עמוק ופראי בגלל העבודה הקשה, המשטר המחמיר והכדורים הפסיכיאטרים הרבים שניתנו לה. היא ניסתה להתאבד מספר פעמים, ובילתה חלק ניכר מחייה במקום אפל נפשית, תוך שהיא מדמיינת עולם שלדעתה הוא טוב יותר בהיעדרה.
לא דיברו על בריאות הנפש במהלך תקופתה - זה היה טאבו לחשוף את הכאב שלך בפומבי. למרבה הצער, ג'ודי גרלנד לא קיבלה את העזרה שהיא נזקקה לה באופן נואש, ובמקום זאת קיבלה יחס של בוז ולעג בכל פעם שהתמוטטה. 
גרלנד אמרה לעתים קרובות שהיא חיה למען הקהל. היא ידעה שמעריציה מעריצים אותה, והיא תעשה הכל למענם. אבל היא ידעה גם את ההבדל בין הערצה לאהבה, ויותר מכל חשקה להרגיש נאהבת.
עצוב ובלתי נסבל לחשוב שאישה שהביאה לנו כל כך הרבה שמחה בילתה את חייה בכאב כה רב. לשמחתנו היום יש לנו מזל שאנחנו חיים בתקופה שבה דיכאון ומחלות נפשיות הם לא בושה שצריך להסתיר ויש להם טיפול. אנחנו צריכים גם תמיד לשים לב למה שקורה עם האנשים הקרובים אלינו ולוודא שהם מקבלים את העזרה הנפשית שהם צריכים.


נותר רק לקוות שג'ודי גרלנד מצאה סוף סוף את השלווה כשעשתה את דרכה אל מעבר לקשת. 
הנה כמה מהציטוטים החזקים ביותר של ג'ודי גרלנד על החיים:

כולנו צריכים להאמין בצד השני של הקשת. תמיד לקחתי את 'הקוסם מארץ עוץ' ברצינות רבה. אני מאמינה ברעיון הקשת. וכל חיי ביליתי בניסיון להתגבר על זה. 
ג'ודי גרלנד

בשקט של הלילה רציתי לא פעם רק כמה מילות אהבה מגבר אחד, ולא מחיאות כפיים של אלפי אנשים. - ג'ודי גרלנד

אני לא אומרת לך שזה הולך להיות קל. אני אומרת לך שזה הולך להיות שווה את זה. ג'ודי גרלנד
כשחיית את החיים שחייתי, כשאהבת וסבלת, והיית מאושר עד טירוף ועצוב עד יאוש - ובכן, אז אתה מבין שאתה לעולם לא תוכל לסדר את הכל ואולי עדיף למות קודם. - ג'ודי גרלנד

לתת לשוטה לנשק אותך זה רע ... לתת לנשיקה לשטות בך זה גרוע יותר. פעמיים לא נישקת את שפתיי אלא עם נפשי. - ג'ודי גרלנד

אני יכולה לחיות בלי כסף, אבל אני לא יכולה לחיות בלי אהבה - ג'ודי גרלנד

מאחורי כל ענן מסתתר ענן אחר - ג'ודי גרלנד


ציפורים עפות מעבר לקשת. מדוע אני לא יכולה? - ג'ודי גרלנד

אם אני כזאת אגדה, אז מדוע אני כל כך בודדה? אם אני כזאת אגדה, אז למה אני יושבת בבית שעות ובוהה בטלפון הארור, מקווה שהוא לא בסדר, אפילו מתקשרת למפעיל ושואלת אותה אם היא בטוחה שהוא בסדר? - ג'ודי גרלנד

החיים שלי, הקריירה שלי הייתה כמו רכבת הרים. הייתי הצלחה אדירה או סתם כישלון חרוץ - ג'ודי גרלנד

מעולם לא הסתכלתי דרך חור מפתח בלי לגלות שמישהו מסתכל משם בחזרה - ג'ודי גרלנד


הוליווד היא מקום מוזר אם אתה בבעיה. כולם חושבים שזה מדבק - ג'ודי גרלנד

הקהל מחזיק אותי בחיים - ג'ודי גרלנד

לא צריך לומר לך שאתה חסר אחריות לחלוטין ולהשאיר אותך לבד עם יותר מדי תרופות. קל מדי לשכוח. אתה לוקח כמה כדורי שינה ואתה מתעורר תוך עשרים דקות ושוכח שלקחת אותם. אז אתה לוקח עוד כמה דברים, והדבר הבא שאתה יודע הוא שלקחת יותר מדי - ג'ודי גרלנד

יש לי באמת אהבה גדולה לקהל, והייתי רוצה להוכיח להם זאת על ידי לתת להם דם - ג'ודי גרלנד

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות