חפש

איך לעזור לילדים להכין שיעורי בית?

איך לעזור לילדים להכין שיעורי בית? כמה פעמים שאלתם את הילד שלכם אם יש לו שיעורי בית והוא ענה שאין ולמחרת גיליתם שהוא קיבל מכתב מהמורה על אי הכנת שיעורי בית? כמה פעמים אמרתם לילד שלכם לשבת להכין שיעורים וקיבלתם את התשובה "עוד מעט" (כמובן שה"עוד מעט" הזה הגיע רק מאוחר בלילה אם בכלל). כמה פעמים הילד שלכם אמר לכם שהוא שכח את הספרים בכיתה ולכן הוא לא יכול להכין שיעורים? הסיבות והתירוצים לאי הכנת שיעורי בית אצל ילדים הן רבות ושונות, אך זה דומה כמעט בכל בית. אם הגעתם לכתבה הזאת, סימן שגם אתם סובלים מקושי בהכנת שיעורי בית אצל הילדים שלכם ותשמחו לדעת שאתם לגמרי לא לבד. בכתבה הבאה תמצאו כמה טיפים שיעזרו לכם לעזור לילד שלכם להכין שיעורי בית ולהפסיק לעשות בעיות.

1. דאגו למקום מוגדר לשיעורי הבית
ילדים זקוקים למקום טוב להכין בו את שיעורי הבית שלהם. הגדירו שולחן כתיבה שיש בו תאורה טובה ואספקה ​​נאותה של נייר, עפרונות, דבק ומספריים. דאגו שהמקום יהיה שקט, נוח ומרווח והשתדלו להקדיש את החלל הזה לשיעורי בית בלבד; המרחב הזה הוא רק בשביל שיעורי בית, ולא לשום דבר אחר.
2. קביעת זמן לימוד 
השלב הבא בסיוע לילדים בהכנת שיעורי הבית הוא לקבוע זמן לשיעורי בית ולמידה. חשוב להיות עקביים בעניין הזה. מיצאו את הזמן המתאים ביותר לילד להכנת השיעורים. בבית שלי אנחנו עושים את שיעורי הבית זמן קצר לאחר החזרה מבית הספר, אכילת ארוחת הצהרים ומנוחה קצרה. רצוי מאד לא לדחות את זמן הכנת שיעורי הבית לשעות אחר הצהרים המאוחרות שהילד כבר עייף או לשעה שבה הוא רוצה ללכת לחוג או לשחק עם חברים.

3. בלי הסחות דעת
אתם לא יכולים לצפות מהילד שלכם להתרכז בשיעורי הבית שלו אם ברקע פועלת הטלוויזיה, או שיש מוסיקה רועשת, שיחות טלפון או מחשב פועל עם משחקים או סרטונים. אם אתם רוצים לעזור לילד שלכם להכין שיעורי בית, תדאגו לו לסביבה נקייה מהסחות דעת שאין בה שום דבר שימשוך את תשומת ליבו מהשיעורים. 

4. תהיו מעודכנים 
הקפידו לשאול את הילדים שלכם על המשימות שלהם. גלו מה שהם לומדים. שימרו בלוח השנה את הפרויקטים והמבחנים הקרובים שלהם. גם אם אתם בעבודה, התקשרו אליהם לשאול ולהזכיר. ככל שאתם תדעו מה שקורה בבית ספר, כך תוכלו לעזור להם יותר במשימות שלהם. הצטרפו לקבוצות הווצאפ של הורי הכיתה, שם תמיד תוכלו להיות מעודכנים בכל מה שקורה.

5. אל תעשו את העבודה שלהם 
הורים רבים באופן מפתיע עושים את שיעורי הבית של ילדיהם. ודאו שכאשר אתם עוזרים לילד עם בעיה בשיעורי הבית, אתם מדריכים אותם ולא עושים את העבודה עבורם. תראו אם הם יודעים מה הצעדים שיש לעשות כדי לפתור את השאלות במקום לקחת את זה על עצמכם. זה דורש קצת איפוק וסבלנות מצידכם, במיוחד כאשר הילד נראה מתוסכל, אבל אם אתם תעשו את העבודה בשבילם, הם לא ילמדו את הנושא, וכי ואחרי הכל זאת כל הפואנטה של שיעורי הבית, לא?

6. שבחו את העבודה שלהם
דרך נוספת לסייע לילדים בהכנת שיעורי הבית שלהם היא לשבח את העבודה הקשה שלהם. תחגגו מבחן שהצטיינו בו עם ארוחת ערב או פינוק מיוחד. תנו לילדים שלכם לשמוע אתכם מתגאים בעבודה הטובה שלהם בפני החברים ובני המשפחה. בדרך זו גם תשמחו את הילד ותעצימו אותו וגם הסבתא תאהב לשמוע כמה מוצלחים הנכדים שלה.

7. בקשו עזרה מבחוץ
אם עדיין אתם מתקשים לעזור לילד שלכם והמצב נראה נואש, אל תוותרו. דברו עם המורה או חפשו מורה פרטי. בבתי ספר רבים יש מרכזי לימוד אחרי הלימודים שבהם יש סטודנטים שעוזרים בהכנת שיעורי בית. בידקו אם יש כזה גם בבית הספר שלכם.



הוסף רשומת תגובה

0 תגובות