חפש

מתי כדאי לבקש העלאה במשכורת?

בתור עובדים שכירים, אתם בטח יודעים כמה קשה אתם עובדים כל יום וכמה מגיע לכם יותר ממה שאתם מקבלים.
אולי אתם מרגישים שאתם גם היחידים שמודעים למסירות הרבה והמקצועיות שאתם מביאים איתכם לעבודה כל יום.

אם ככה אתם חושבים, אתם בטח מאמינים שמגיעה לכם העלאה במשכורת. עם כל הכבוד (ויש כבוד) לאמונה החזקה שלכם בעצמכם ובמה שמגיע לכם, לא כל זמן הוא זמן טוב לרוץ אל הבוס ולבקש העלאה.
אם אתם רוצים להעלות את הסיכוי שהבקשה שלכם תאושר, כדאי שתדעו מהם הזמנים שבהם יש יותר סיכוי שתקבלו את ההעלאה המיוחלת בשכר.
הטיפים הבאים יעזרו לכם להגיש את הבקשה להעלאה בשכר בעיתוי הנכון:

מייד אחרי הערכה מעולה
הזמן הטוב ביותר לבקש העלאה במשכורת הוא מייד לאחר שקיבלתם הערכה מעולה על העבודה שלכם. ברוב מקומות העבודה עושים המנהלים לכל עובד שיחות הערכה פעם או פעמיים בשנה. כשאתם יושבים עם המנהל שלכם לשיחה כזאת בדלתיים סגורות ומקבלים משוב חיובי על העבודה שלכם, זה הזמן הכי טוב לבקש העלאה בשכר. המתינו עד שהמנהל שלכם יסיים להגיד את דבריו ונצלו את הזדמנות הפז הזאת בסוף השיחה. אם הבוס ישאל למה אתם חושבים שמגיע לכם, ציינו את הנקודות הטובות שהוא הזכיר בקשר אליכם במהלך שיחת ההערכה. הוא הרי לא יכול להתווכח עם עצמו.
כאשר הבוס שלכם מקבל שבחים בעצמו
עוד זמן טוב לבקש העלאה בשכר הוא כשהבוס שלכם נראה ממש טוב אצל הממונים עליו. כשהבוס שלכם מרגיש שמעריכים אותו על העבודה הנהדרת שהוא עושה, יש לו מצב רוח טוב והוא מוכן יותר לעזור לכם מתמיד. זה יעבוד עוד יותר טוב אם היתה לכם עצמכם יד בהצלחה של הבוס שגרמה לממונים עליו לשבח אותו. קיבעו איתו פגישה בדיוק לאחר הזמן שהוא קיבל את ההערכות החיוביות על העבודה שלו או אפילו קודם בשכר בעצמו.
כשאתם לוקחים על עצמכם מטלות נוספות
אם לאחרונה אתם לוקחים על עצמכם יותר מטלות ומחויבויות בעבודה, זה זמן טוב לבקש העלאה בשכר. לדוגמה, אם אחד העובדים האחרים עזב את העבודה והמשימות שלו עברו אליכם, תוכלו להשתמש בזה כקלף מיקוח. קיבעו מועד לשיחה והתכוננו להסביר בשיחה כמה עבודה נוספה לכם שמצדיקה את העלאת המשכורת שלכם.

לאחר שסיימתם תואר או קיבלתם תעודה
האם קיבלתם לאחרונה תואר אקדמי, תעודה מקצועית או הסמכה כלשהי? אם כן, מגיע לכם קרדיט על ההישג. תראו לבוס שלכם כמה אתם מחויבים לעבודה בכך שאתם לומדים ומתמקצעים. הלימודים שלכם אמורים להשתלם לכם ולזכות אתכם בהעלאה בשכר.
כשאתם מקבלים ציון לשבח
היו מוכנים לבקש העלאה בשכר ממש ברגע שבו קיבלתם פידבק חיובי על עבודתכם. אולי אחד הלקוחות התקשר לשבח את השירות שנתתם לו או כתב מכתב תודה, אולי הגעתם למטרה שהציבו לכם או אף יותר במכירות, או מצאתם דרך לייעל ולחסוך כסף לחברה. כאשר אתם יכולים להראות לבוס שלכם ראיות מוחשיות לכך שעשיתם טוב לחברה, זה הזמן ללכת לבקש.
בכל מקרה, זיכרו שכאשר אתם מבקשים העלאה בשכר, תמיד תבואו בגישה שמראה כמה אתם תורמים למקום שבו אתם עובדים, כמה שאתם נותנים לו ומייעלים אותו, ולא בגישה של "מגיע לי כי אני צריך". חפשו את הרמזים הקטנים שימחישו לכם שהבוס מרוצה ממכם ואז תפנו אליו.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות