חפש

עצות לשנת הלימודים לילדים ונוער

זהו. מחרתיים היא כאן. שנת הלימודים שוב חוזרת אחרי שנעלמה לחודשיים להתרעננות.
כמו בכל סוף חופש גדול, יש הרבה ילדים שמחכים בכיליון עיניים לחזור לספסל הלימודים ויש כאלה שלא. 
כמו בכל סוף חופש גדול, להרבה ילדים יש מוטיבציה גבוהה ותקווה שהשנה הזאת תהיה טובה יותר מהקודמות ושהשנה יצליחו יותר.
מהניסיון שלי, יש לי כמה עצות לתת שיעשו לכם את שנת הלימודים טובה ונעימה יותר. נכון, בדרך כלל הן טובות רק לתחילת השנה כי אחר כך חוזרים להרגלים הישנים (הרעים). אבל אולי אם תשתדלו ליישם ולשנן, תתרגלו בסוף להתנהג לפיהן ולדעתי האישית, החיים שלכם רק ישתפרו:




1. הודעות הביתה להראות מייד כשחוזרים מבית הספר– מכירים את ההודעות יוצאות הדופן האלה, שמחר צריך להגיע לבית הספר בחולצה אדומה, או שמחר צריך להביא מאכלים עדתיים, כסף מזומן או ציוד לימודי חדש? בהודעות האלה רצוי לטפל מייד כשחוזרים מבית הספר בצהריים, כדי להספיק להכין את מה שצריך מראש ולא להיזכר בזה ברגע האחרון ואז להיכנס ללחץ שמוביל לעצבים מיותרים.
קיבלתם פתק או רשמתם הודעה ביומן? דבר ראשון שבאים הביתה להראות לאמא או אבא או לדאוג לזה בעצמכם.

2. לארגן את התיק והתלבושת ערב לפני– כדי לא לגלות בבוקר שהחולצה שרציתם נמצאת בכביסה, שאין לכם גרביים נקיות, או שאתם לא מוצאים את מחברת התנ"ך שלכם, ארגנו את התיק ואת התלבושת לבית הספר בערב שלפני. כך תוכלו לקום למחרת בנחת ולהתארגן בנעימים. זה משפיע אחר כך על כל היום.
3. לא לקחת דברים קשה מדי– מלכת הכיתה העליבה אותך ליד כולם? חטפת מכות מילדי הכיתה ואתה מרגיש כמו ילד כאפות? צחקו עליך, גמגמת, הסמקת, ענית תשובה דבילית או כל דבר משפיל ומבזה שתוכל לדמיין שיקרה לך במהלך שנת הלימודים קרה לך? אל תיקח את זה קשה. זה עובר. בעוד כמה שנים זה יהיה מאחוריך ותראה שזה יהיה זיכרון רחוק. כולנו משתנים. כולנו עוברים דברים לא נעימים במוסד הגדול ומלא בילדים לא בוגרים הזה שנקרא בית ספר. אי אפשר לעבור את בית הספר בלי לעשות קצת (או הרבה) פדיחות. אבל אחרי כמה שנים, הכל נשכח או נשאר זיכרון קטן שמתגברים עליו. אין מבוגר שאין לו זיכרונות מרירים מבית הספר. אז אם קרה לכם משהו לא נעים בחברה וזה נראה לכם כמו סוף העולם, תסתכלו על זה בפרספקטיבה של עוד כמה שנים, כשתתבגרו ותשתנו זה יראה אחרת. 
4. אל תנסו לעמוד בציפיות של אחרים בכל מחיר- להצליח זה חשוב. אבל אתם צריכים להצליח בשביל עצמכם, לא בשביל אחרים.
לכל הורה יש ציפיות מהילד שלו. יש כאלה שמצפים מהילדים שלהם לקבל 100 ולא פחות מזה בכל המקצועות. יש כאלה שמצפים מהילדים שלהם להיות ספורטאים מבריקים. יש כאלה שמצפים מהילדים שלהם להיות הכי פופולריים ומקובלים. ברוב הפעמים, ההורים מצפים מהילדים שלהם להצליח במקום שבו הם עצמם נכשלו. השתדלו להצליח בשביל עצמכם. אם אתם לא מצליחים במשהו, לא נורא. תזכרו שההורים שלכם אוהבים אתכם בכל מקרה, גם אם הם מאוכזבים. ההצלחה היא שלכם והמאמץ להצליח הוא בשביל עצמכם. לא בשביל אף אחד אחר.

5. להכין שיעורי בית מיד כשמקבלים אותם– לא לדחות את שיעורי הבית ליום לפני שהמקצוע שבהם הם ניתנו יילמד. הכינו את שיעורי הבית באותו יום שבו קיבלתם אותם, כדי שלא תילחצו ברגע האחרון ושלא יצטברו לכם הרבה שיעורים. חוץ מזה, עדיף להכין את השיעורים באותו יום, כשהחומר עדיין "טרי" בראש.
6. תהיו עצמכם, אל תנסו להיות כמו אחרים– בעולם שלנו יש מקום לכולם. מותר לכם להיות שונים מאחרים בטעם הלבוש שלכם, בתסרוקת שאתם אוהבים, במאכלים שאתם אוהבים, בסרטים, במוסיקה, בתחביבים. מותר לכם לאהוב את מה שאתם אוהבים גם אם לאחרים זה נראה מוזר או מצחיק. אל תתביישו להיות אתם עצמכם. לכל אחד יש את הייחוד שלו ואם כולנו נהיה אותו דבר יהיה לנו נורא משעמם בעולם.
7. אל תלמדו למבחנים ברגע האחרון- השתדלו להתחיל ללמוד למבחן לפחות שבוע לפני. התחילו בקריאה קלה של החומר ושל שיעורי הבית. יומיים שלושה לפני המבחן, שבו וקיראו באופן מעמיק את החומר, ענו על שאלות ותרגילים או תלמדו עם חברים.
8. אל תיכנעו ללחץ חברתי- לפעמים ילדים אחרים יכולים ללחוץ עליכם לעשות דברים מסוכנים, או שלא נראים לכם או שאתם לא רוצים. אם אתם לא מאמינים במה שאומרים לכם ומרגישים שזה לא נכון לכם, אל תעשו את זה רק כדי למצוא חן. כמו בעצה מס' 6 שנתתי: תהיו אתם עצמכם. מותר לכם לא להסכים.
9. תאכלו ארוחת בוקר– ארוחת בוקר תעזור לכם להתרכז בלימודים. איכלו ארוחת בוקר בריאה ולא משהו כבד או מלא בסוכר שיגרום לכם אחר כך להרגיש עייפים ורעבים מהר שוב. קחו איתכם גם כריך בריא להפסקה. השתדלו מלחם מחיטה מלאה ועם ירקות בצד. כך גם תשמרו על הרגשת שובע לאורך זמן וגם תשמרו על הגיזרה.
10. לכו לישון מוקדם– חוסר שעות שינה יגרום לכם להיות עייפים במהלך היום, עצבנים ולא מרוכזים. השתדלו לישון בלילה לפחות 8 שעות.
את הסרטים, המשחקים והמחשב דחו לסוף השבוע ולחופשים.
והכי חשוב: שתהיה שנת לימודים מוצלחת, נעימה, קלה ובטוחה לכולכם!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות