חפש

טיפים לחיפוש דירה להשכרה

חיפוש דירה להשכרה יכול לקחת הרבה זמן ולכן כדאי להתחיל אותו מוקדם, כדי לא להיות בלחץ ולא להתפשר על דירה שלא מתאימה לכם.
להלן מספר עצות שיעזרו לכם למצוא את הדירה הטובה ביותר עבורכם:
יש לבקר בדירה לפחות פעם אחת בשעות היום כדי להתרשם מהאור הטבעי בדירה וממצבה הפיזי.
מומלץ לבדוק ברשתות החברתיות כמו בפייסבוק, את ההמלצות והעצות לגבי האזור אליו אתם רוצים לעבור. היום יש לכל שכונה כמעט קבוצת פייסבוק משלה.

מה צריך לבדוק בבית:
לפתוח כל אחד מהברזים ולוודא שיש לחץ מים סביר. לחפש נקודות רטיבות בקירות, ובמיוחד ליד נקודות מים. צבע חדש יכול לרמז על רטיבות שתוקנה ואשר יכולה לחזור.
מוקדי רעש– קרבה לצירי תנועה ותחנות אוטובוס בקרבת הדירה גורמת למפגעי רעש ולזיהום אויר.
חשמל– בידקו האם הדוד, המזגן והתנור יכולים  לפעול ביחד? נסו לקבל מבעל הדירה התחייבות לשדרג את לוח החשמל אם יהיו בעיות. בידקו את תקינות המזגן בחימום ובקירור. בדקו אם יש דוד חשמל או דוד שמש – דוד שמש חוסך משמעותית בעלות החשמל.
מהי הארנונה שמשלמים עבור הדירה?

האם יש גז מרכזי (שלגביו יש תשלום חודשי קבוע גם אם אין צריכה)?
מהו תשלום ועד הבית? בנושא זה עלולות להיות הפתעות. בתור דיירים עליכם להשתתף בתשלומי האחזקה השוטפת בלבד ולא בתשלומים חד פעמיים כגון התקנת אינטרקום, שיפוצים, החלפת צנרת הביוב וכד'.
האם הדירה נמצאת בקרבת אנטנות של חברות סלולריות? ניתן לבדוק זאת באתר של המשרד לאיכות הסביבה.
שכנים – התסכלו על תיבות הדואר- האם על רובן מדבקות עם שמות הדיירים המודבקות בצורה לא מסודרת? אם כן, סימן שרוב הדיירים בבניין הם שוכרים זמניים ולכן סביר להניח שלא יהיה אכפת להם מתחזוקת הבניין. אם אתם לא אוהבים רעש, בידקו אם לא גרה מעליכם משפחה ברוכת ילדים. נסו לדבר עם ועד הבית כדי להתרשם מאופי דיירי הבניין.
מה יש לבדוק בהסכם השכירות?
קודם כל, על כל שוכר לוודא שמי שמשכיר לו את הדירה הוא אכן בעליה. כיום, ניתן לבדוק זאת בקלות ובעלות נמוכה על ידי בדיקת נסח הטאבו של הדירה. לצורך כך יש למצוא את פרטי הדירה (גוש וחלקה) המהווים למעשה את תעודת הזהות של הנכס.
בידקו את הסכם השכירות היטב והתייעצו עם בעלי ניסיון או עורך דין. ההסכם, לאחר חתימתו, מחייב ויכולים להיות בו מוקשים והפתעות (כגון: התחייבות השוכר לצבוע את הדירה בתום תקופת השכירות או מתן אופציה למשכיר להודיע על הפסקת השכירות בהתרעה קצרה). יש לציין את כל הליקויים בדירה והתחייבות בעל הדירה לתקנם.
יש להגדיר את אחריות בעל הדירה לתיקונים ולהקציב תקופת זמן לביצועם.
תשלומי השכירות: אם בעל הדירה מתעקש על מתקן שיקים מראש, יש להגביל את סחירותם על ידי מחיקת המילה "לפקודת" בצ'ק והוספת המילים "למוטב בלבד" וכן קרוס.
יש להגביל את סחירות שטר החוב (אם קיים) בצורה זהה.
יש לציין שכתיבת צ'ק ביטחון על גבי הצ'ק אינו מונע את גבייתו או הסבתו.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות