חפש

סודות במטבח- טיפים מעולים להכנת אוכל

איך להכין צ'יפס מושלם בקלות ובמהירות? 
כשיש לכם זמן, קלפו תפוחי אדמה וחיתכו אותם באמצעות מנדולינה לחיתוך ירקות למקלות. הכניסו את מקלות תפוחי האדמה למקפיא ושימרו לשעת הצורך. כשתרצו להכין צ'יפס, הוציאו מהמקפיא וטגנו בשמן עמוק. הצ'יפס יוצאים פריכים מבחוץ ורכים מבפנים. 

איך לא לבכות מבצל?
כדי לא להזיל דמעות כשחותכים בצל, כאשר מקלפים אותו, צריך לזרוק את הקליפה החיצונית ביותר שלו. היא מכילה הכי הרבה גופרית, החומר שגורם לשחרור הגז שגורם לבעירה בעיניים כשהוא מגיעים אליהן.
לימון מוסיף המון
לימונים הם תוספת מבורכת לסלטים, לתבשילים או סתם למיץ לימונדה. אבל מה לעשות שלימונים אין כל השנה, או שהם מאד יקרים כשהם לא בעונה. הפיתרון הוא לקנות לימונים טובים בעונה, לסחוט אותם במסחטה חשמלית ולמזוג את המיץ לתבנית קוביות קרח (רצוי סיליקון). כשהקוביות מוכנות, מעבירים אותן לשקית ניילון (כדי שתוכלו להשתמש שוב בתבנית) בכל פעם שאתם צריכים מיץ לימון, לוקחים קוביה קפואה ומוסיפים. 
תרסיס שמן
אם תשימו שמן בתוך בקבוק פלסטיק של תרסיס (שפריצר) שאפשר לקנות ברשתות סטוק (אולי גם בעוד רשתות), תוכלו לשמן תבניות בקלות, לשמן את המחבת בכמות קטנה או למשוך בשמן תפוחי אדמה בתנור למשל. טריק מעולה שחוסך כסף וקלוריות.

הפשרת פיצה
כשמזמינים פיצה, הרבה פעמים נשארות חתיכות שמקפיאים. כשרוצים לחמם למחרת חתיכת פיצה, כדי שהיא לא תהפוך לצמיגית וקשה, מכניסים אותה למיקרו ביחד עם כוס זכוכית שבתוכה קצת מים. את הכוס מעמידים כמובן ליד הפיצה. המים שבכוס סופגים את קרינת המיקרו ומונעים מהלחות להפוך את הפיצה לצמיגית כמו מסטיק. 

קילוף שום
שום הוא ירק שקצת קשה לקלף.  כדי לקלף אותו בקלות, הכניסו אותו למים פושרים ואחר כך יהיה הרבה יותר קל לקלף אותו. עוד טריק- מכניסים כמה שיני שום לתוך סיר ריק, סוגרים אותו עם מכסה ומנערים. קליפות השום יורדות כך מעצמן. ואיך מנקים אחר כך את כותש השום? משרים את החלק הכותש במים פושרים ואחר כך מנקים את החורים עם קיסמים קטנים. 
רצועות דקות של גזר
איך יוצרים רצועות דקות של גזר? מקלפים את הגזר, אחר כך חותכים בעזרת סכין חריצים עמוקים לאורך כל הגזר. עוברים על החריצים עם הקולפן ומקבלים פסים דקיקים של גזר שאפשר להוסיף לכל סלט.
איך משחררים עוגה קפואה מהתבנית?   
שמרתם עוגה במקפיא, הגיעו אורחים ואתם רוצים להגיש להם אותה לאחר חימום במיקרוגל.
איך משחררים את העוגה הקפואה מהתבנית ומשאירים אותה שלמה?
מניחים מגבת רטובה וחמה סביב הטבעת החיצונית של התבנית, ממתינים מספר שניות ואז משחררים את העוגה בלי לפגוע בשלמותה.
טיפים בנושא בישול:
בעת בישול קטניות אין להוסיף מלח למים. המלח מקשה את החלבונים שבקטניות וגורם להתקשותן, ולכן יש להוסיף את המלח רק ממש לפני תום הבישול.

כאשר מבשלים תבשיל או רוטב שיש לו דרגת חמיצות גבוהה, כמו משהו שמכיל עגבניות, יש להוסיף קורט סוכר . הסוכר ממתן את דרגת החמיצות של התבשיל או הרוטב, במיוחד אם הוא מכיל עגבניות שהן מטבען חמצמצות, ולכן הוספת הסוכר חשובה.

אסור לפתוח את סיר האורז לאחר סיום בישולו בגלל שהאורז ממשיך להתבשל גם לאחר תום תהליך הבישול על האש מהאדים שלו עצמו. אם פותחים את המכסה לפני סיום התהליך, האדים יברחו ולא יהיו מספיק נוזלים לריכוך אופטימלי של האורז.

כאשר מאדים ירקות, חשוב שהגזר, הכרישה והסלרי יהיו הראשונים בסדר בתהליך האידוי, בגלל שאלו ירקות קשים שזמן הריכוך שלהם הוא הארוך ביותר ויש להתחיל איתם כדי שכלל הירקות יגיעו לרמת ריכוך שווה עם תום הבישול.

כאשר מבשלים כרובית יש להוסיף כמה פרוסות תפוחי אדמה לסיר כדי למנוע ריחות לא נעימים.

כאשר מבשלים תירס, לא מוסיפים מלח למי הבישול כי זה מקשה את גרעיני התירס.

כאשר מבשלים עם יין, אידוי האלכוהול נעשה בתחילת הבישול כדי שהבשר או הירקות יקבלו את הארומה המשובחת וטעמי היין יישארו ללא טעם הלוואי של האלכוהול עצמו. 
טיפים בנושא טיגון:
למה לא טוב לטגן עם שמן זית?

מכיוון שטמפרטורת השריפה של זמן הזית נמוכה ולעיתים יישרף שמן הזית לפני שנגיע לדרגת הטיגון הרצויה לנו.


איך מטגנים מאכלים בלי שיהיו מלאים בשמן ושמנוניים?הסיבה לשמנוניות יתר של מאכלים היא חום לא נכון של השמן. קיים מדד מדויק המסייע לוודא כי השמן מוכן לקבל מוצר לטיגון: נוטלים על קצה האצבע מעט מים ומטפטפים טיפה בתוך השמן. אם נוצרות בועות קטנות, סימן שהשמן חם ומוכן לטיגון. אם הבועות מתיזות מאוד, נראה כי הטמפרטורה גבוהה מדי. אחרי הטיגון, רצוי לעטוף בנייר סופג את המנה על מנת להסיר את השומנים המיותרים.

איך מחממים חמאה?את החמאה מחממים ביחד עם שמן. כשמחממים חמאה לבד היא נשרפת ומשנה את ההרכב הכימי שלה, משנה את טעמה ומאבדת את הערכים התזונתיים. השמן המתחמם יחד איתה מונע מהחמאה להישרף.

איך מטגנים צ'יפס?

צ'יפס צריך לטגן בחום לא גבוה מדי, מפני שאז הוא יישרף ולא יהיה עשוי מבפנים.
כדאי להוסיף כף חומץ לשמן שבו מיטגן הצ'יפס כדי שיספוג פחות שמן.

למה כדאי להוסיף לטיגון בשמן חתיכת קשה של לחם או חתיכת גזר?
חתיכת הלחם או הגזר מונעים את התזת השמן הרותח וגורמים לשמן להישאר צלול זמן רב יותר בזמן הטיגון.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות