חפש

רגע לפני שאתם מתחילים לעשן… תחשבו שוב

אם הייתם רואים אותי בטח הייתם חושבים שאני חנון. יכול להיות שעכשיו אתם צודקים, אבל כשהייתי צעיר יותר זה ממש לא היה אותו דבר. עברו עלי שנים שבהן עשיתי דברים שחשבתי אז שהם מגניבים וקוליים, כמו למשל לעשן, ללכת למסיבות עד אור הבוקר, לשתות אלכוהול ועוד דברים הרבה יותר גרועים שאני לא אפרט. 
אם הייתי יכול, הייתי מוותר על כמה דברים שעשיתי ובראש ובראשונה זה העישון.
התחלתי לעשן בגיל 14 אם אני לא טועה והפסקתי אחרי מאמצים רבים, לילות ללא שינה, לחצים בלתי פוסקים של המשפחה ושל הרופא ששמע כבר צפצופים בריאות שלי לפני שלוש שנים, בגיל 36.
יותר מ-20 שנים עישנתי חפיסת סיגריות ליום, לפעמים שתיים.

אם עדיין לא התחלתם לעשן, ואתם חושבים לעשות את זה כי אתם רואים את החבר'ה מסביבכם מעשנים, כדאי לכם לקרוא למה לא כדאי לכם להתחיל.


אני יודע שהסיגריה הראשונה סתם מגעילה. אף אחד לא חושב שכדאי לעשן אחרי הסיגריה הראשונה. אבל כשרואים שהחברים יושבים בקבוצות ומעשנים, רוצים להיות חלק מזה. ככה לאט לאט מתרגלים ומתחילים להנות. אחר כך כבר אי אפשר להפסיק.
הכסף שתבזבזו
היום קופסת סיגריות עולה בין 24 ש"ח ל-33 ש"ח. כלומר מדובר בהוצאה חודשית של 900 ש"ח פלוס מינוס.
תכפילו את זה ב-12 חודשים, ותקבלו 10,800 ש"ח. תכפילו את זה ב- 20 שנים ותקבלו 216,000 ש"ח. זה הכסף שתבזבזו אם תתחילו לעשן עכשיו למשך 20 שנים. זה הכסף שתשרפו וזה יהיה אפילו יותר. אל תחשבו שתוכלו להפסיק ולבזבז פחות. במקרה הטוב תפסיקו אחרי 20 שנים. במקרה הרע לא תפסיקו בכלל. תמשיכו לשרוף כסף (תרתי משמע) עוד ועוד על רעלים שנכנסים לכם לגוף.

מה שאתם חושבים שחושבים עליכם זה לא נכון
בואו נהיה כנים, חלק מהעניין של העישון הוא הרצון שיחשבו עליכם דברים טובים. אתם חושבים שאם תעשנו, החברים שלכם לשכבה יתרשמו ממכם לטובה, יחשבו שאתם קשוחים, אמיצים, מגניבים, אולי אפילו סקסיים, נכון? יש לי הפתעה בשבילכם. זה לא מרשים אף אחד. זה מכוער. זה גורם לחשוב עליכם רק דברים רעים.
אם תסתכלו סביבכם, רוב האנשים המצליחים היום לא מעשנים. מי שמעשן מתבייש בזה, מנסה להפסיק ומקלל את הרגע שבו התחיל. אם אתם לא מאמינים לי, תשאלו את כל מי שמעשן. אין מישהו שמעשן ולא רוצה להפסיק.

זה מסריח
מריחים את זה מרחוק. עשן הסיגריות עושה לכם ריח רע מהפה ומהגוף. אם אתם חושבים שמסטיק מנטה עוזר אתם טועים ובגדול. יותר גרוע- השילוב של מסטיק וסיגריה הוא עוד יותר מגעיל.
אם אתם מתבשמים ומעשנים הריח של הסיגריות גובר על ריח הבושם. אם הבושם חזק אז השילוב שלו ושל עשן הסיגריות מגעיל ומעורר בחילה.

זה יפגע בסיכוי שלכם למצוא בני זוג
בנות, אם אתם מעשנות, אתן מבטלות כמות גדולה של בחורים מצליחים שהיו יכולים להיות בני זוג שלכן אם לא הייתן מעשנות. גברים רבים פוסלים מראש נשים רק בגלל שהן מעשנות. בנים, אותו דבר, יש כמות נכבדה של נשים מוצלחות ויפות מראה שיפסלו אתכם ולא יתנו לכם שום סיכוי רק בגלל הסיגריות. מחקר מצא ש-70% מהגברים שהוגדרו כמצליחים מבחינה מקצועית, בריאים ונראים טוב לא היו מוכנים לצאת עם נשים מעשנות.
קחו בחשבון שברגע שאתם מתחילים לעשן, הורדתם את הסיכוי שלכם להתחתן באחוזים רבים.

בריאות- יש צורך לדבר על זה?
הסיבה הזאת היתה צריכה להיות במקום הראשון מבחינת החשיבות. בגלל שהיא כל כך מובנת מאליה לא הזכרתי אותה עדיין, אבל זה באלף אחוזים חשוב ונכון- העישון פוגע בבריאות וגורם נזק בלתי הפיך. בסיגרע יש המון רעלים וביניהם:
אצטון, מתנול וטולואן, ארסן, פנול, אמוניה ומימן ציאנידי, ציאניד (רעל קטלני), נפטלין (החומר שממית את העשים בארון הבגדים), די.די.טי (חומר ריסוס חזק), בוטאן (גז הצתה), קדמיום (מתכת רעילה ומסוכנת), פולוניום 219 (איזוטופ רדיואקטיבי), CO (פחמן חד חמצני, מולקולת גז שנקשרת לתא ההמוגלובין בדם ומונעת ממנו להיקשר לחמצן וכך חוסמת את דרכו לרקמות הגוף ולריאות). את כל הרשימה המכובדת הזאת אתם מכניסים לגוף שלכם עם כל שאיפה של עשן.
האם יש צורך שאפרט את כל המחלות שזה יכול לגרום? העישון הוא הגורם מספר 1 למוות בעולם. הוא גורם לא רק לסוגים רבים של מחלת הסרטן אלא גם למחלות ריאות חמורות שאין להן מרפא, מחלות לב, מחלות כלי דם חשוכות מרפא ועוד.

לסיכום, כשאתם מעשנים את הסיגריות הראשונות שלכם, אתם בטח חושבים שאתם נראים טוב איתן, סקסיים, מסתוריים, מגניבים, אמיצים ובועטים במוסכמות. אבל האמת היא שאתם נראים רע, דוחים, חסרי עמוד שדרה ונגררים ובעיקר מסריחים.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות