חפש

הדברים שעשו את שנות השמונים

הדברים שעשו את שנות השמונים לכאלה מיוחדות:

משפחת קוסבי– בעצם זאת היתה משפחת האקסטבל ולתכנית קראו "המופע של קוסבי" (The Cosby show) על שם כוכב התכנית ביל קוסבי. קומדיית מצבים על משפחה אפרו-אמריקאית אמידה בברוקלין שבניו יורק. 
סדרת הספרים פרחים בעליית הגג, מאת וי.ס. אנדרוס– סיפורם של קאת'י ואחיה כריס, קארי וקורי, שאיבדו את אביהם בתאונת דרכים ונסעו עם אמם לסבתם העשירה והאכזרית שכלאה אותם בעליית גג למשך שנים. מכאן העלילה מסתבכת ומקבלת תפניות בלתי צפויות. 
קוביה הונגרית- סוג של פאזל שהמציא פרופסור הונגרי לאדריכלות בשם ארנו רוביק ומכאן השם "קוביה הונגרית". האתגר הגדול של שנות ה-80 שהעסיק את כולנו במשך שעות.

בובת כרוב– שיגעון הבובות שכבש את ארצות הברית והגיע גם לישראל במידה מסוימת. 
אלף– סדרת טלויזיה קומית על החייזר גורדון שאמווי שהגיע לבית של משפחה אמריקאית טיפוסית שניסתה להסתיר אותו פן ילקח על ידי הרשויות. 
צער גידול בנות– סדרת טלויזיה קומית על דני טאנר האלמן הטרי המתגורר בסן פרנסיסקו עם שלוש בנותיו (די ג'יי, סטפני ומישל). אשתו פאם נהרגה בתאונת דרכים שנגרמה בשל נהג שיכור. חברו הטוב מהקולג', ג'ואי גלדסטון, וגיסו (אחיה של פאם), ג'סי קטסופוליס, עוברים לגור בביתו כדי לעזור לו בגידול הבנות ויחד הם מגלים כמה הדבר יכול להיות מסובך. 
הקלפים של חבורת הזבל– סדרת קלפים לאיסוף והחלפה שילדי שנות השמונים נהנו מהם עד אין קץ. על כל קלף היתה דמות מגעילה אחרת, כמו "צחי פחי", הילד שמלא באשפה, "רון מצא מטמון", הילד שחיטט באף, "צחי מגולחי", הילד שמגלח את עורו ועוד. 
המשחק סופר מריו– סדרת משחקי וידאו פופולרית מבית חברת נינטנדו היפנית. 
דובוני אכפת לי- דמויות של דובונים שמסמלות כל מיני דברים: דובוני שמחה שאוהב להצחיק ולשמח אנשים, דובונית חייכנית שאוהבת לשמוח, להצחיק ולעשות שטויות,  דובוני קוטר שאוהב לקטר ולהתלונן, שיתופית שאוהבת לעזור וללמד אנשים לשתף אחרים בדברים, דוב לב טוב שכשמו כן הוא, טוב לב ואוהב לעזור, דובי גליץ' המגושם ודוב לילה טוב שעוזר להירדם. 
דרדסים– עוד סדרת טלויזיה, שהפעם מקורה בבלגיה. הדרדסים הם יצורים כחולים קטנטנים עם כובעים לבנים אשר גרים בכפר קטן בלב יער בבתים צבעוניים דמויי פטרייה. על חייהם השלווים מאיים גרגמל הרשע שרוצה לאכול את כולם. 
אי.טי, חבר מכוכב אחר– סרט מדע בדיוני משנת 1982, בהפקתו ובבימויו של סטיבן ספילברג אודות הידידות הנרקמת בין ילד בודד לבין חוצן שמגיע לכדור הארץ מכוכב לכת אחר, נשאר בעל כורחו בכדור הארץ ומנסה לשוב הביתה. 
פאולה עבדול– זמרת שהיתה קיימת רק בשנות ה- 80 ונעלמה כאילו בלעה אותה האדמה ברגע שהן נגמרו. 
מכסחי השדים– סרט קומי על שלושה מדענים שאיבדו את עבודתם באוניברסיטה והפכו למגרשי שדים ורוחות. 
מדונה– הזמרת שהתחילה בשנות השמונים ומאז היא רק הולכת ומשתבחת עם השנים… ככה היא נראתה אז: 
פאק מן- משחק המחשב הקלאסי המיתולוגי. משחק ארקייד אשר פותח על ידי חברת  Namco היפנית ב- 1980 ומאז נעשו בדמותו חיקויים רבים. 
נעלי ריבוק– מותג הנעליים הכי נחשב בשנות ה-80. 
תותית– בשנות ה-80 היא הגיעה אלינו בעיקר על גבי מדבקות וכריכות של ספרי זכרונות. מאוחר יותר הגיעה סדרת הטלויזיה על ילדת התותים שגרה בבית בצורת תות שדה ומגדלת תותי שדה בגינה שלה. יחד עם חברותיה היא יצאה להרפתקאות רבות ופגשה דמויות חדשות. חיות המחמד שלה הם פודינג וקוקי. 
נשואים פלוס– במרכז הסדרה היתה משפחה באנדי, המשפחה הכי כושלת בארה"ב- ענייה אך בזבזנית, גזענית, מניפולטיבית, אלימה ובעלת מזל ביש. האמא לא עושה כלום כל היום והבת חולמת להיות כמוה. היחיד שהיה חכם בבית היה באד שהיה גם רודף שמלות ולא מקובל. האבטיפוס של ה-White trash. 
ריקוד מושחת– הסרט הרומנטי מלא סצינות הריקוד שאז נחשבו לנועזות. בסרט מסופר על בייבי (ג'ניפר גריי) שנסעה עם משפחתה לנופש והכירה שם את ג'וני (פטריק סוויזי ז"ל) המורה לריקוד. אביה של בייבי לא קיבל בעין יפה את הרומן עם ג'וני שהיה יחסית אליהם במעמד נמוך, אך שלא כמו בסיפור רומיאו ויוליה, כאן היה סוף טוב, האהבה ניצחה וכולם היו מאושרים. 
הגרמלינס– סרט קולנוע על יצורים חמודים שברגע שהם באים במגע עם מים, הם הופכים למפלצות מגעילות שרוצות להרוס את העולם. אחת מיצירות המופת מלאות הפעלולים של סטיבן שפילברג. 
זה היה ייצוג על קצה המזלג, יש עוד המון כמובן, אבל נשאיר לכם טעם של עוד…


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות