חפש

חיות מדברות

אם יש לכם חיית מחמד, רוב הסיכויים שמדי פעם אתם מדברים איתה והייתם רוצים שהיא תענה לכם, נכון? מסתבר שזה אפשרי. יש חיות שיודעות לדבר, הנה כמה מהן: 
קושיק הפיל – קושיק הוא פיל אסיאתי עם כישרון מיוחד. הוא יכול לדבר. טוב, רק קצת אבל בשביל פיל זה הרבה. קושיק מדבר חמש מילים בקוריאנית: "אניונג" שזה שלום, "אנג'ה" שזה שב, "אניה" כלומר לא, "נואו" – לשכב ו"צ'ואה"- טוב. נראה שקושיק לא מבין מה הוא אומר אבל עצם זה שיש לו יכולת לבטא את המילים זה מדהים וחסר תקדים. קושיק גר בדרום קוריאה מחוץ לעיר יונגין בגן החיות Everland. חוקרים מארצות שונות בעולם מנסים לגלות את פשר התופעה של פיל מדבר והמאלפים שלו אומרים שהוא למד להגיד את המילים האלה בשנת 2004 בגלל היחסים הקרובים שלו עם בני אדם.

נוק הלווייתן– נוק הוא לווייתן מזן בלוגה. בערך כשהיה בן 9 הוא אמר את המילים הראשונות שלו. נוק נלכד ב-1977 ולמד לחקות את המימיקה של המילים של האנשים שהחזיקו אותו. ארבע שנים לאחר מכן, כשהגיע לבגרות מינית, הוא הפסיק פתאום לדבר. אבל עצם זה שאי פעם הוא עשה את זה, זה דבר מדהים בפני עצמו.
לווייתן בלוגה מדבר – קישור לסרטון
אלכס התוכי האפור– אלכס הוא תוכי אפריקאי אפור שמשמש כנושא למחקר גדול שמתמשך כבר יותר משלושים שנים. הבעלים שלו הוא איירין פפרברג שקנתה אותו כשהיה בן שנה. איירין היא פסיכולוגית חיות באוניברסיטת אריזונה שלמדה שפות ביחסי חיות. למעשה השם של אלכס עצמו הוא ראשי תיבות של "Animal Leraning Experiment". אלכס נפטר בשנת 2007 כשהוא יכול לזהות יותר מ- 60 עצמים ועם אוצר מילים של יותר מ- 100 מילים. הוא אובחן כבעל אינטליגנציה של אדם בן 4 שנים. לפני שהוא מת, המילים האחרונות שלו היו לפי מה שמספרת איירין: "You be good".
אלכס התוכי המדבר – קישור לסרטון
הובר כלב הים– הובר הוא כלב ים שנמצא בשנת 1971 על חוף הים על ידי הזוג ג'ורג' ואליס סוואלוו. הוא היה רק תינוק כשאומץ על ידי הזוג. הוא קיבל את השם שלו בגלל קצב האכילה המהיר שלו שהזכיר שואב אבק של Hoover. הוא חי בבריכה קטנה בחצר של הוריו המאמצים ושם למד לדבר ולחקות קולות, גם במבטא אנגלוסכסי כבד. בסופו של דבר הוא הועבר לאקווריום של ניו אינגלנד ושם הוא בידר את המבקרים כשהוא קרא:"Well hello there!" ו- "Get Outta here!!".
הוא מת בשנת 1985.
קישור לסרטון
אודי הפאג– אל תתבלבלו עם אודי השותף לדירה של החתול גארפילד, כי הכלב אודי שהוא מסוג פאג היה כל דבר חוץ מטיפש. אוצר המילים שלו כלל שלוש מילים וזה הספיק בשביל לכבוש את הלב של כל האמריקאים. הוא השתתף בתכנית הלילה של דיוויד לטרמן ואצל אופרה ווינפרי שם נבח לעבר הבעלים שלו רות "I love you".
אודי הפאג המדבר- קישור לסרטון
נ'קיסי התוכי האפור אפריקאי– נ'קיסי היה כמו אלכס, תוכי אפריקאי אפור, אבל היה לו אוצר מילים הרבה יותר רחב והבנה יותר גדולה של העולם שמסביבו. אוצר המילים שלו כלל 950 מילים והיתה לו יכולת להבין אותן בהקשר למשפטים שלמים לעתים קרובות. נ'קיסי הוא דוגמא מרשימה לכמה מעט אנחנו יודעים על בעלי חיים. נ'קיסי היה יודע להגיד גם מילים בעבר ולהמציא מונחים חדשים כדי לתאר דברים שלא לימדו אותו. חוקרת הפרימטים ג'יין גודאל סיפרה שאחרי שהוא ראה תמונה שלה הוא נפגש איתה ביחידות ואז שאל אותה- Got a chimp? מה שמעיד על חוש הומור מסוים.
החתול בלאקי– אמנם אין מחקר מדעי על החתול בלאקי, אבל זה לא אומר שיש לו פחות קהל אוהד ונלהב, כי בלאקי הוא אחד מהחיות המדברות הבולטות ביותר בעולם. בלאקי אולף להגיד "I love you" ו-" I want my mama". בלאקי הופיע תמורת תשלום בטלוויזיה וברדיו בשנות ה- 1970 המאוחרות. בסופו של דבר בלאקי התחיל להופיע בתור אמן רחוב בנאשוויל ובעליו קיבל הודעה שהוא צריך לקבל רישיון עסק כדי להמשיך עם הופעת הרחוב. זה הסתיים בבית המשפט, במשפט מצחיק ומגוחך שנושאו היה חופש הביטוי של החתול מול זכותו של האדם להפיק מכך רווחים.
קישור לסרטון
מישקה הכלב ההאסקי סיבירי– רוב הכלבים מגזע האסקי סיבירי ידועים ביכולת שלהם "לדבר", כשהם משתמשים ביבבות ארוכות ומסלסלים במקום לנבוח בדרך המוכרת והרגילה, אבל אין שום הסבר לזה שאחד כמו מישקה ממש יכול לנהל שיחה כמו שתראו בסרטון הבא. מישקה הוא סנסציה באינטרנט ואוצר המילים שלו הולך וגדל: הוא כבר יודע להגיד מילים כמו hello, l love you ו- I'm hungry.
קישור לסרטון

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות