חפש באתר

פרסומות מזעזעות נגד אנורקסיה

אתמול אושר בכנסת "חוק הדוגמניות" שקובע שתיאסר העסקת דוגמנים ודוגמניות המצויים במצב של תת משקל. כמו כן יחול איסור על שימוש בפוטושופ להצרת היקפיהם של דוגמנים.
זהו צעד מבורך ואמיץ במלחמה באנורקסיה, אחת מהפרעות האכילה המסוכנות ביותר.

בחו"ל משתמשים במודעות פרסומת מרתיעות נגד המחלה:
בפרסומת זו שנוצרה בשטוקהולם נראית בחורה רזה מאד את עצמה במראה ורואה שם בחורה במידות נורמליות שנראית לה שמנה מדי. הפרסומות הללו נועדו לגייס תרומות למען עמותה הפועלת למען נפגעי אנורקסיה ובולמיה.
איזבל קארו, צרפתיה בת 28, הגיעה למשקל של 25 ק"ג ונאבקה במחלת האנורקסיה במשך 15 שנים, מגיל 13. התמונות שלה הוצבו על שלטי חוצות ברחבי איטליה לרגל שבוע האופנה שהתקיים שם במילאנו ועוררו סערה. ב-17 בנובמבר 2010 היא נפטרה לאחר שהיתה מאושפזת בבית החולים במשך שבועיים בגלל סיבוכים במערכת החיסון. קישור 
מודעה הקוראת "לשחררם". קמפיין של עמותת ביתך למען נשים הסובלות מהפרעות אכילה. הפרסומת הופקה על ידי סוכנות הפרסום מקאן אריסון.
אל תתחבאי. תדברי. את המודעה יצרה עמותה שוויצרית הקוראת לנשים במצוקה בגלל אנורקסיה לפנות לעזרתה. 
עוד תמונת פרסומת של עמותת ביתך: 15 אחוז מהנשים הסובלות מאנורקסיה ימותו השנה.
מסע הפרסומת הזה יצר הדים רבים ברחבי האינטרנט, בפורומים ובבלוגים אישיים ומשך המון תשומת לב (בעיקר שלילית). 
קורבנות האופנה- האופנה דורשת קורבנות, כך על פי הקמפיין שרץ באיטליה של האגודה למלחמה באנורקסיה ובולימיה, שקוראת לנערות צעירות לא לחקות מודלים אופנתיים כדי לא ללקות במחלה. 
סוכנות בספרד פרסמה את המודעה הזאת תחת השם: "הפה והטלפיים" בקמפיין נגד אנורקסיה בשנת 2001.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה