חפש

איך לגרום לילדים לאכול בריא?

מחפשים דרכים לשכנע את הילדים שלכם לאכול אוכל בריא?
ברשימה הבאה תמצאו 9 רעיונות חדשניים, מקוריים וקלים לביצוע שיגרמו לילדים שלכם לאכול ירקות.
אם הילדים שלכם עושים חרם על ברוקולי, אל תרימו ידיים. עדיין תוכלו לשלב ירקות בארוחות שלהם במהלך היום.
המשיכו לקרוא ותגלו 9 דרכים לגרום לילדים שלכם לאמץ הרגלי תזונה בריאה ולאכול אוכל בריא בלי להכריח אותם ולהשקיע יותר מדי מאמץ.


דרך מס' 1 – להיות עקביים
הדרך הראשונה לגרום לילדים שלכם לאכול אוכל בריא היא להיות עקביים. אתם לא יכולים לצפות שהילד שלכם ירצו לאכול משהו שאתם קונים בפעם הראשונה. מרקם של מזון יכול להיות גורם משפיע בשאלה אם הילד שלך יאהב אותו. אם תתנו לילדים שלכם לאכול ירקות על בסיס קבוע, כבר מגיל קטן, זה ירגיל אותם לאכול ויהפוך לשגרה.
דרך מס' 2 – לשמש דוגמא טובה
חשוב מאד שתהיו דוגמא טובה לילדים שלכם. אם אתם רוצים לשכנע אותם לאכול בריא, הם צריכים לראות אותכם אוכלים בעצמכם אוכל בריא. אתם לא יכולים לאכול ג'אנק פוד מול הטלויזיה ולצפות שהילדים שלכם לא ירצו לעשות את אותו הדבר. הקפידו לאכול ארוחות סדירות ובריאות ביחד עם הילדים שלכם כדי להקנות להם הרגלים טובים. ילדים הם החקיינים הכי טובים של ההורים שלהם, לכן אתם צריכים לשמש להם כמודל טוב לחיקוי.

דרך מס' 3- לקחת אותם לקניות
קחו את הילדים איתכם לסופר והסתובבו איתם במחלקת הירקות והפירות. תנו להם להתרשם מהשפע הצבעוני ותנו להם לבחור בעצמם את הירקות והפירות שהם רוצים, שיתכננו איך לשלב אותם בארוחה וימציאו מתכונים בעצמם (כמו סלט פירות או ירקות מעניין לדוגמא).
נכון שבדרך כלל כשלוקחים ילדים לסופר הם מעדיפים את מחלקת החטיפים והממתקים, אבל אם תשתפו אותם בתכנון הארוחה עם הירקות הבאה של המשפחה, רוב הסיכויים שהם יתלהבו וישמחו לשתף פעולה.
דרך מס' 4- הכינו ארוחת בוקר בכל בוקר
בטח שמעתם לא מעט פעמים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה של היום. הדבר נכון גם לגבי ילדים! אחת הדרכים להרגיל ילדים לאכול אוכל בריא היא לבסס אצלם הרגלי אכילה טובים. התחילו את היום שלהם בארוחה שכוללת למשל בננה, צנים עם ריבה, דגנים מלאים עם פירות ועוד. ילדים שאוכלים ארוחת בוקר בריאה נהנים גם יותר ממשקל גוף בריא.
דרך מס' 5- הימנעו ממזונות שתוכננו במיוחד לילדים
יש מאכלים שתוכננו במיוחד להתאים לטעמם של הילדים. אלה מאכלים שהם לא בהכרח בריאים, אבל הם מתאימים לטעם של הילדים כי הם מכילים בדרך כלל הרבה סוכר, ומיועדים בעצם לכך שהילדים ידרשו אותם מההורים שרק רוצים שהילדים יאכלו. מאכלים אלה הם בדרך כלל מאכלים בעלי הכנה קלה כמו מאכלים קפואים או ארוזים, אבל הם לא מכילים ירקות אלא חומרים כימיים ומשמרים רבים.
דרך מס' 6- צרו למאכלים מראה כייפי 
דרך נוספת לגרום לילדים לאכול ירקות היא לסדר את הצלחת (לצלחת) בצורה צבעונית ויפה, כך שזה יפתה אותם לאכול. תוכלו למשל לחתוך את הסנדוויצ'ים שלהם לצורות של דמויות חמודות כמו דובי או חתלתול בעזרת חותכני עוגיות ובתוך הסנדוויץ' להכניס עגבניה או פלפל אדום, תוכלו להגין צלחת ירקות בצורת פרצוף ועוד.
דרך מס' 7- הכניסו ירקות למאכלים אחרים
אם יש לכם ילדים אכלנים בררניים, עוד דרך טובה לגרום להם לאכול ירקות היא לשלב את הירקות בתוך המאכלים שהם אוהבים. תוכלו לרסק ירקות בבלנדר ולהכניס אותם למרק, לרוטב הפסטה וכד'. אפשר להכין חביתה עם חתיכות עגבניה, פתיתים עם גזר ועוד המון אפשרויות.

דרך מס' 8- להגדיר גבולות
כדי להרגיל את הילדים שלכם לתזונה טובה ובריאה, יש להגדיר גבולות בנוגע למזון כבר מגיל צעיר. אל תאפשרו להם לאכול במקום אחר חוץ מלבד השולחן. עודדו אותם להוריד את הצלחות שלהם מהשולחן ולנקות כשהם מסיימים לאכול ולפני שהם מקבלים קינוח. הצבת גבולות ברורים תעזור לילדים לשמור על הרגלי תזונה בריאה.
דרך מס' 9- להיות סבלנים
המפתח לפיתוח הרגלי תזונה בריאים אצל הילדים היא לגלות סבלנות ולא לכעוס, להכריח, לשכנע, לשחד ועוד כדי לגרום להם לאכול אוכל בריא. צריך להיות קלילים וגמישים ולגלות אורך רוח כדי שהילדים לא יקשרו את האוכל הבריא עם דברים שליליים כמו כעס עליהם, שיפוטיות, עונש וכד'.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות