חפש

רעיונות למשחקים למסיבות לילדים בגילאי 3-10

מי אמר שכדי לערוך מסיבה לילדים צריך להוציא לפחות 1000 ש"ח על קוסם או תיאטרון בובות?
אם יש לכם ילדים קטנים, אין שום סיבה שלא תערכו להם את המסיבה בעצמכם עם המשחקים הבאים שתוכלו לארגן מבלי להוציא כמעט כסף:

תיק המסתורין לגילאי 4-8
הניחו בתוך כמה שקיות אטומות שנים עשר דברים שלא קשורים אחד לשני: חתיכת צמר גפן, חתיכת בצק של פיצה, כדור צמר, בננה, כפית וכד'.
הניחו את השקיות על השולחן. בוחרים כמה ילדים (לפי מספר השקיות שיש) שישתתפו. הילדים ניגשים אל השולחן וכל אחד מקבל שקית. כל משתתף מכניס את היד לשקית, ממשש את החפצים ומנחש מהם. כל חפץ שהילד הצליח לנחש הוא מוציא מהשקית ושם על השולחן. מנצח הילד שהשקית שלו התרוקנה ראשונה.


ציור פנים לגילאי 4-6
תלו על הקיר שני בריסטולים גדולים לבנים. חלקו את הילדים לשתי קבוצות כשכל קבוצה מסודרת בטור. על כל בריסטול ציירו עיגול ריק שישמש כמסגרת של פרצוף.
כל ילד ראשון בקבוצה מקבל צבע. ברגע שאתם נותנים את האות, הילד הראשון בטור צריך לרוץ אל הבריסטול ולצייר חלק בפרצוף אף, פה, אוזן, שיער וכו'). ברגע שהילד סיים הוא חוזר לטור שלו, נותן את הצבע לילד שאחריו בתור ורץ אל סוף הטור. הקבוצה המנצחת היא זו שהשלימה את הפרצוף ראשונה.

כיסאות מוזיקליים לגילאי 3-6
מסדרים במרכז החדר כיסאות שמספרם אחד פחות ממספר הילדים המשתתפים. הכיסאות מסודרים בשורה כשכל כיסא עומד בכיוון הנגדי לכיסא שלידו. משמיעים מוסיקה והילדים מסתובבים מסביב לכיסאות. ברגע שמפסיקים את המוסיקה, הילדים צריכים להתיישב על הכיסאות. הילד שלא מצליח להתיישב כי אין לו כיסא, יוצא מהמשחק. מוציאים עוד כיסא והילדים שוב מסתובבים סביב הכיסאות. שוב עוצרים את המוסיקה והילדים צריכים להתיישב. שוב הילד שלא מוצא כיסא לשבת עליו יוצא מהמשחק ושוב מוציאים עוד כיסא. עד שנשארים עם כיסא אחד ושני ילדים. הילד האחרון שמצליח לשבת על הכיסא מנצח.
בגירסא אחרת של המשחק כל הילדים מנצחים: כשעוצרים את המוסיקה, כל הילדים צריכים להתיישב ומי שלא מצליח למצוא כיסא פנוי צריך לשבת על אחד הילדים שכן התיישב על כיסא. מוציאים בכל פעם רק כיסא אחד עד שכל הילדים צריכים לשבת לבסוף על כיסא אחד בלבד.

חבילה עוברת גילאי 3-8
עוטפים פרס קטן בנייר עיתון, מוסיפים עוד כמה עטיפות. אחרי כמה עטיפות מדביקים פתק שכתובה עליו משימה כמו "ספור מעשרים עד אחד" או "קפוץ על רגל אחת 5 פעמים". עוטפים בהרבה עטיפות, כמספר הילדים המשתתפים כשעל חלק מהעטיפות יש פתקים עם משימות ועל חלק אין. מושיבים את הילדים במעגל ומשמיעים מוסיקה. החבילה עוברת בין הילדים. ברגע שהמוסיקה נפסקת, הילד שאצלו החבילה צריך לקלף עטיפה אחת ממנה. אם יש לו משימה עליו לבצע אותה. אחרי ביצוע המשימה ממשיכים את המוסיקה ומתחילים שוב להעביר את החבילה בין הילדים. גם אם אין לילד משימה ממשיכים את המוסיקה והעברת החבילה. בסופו של דבר, הילד האחרון שהתמזל מזלו לקלף את העטיפה האחרונה מקבל את הפרס שבתוכה.


מירוץ בגדים גילאי 5-10
שמים במרכז החדר שתי ערימות של בגדים במידה גדולה (יחסית לילדים): מכנסיים, חולצה, גרביים, מעיל, כובע וכו'. בשתי הערימות צריך להיות מספר זהה של פריטים. רצוי לשלב פריטים מצחיקים.
מחלקים את הילדים לשתי קבוצות ומעמידים אותם בשני טורים.
בהינתן האות, הילד הראשון צריך לרוץ אל ערימת הבגדים של הקבוצה שלו, ללבוש את כל הבגדים, להוריד אותם, להסתובב ולחזור אל הקבוצה שלו. ברגע שהוא מגיע לקבוצה שלו הוא נותן לילד שאחריו בתור טפיחה על היד כדי לסמן לו שתורו לרוץ להתלבש הגיע ועובר אל סוף הטור. מנצחת הקבוצה הראשונה שכל חבריה הספיקו להתלבש ולהתפשט.
צילומי ידיים גילאי 6-10
איך אפשר בלי להצטלם? אומרים לילדים להסתדר במעגל ולעשות צורות עם הידיים. אפשר לחלק לקבוצות ולעשות תחרויות בין הקבוצות. מצלמים מלמעלה ומעלים לסטורי.
Photo by Zun Zun on Pexels.com

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות