חפש

איך לתקן מערכת יחסים במשבר

זה כמעט בלתי אפשרי לעבור את החיים האלה בלי לנהל מערכת יחסים זוגית.
חוקי המשיכה קובעים שאנחנו לא יכולים לשלוט ברגשות שלנו כלפי אנשים אחרים. הקשרים שאנחנו בונים הולכים ונעשים חזקים יותר ויותר ככל שהזמן עובר, אבל אין מה לעשות יש מהמורות בדרך. בכל פעם שאנחנו נופלים, אנחנו קמים על הרגליים ונעשים חזקים יותר.
הסיבות שמפילות מערכות יחסים הן רבות. חשוב מאד לתת אחד לשני מרחב, אבל לתת יותר מדי מרחב אחד לשני זה לא טוב כי זה עלול להוביל לבגידות ואף גרוע מזה.
יחסים שהתדרדרו יכולים להבריא ולעלות בחזרה למעלה בעזרת כמות סבירה של נחישות וכוח רצון.
הבדלים בדעות, טינה פתאומית, פערים שונים ושאיפה לעצמאות הם חלק מגלגל השיניים המסתובב של מערכת היחסים, אבל עם טיפול נכון בזמן הנכון אפשר לפתור הכל!
כל זמן שאתם מאמינים שעשיתם את ההחלטה הנכונה ובחרתם את האדם הנכון שאיתכם, אפשר לפתור את הבעיות ולעבור את תקופות השפל.
אם הגעתם לנקודת שפל במערכת היחסים שלכם, ואתם מחפשים את השיטה להחזיר אותה אל דרך המלך, קיראו על הטכניקות הבאות לתיקון מערכות יחסים:

1. יעוץ זוגי
כמה שזה נשמע קלישאה, להעלות את כל הבעיות שלכם לפני יועץ זוגי יכול לעזור המון! כשאתם נסערים, היכולת שלכם לחשוב בהיגיון הולכת לאיבוד ולכן אתם צריכים מישהו אובייקטיבי שיסדר את הבלגן שלכם. מטפל זוגי טוב מכיר את כל התנודות במערכות יחסים ויעזור לכם לעבור את התקופה הסוערת. הוא יעזור לכם לעבור את התהליך המורכב שיחזק את מערכת היחסים שלכם ויחזיר אותה ליציבות.
יועצת זוגית תמיד תהיה לשירותכם, רק צפו לחשבון גדול ושמן!
2. תקשורת אפקטיבית
עם או בלי יעוץ זוגי, אתם לא יכולים לדלג על הטיפול בתקשורת שביניכם. למעשה, זה הצעד החשוב ביותר לתיקון הזוגיות. בעזרת תקשורת אפקטיבית תבינו מה בני הזוג שלכם רוצים ממכם. אתם מתחילים להבין איפה אתם עומדים וזה כבר לא משהו מסתורי ועמום עבורכם. היתרון שבתקשורת אפקטיבית היא שהיא מעודדת שיחה ללא ויכוחים, כי ויכוחים רק מלבים את הטינה וגורמים לכל אחד להתחפר בעמדה שלו.
3. קבלה
אף קשר זוגי לא יחזיק מעמד אם אחד מבני הזוג לא יקבל את החסרונות של השני. אף אחד לא מושלם. אתם צריכים לקבל את החסרונות והיתרונות של בני הזוג שלכם כמו שאתם מצפים מהם לקבל אתכם עם החסרונות והיתרונות שלכם. הסתכלו על התכונות הטובות דרך זכוכית מגדלת והשתדלו לא לעשות עניין מהתכונות הרעות. אל תעבירו ביקורת ואל תנסו לשנות אותן. קבלה של האחר היא המפתח לזוגיות יציבה ובריאה.
4. אמפתיה
כשבן או בת הזוג שלך מראה עצב וצער, לעולם אל תביע סלידה או זלזול ברגשותיו. זקוף אוזניים והקשב מכל הלב. יכול להיות שגם לך יש צרות ודאגות, אבל אל תשכח שברגע שהתחייבת, הדאגות והצרות של בן/ בת הזוג הופכות להיות גם לשלך!
5. סלחנות
אם חסרה לך היכולת לסלוח, כנראה שמערכת היחסים שלך לא מבוססת על אהבה אמיתית. אהבה אמיתית מנצחת הכל! על כל דבר שהשותפ/ה שלך עשה תוכל להתגבר אם הוא הודה בטעות והבטיח שלא יחזור על זה בשם האהבה. עם זאת, תהיה עירני וזהיר לגבי עצמך. תבדוק שמערכת היחסים ביניכם היא שווה. בגידות והתנהגויות דומות לא צריכות להיות חלק ממערכת היחסים!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות