חפש

איך להתמודד עם מנהל שמתעלל בך בעבודה

לעבוד במקום שבו הבוס יושב לך על הראש, מעליב אותך או משפיל אותך זה מאד גרוע. זה הורס את כל היום וקשה עד בלתי אפשרי לעבוד במצב כזה. לצערנו, רבים מהמנהלים במקומות העבודה בישראל לא טובים ביחסי אנוש ולא יודעים איך להתייחס בכבוד לעובדים שלהם. כתוצאה מכך, העובדים מדוכאים, היעילות שלהם יורדת והתפוקה גם והנזק נגרם לשני הצדדים- לעובד ולמעביד.
יש לכם בוס שמתייחס אליכם גרוע? קבלו כמה דרכים להתמודד איתו ולפתור את הבעיה: 
1. להתעמת איתו 
אחת הדרכים להתמודד עם בוס בריון הוא להתעמת איתו על התנהגותו. יש כאלה שבאמת ובתמים לא יבינו מה הרגיז אתכם, אבל עדיין זה לא אומר שצריך לסלוח להם. בכל מקרה צריך להעיר למנהל שיש לך גבולות ויש דברים שאתה לא מוכן לסבול. התעמתות הכוונה היא להגיד בצורה ישירה, בלי ללכת סחור סחור, לא לריב, לצעוק עליו או לקלל אותו חלילה.
2. להישאר רגוע
כמה שההתנהגות של הבוס שלך מכעיסה ומרגיזה אותך, נסה להישאר רגוע. זה לא יעזור אם תיסחף לתוך הרוגז והעצבים שלו ותענה לו באותה רמה. לפעמים ידוע שאנשים מתנהגים כלפי אחרים בבריונות בשביל לעורר אצלם תגובה של כעס ורוגז שתוביל לפיטורים שלהם. לכן, גם אם אתה נורא עצבני, שמור על קוח רוח ותמשיך לתפקד הכי טוב שאתה יכול.
3. להקליט את התקריות
הקלטה של המקרים שבהם הבוס מתייחס אליך בבריונות עשויה להיות שימושית מאוד אם אתה רוצה להגיש תלונה רשמית או לדווח על הבריונות למי שנמצא בעמדה בכירה מעל הבוס שלך. הקלט את האירוע ברגע שזה קורה והשתמש בהקלטה כהוכחה. תוכל גם להראות את ההקלטה לבוס עצמו לפני שאתה מתלונן הלאה, ואולי כשהוא יראה את עצמו בזמן ההתעללות בך, הוא יבין שעליו להפסיק.
4. השלכות 
לבריונות במקום העבודה יש השלכות חמורות והיא פוגעת מאד במורל. הסבר לבוס שלך איך ההתנהגות שלו גורמת לך להרגיש ואיך היא משפיעה לרעה על העבודה שלך. אם אכפת לו ממקום העבודה הוא צריך להבין שזה שהוא נטפל אליך לא גורם לך לעבוד טוב יותר אלא להיפך. חוץ מזה הוא צריך לדעת שיש לבריונות שלו השלכות נוספות- במידה ותבחר להתלונן עליו באופן רשמי, זה לא ממש יעזור לקריירה שלו …
5. חפש בעלי הברית 
אם הבוס מתעלל בך, יכול להיות שיש לו עוד כמה קורבנות שהוא מתעלל גם בהם. נסה למצוא מי עוד משמש כשק החבטות של המנהל הזה. אם תחליטו לפעול ביחד או להגיש תלונה, יהיה לזה משקל כבד יותר. ברגע ששני אנשים או יותר מספרים את אותו הסיפור על מישהו, הגירסא של המתלוננים חזקה יותר ומבינים שהצד המתעלל הוא זה שלא בסדר.

6. אסטרטגיות 
אם אתה לא אדם מאוד אסרטיבי זה יכול להיות קשה מאוד לדעת איך להגיב כשמישהו נטפל אליך. תוכל לתכנן אסטרטגיות לתגובה מראש כיצד תענה לו בפעם הבאה כמו למשל להגיד בשקט 'אם יש לך בעיה בבקשה תדבר איתי על זה באופן פרטי', או להצביע על כך שהוא צריך יותר אנשים כדי לסיים את פרויקט בזמן.

7. לך עם זה הלאה
אם דיברת עם המנהל שלך וזה לא עזר, פנה אל הממונים עליו. אם גם זה לא עזר, פנה אל מחלקת משאבי אנוש. אם שום דבר לא עזר, יש חוקים שמגנים על העובדים ולכן תוכל להתלונן עליו בפני משרד העבודה. 
כאן יש טופס פורמלי של הגשת תלונה על מנהל בעבודה
בכל מקרה, תמיד תזכור שבעת שאתה מטפל בבעיה, עליך לשמור על רוגע וקור רוח, לא להיכנס למערבולת של כעס ועצבים ולא לעשות שום דבר פזיז ומתוך דחף. השתדל לא ללכלך ולא לעשות רעש, לטפל בבעיה בשקט ובסודיות עד כמה שאפשר, כדי שזה לא יחזור אליך כמו בומרנג.
הכתבה נכתבה בלשון זכר אך מיועדת גם לבנות המין הנשי כמובן.
בהצלחה ועבודה בסביבה נעימה!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות