חפש

מפורסמים שפוטרו פעם מהעבודות שלהם והצליחו בגדול

לא תמיד זה נורא להיכשל. לפעמים זה דווקא פותח לך דלת להצליח במשהו אחר.
לא תמיד כשמפטרים אותך, זה אומר שאתה לא מספיק טוב. לפעמים זאת הטעות הכי גדולה שהמעסיק עושה.
האנשים הבאים פוטרו מהעבודות שלהם, וזה עשה להם רק טוב:
וולט דיסני- בשנת 1919 פוטר וולט דיסני מהעיתון קנזס סיטי סטאר בגלל שעורך העיתון טען שהוא חסר דימיון ולא היו לו רעיונות טובים.
למעשה, זה לא היה הכישלון האחרון שלו. דיסני רכש את הסטודיו לאנימציה Laugh O-Gram  ופשט לאחר מכן את הרגל. הוא לא ויתר על החלום שלו והחליט לנסוע למקום בו יוכל לממש את שאיפותיו: הוליווד. הוא ואחיו נסעו לקליפורניה שם הקימו את האולפנים שלהם והשאר כבר היסטוריה…
מקור התמונה (נחלת הכלל, NASA) 

 

 ג'יי. קיי. רולינג– רולינג עבדה בתור מזכירה במשרד של אמנסטי אינטרנשיונל בלונדון, אבל בסתר ליבה חלמה להיות סופרת. היא הקלידה את הסיפור עליו חלמה, על הנער המכשף בשם הארי פוטר, במחשב שבמשרד. למעסיק שלה נמאס לבסוף מהמזכירה החולמנית והוא העיף אותה. פיצויי הפיטורין עזרו לה להסתדר במהלך השנים הבאות ולהתמקד בכתיבת הספר שהפך אותה למיליארדרית ולסופרת של אחד מרבי המכר הגדולים ביותר בכל הזמנים. 
מקור התמונה
מייקל בלומברג– מייקל בלומברג היה שותף בבנק ההשקעות האחים סלומון. בשנת 1998 המשרד נקנה על ידי חברה שלימים הפכה להיות סיטיגרופ. בלומברג פוטר מעבודתו ובצ'ק הפיצויים שקיבל הוא הקים חברה משלו לשירותים פיננסיים. היום הוא במקום ה- 18 בארה"ב מבין האנשים העשירים ביותר והוא גם ראש עיריית ניו יורק.
מקור התמונה 
מדונה– כשמדונה נשרה מלימודיה במכללה היא נסעה לניו יורק כדי לחפש תהילה. ההתחלה שלה היתה מאד קשה. בגלל מחסור במזומנים, היא התחילה לעבוד בסניף של דאנקין דונאטס בטיימס סקוור. אחרי שהיא שפכה את כל הריבה על לקוח שעיצבן אותה, המנהל שלה העיף אותה בבעיטה.
הנערה החומרנית עברה עוד כמה עבודות מלצרות עד שהכירה את סצינת הרוק והפאנק בכיכר העיר. ב- 1979 היא התחילה להופיע תמורת שכר נמוך, אבל היא ידעה שהיא הולכת להיות כוכבת. 
אופרה ווינפרי– אופרה היתה כתבת חדשות שלא הצליחה לא לשקוע רגשית בסיפורי החדשות שהעבירה. למפיק החדשות של חברת בולטימור TV WJZ  נמאס לבסוף והוא החליט להעביר אותה לתפקיד אחר, להופיע בתכנית היום של הטלויזיה.
ווינפרי היתה מדוכאת מאד בגלל שלעבור מהגשת חדשות לתפקיד אחר נחשב לצעד ענק למטה בקריירה. העצב שלה נעלם מהר מאד, כאשר התכנית שלה, שבה בסך הכל אנשים דיברו, הפכה ללהיט ותוכניות הטוק שואו הפכו בזכותה להצלחה מסחררת. 
ג'רי סיינפלד– לג'רי סיינפלד היה תפקיד קטן בסדרת הסיטקום בנסון. המפיקים לא אהבו את צורת המשחק שלו ולאחר שלושה פרקים הוא פוטר. למרבה הצער, אף אחד לא דאג להודיע לסיינפלד שהוא פוטר והוא גילה את זה לבד כשהגיע לסט וראה פתאום שהתפקיד שלו נחתך.
הוא הרגיש מושפל ומשם הלך ישר אל במת מועדון הסטנד אפ. בקהל היה צייד כשרונות מטעם התכנית Tonight Show שראה אותו והתלהב. סיינפלד הופיע בתוכנית שלו וזרק שם איזה גיג ומאז הקריירה שלו התחילה לנסוק. 
רוברט רדפורד– כשהיה נער, עבד רוברט רדפורד כעובד לא מקצועי בחברת Standard Oil. הוא היה עובד כל כך עצלן וחסר מוטיבציה, שיום אחד מצא אותו מפקח העבודה ישן בזמן העבודה. במקום לפטר אותו, העבירו אותו למחלקה אחרת, אך גם שם הוא המשיך לעשות פדיחות. לאחר שניפץ כמה בקבוקי זכוכית, החליטו לוותר עליו לגמריי ושלחו אותו לחפש את יעודו במקום אחר. רדפורד הלך ללמוד באוניברסיטת קולורדו ולאחר מכן עבר לניו יורק והתחיל לעבוד כשחקן.
בחייו של כל מצליחן אפשר למצוא את הכישלונות. כישלונות שלעתים דחפו אותו לכיוון אחר שבו הוא הצליח בגדול.
אם אתם מכירים מישהו שפוטר והוא בדיכאון רציני בגלל זה, תראו לו את הכתבה, אולי זה יעודד אותו קצת.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות