חפש

איך אומרים צ'יפס בשפות אחרות?

איך אומרים צ'יפס בשפות אחרות ואיך מזמינים אותו בארצות שונות?
כמעט בכל מקום בעולם יש צ'יפס. מקלות תפוחי האדמה המטוגנים האלה הם אולי אחד המאכלים הכי פופולריים ומקובלים בכל הארצות. הוא מוגש במסעדות של מזון מהיר וגם במסעדות איכותיות. הבעיה היא שלא בכל מקום קוראים לו אותו דבר- צ'יפס. זה היה מאד קל אם כן, נכון? קבלו איך אומרים צ'יפס במקומות שונים בעולם, כי יש מקומות שאם תגידו בהם צ'יפס תקבלו חטיף דק ופריך (כמו תפוצ'יפס) ולא את מקלות תפוחי האדמה אותם אתם רוצים: 
במדינות דוברות אנגלית כמו ארה"ב קוראים לצ'יפס פרנץ' פרייז (French Fries). זה די משונה כי הצ'יפס הומצא דווקא בבלגיה. אפשר להגיד בקיצור גם רק פרייז (Fries).

באנגליה, אוסטרליה ומדינות האימפריה הבריטית לשעבר קוראים להם צ'יפס (כמו בישראל).
דרום אפריקה– בדרום אפריקה אתם צריכים לבקש slap chips (מבטאים את זה סלופ צ'יפס). אם תבקשו רק צ'יפס תקבלו חטיף צ'יפס דק ופריך.
צרפת- בצרפת קוראים לו pommes frites ומבטאים את זה פום פריט. אפשר להגיד רק פריט ולהשמיט את ה"פום".
פינלנד – גם בפינלנד אתם יכולים להזמין צ'יפס. השפה הפינית כל כך מסובכת שהמילה שלהם לצ'יפס היא מאד קשה ואין לי מושג איך מבטאים אותה- “Ranskalaiset perunat”. מאכל פופולרי בפינלנד הוא ה-Makkaraperunat  שזו צלחת עם צ'יפס וחלקי נקניק.
איסלנד– באיסלנד מקובל פשוט להגיד franskar שזה אומר "צרפתי" וכבר מבינים אותך.
פולין– בפולין תפוחי אדמה הם מרכיב עיקרי במטבח. אחת המנות האהובות על הפולנים היא פנקייקס תפוחי אדמה (placki kartoflane). אם אתם רוצים להזמין צ'יפס בפולין אתם צריכים לבקש “frytaki”, פרייטקי.
ספרד– בספרד אתם יכולים להיכנס לכל טאפאס בר ולהזמין bravas patatas. יש לזה כל מיני וריאציות מקומיות כמו חתיכות תפוחי אדמה מטוגנות בשמן זית עם רוטב עגבניות פיקנטי, או ברוטב מיונז ושום (איולי). אם תבקשו צ'יפס יבינו למה אתם מתכוונים, אבל אם תרצו לדבר בשפת המקום עליכם לבקש patatas fritas.

סין– אחת השפות המדוברות ביותר בסין היא קנטונזית. אם אתם רוצים להזמין צ'יפס במסעדה סינית ולא רוצים להיראות כמו תיירים בורים אתם צריכים להזמין 炸)薯條 (ז'ה סיו טיו). 炸 – משמעותו מטוגן עמוק, 薯- זה תפוח אדמה ו-條 משמעותו חתיכות ארוכות וצרות. אתם יכולים לוותר על המילה ז'ה ולבקש רק syu tiu.
איטליה– המאכלים הפופולריים בבישול האיטלקי הם פסטה, ריזוטו ופולנטה, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להזמין צ'יפס, פשוט תזמינו patate fritte – פטטה פריטה.
רוסיה– גם במטבח הרוסי תפוחי האדמה שולטים. כדי להזמין צ'יפס ברוסיה צריך לבקש kartofel' fri (בכתב קירילי – картофель фри).
מכירים עוד שפות? אם אתם יודעים איך מזמינים צ'יפס בשפות אחרות אשמח אם תכתבו בתגובות!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות