חפש

איך מכינים אילן יוחסין בוורד

יום המשפחה בפתח וילדים רבים קיבלו מטלה: להכין עץ שורשים או אילן יוחסין מודפס במחשב.
איך מכינים אילן יוחסין בתוכנת ה- word? 
פותחים קובץ חדש (טוב את זה כל אחד יודע).
מתחילים לצייר קוביות בעזרת הפקודה "הוסף תיבת טקסט". חשוב מאד- בכל פעם שתוסיפו תיבת טקסט, יופיע מעין ריבוע שבתוכו כתוב: "צור כאן את הציור שלך". אל תתנו לזה לקרות. תלחצו על ctrl+z ועכשיו כשתקליקו על הדף, תוכלו להוסיף תיבת טקסט. אם תוסיפו תיבות טקסט בתוך "כן הציור" הזה יהיה לכם אחר כך הרבה בלגן.

בכל תיבת טקסט תרשמו מישהו מבני המשפחה. תתחילו בכם, בהורים שלכם, באחים שלכם, אחר כך לכל הורה תוסיפו את ההורים שלו, לכל הורה תוסיפו את האחים שלו ואת הילדים של האחים.
אל תקפידו על הגודל של תיבת הטקסט, בזה תטפלו בסוף.
אחרי שהוספתם את כל בני המשפחה, הגיע הזמן לעצב את תיבת הטקסט. עימדו על תיבת טקסט אחת והקליקו עליה. ליחצו כל Shift והקליקו על כל תיבות הטקסט.
עכשיו לכו לתפריט וביחרו ב: עיצוב > תיבת טקסט.
נפתח לכם חלון קטן של עיצוב תיבת טקסט. תבחרו בו את האפשרות גודל. עכשיו תקישו בתוך הגובה מספר מסוים (כדאי לא גבוה, מומלץ 1.5 ס"מ ובאורך מומלץ 3 ס"מ כי צריך להכניס שם שמות משפחה שיכולים להיות ארוכים). אחרי שסיימתם להקליד את מידות האורך והרוחב ליחצו על אישור וכל תיבות הטקסט יהיו בגודל אחיד.
אחרי שסיימתם לעצב את תיבות הטקסט, סדרו אותם.
אתם והאחים שלכם באמצע.
מעליכם ההורים שלכם.
מעל כל הורה ההורים שלו.
ליד כל הורה שלכם האחים שלו.
מתחת לכל אח של ההורים הילדים שלו.
כדאי מאד להגדיר את העמוד לרוחב באפשרות הגדרת עמוד.
כעת ציירו את הקווים המחברים בין קרובי המשפחה. השתמשו באפשרות הציור. אם יופיע ריבוע שבו כתוב "צור כאן את הציור שלך" פשט תלחצו על ctrl+z וזה יעלם. אל תציירו בתוך ריבוע הציור כי זה יעשה בלגן שלם.
דוגמא לאילן יוחסין שהוכן בוורד:
אחרי הקווים הוסיפו תיבת טקסט שבה תרשמו כותרת כמו "אילן היוחסין שלי".
ספרו אם עזרנו לכם או אם יש בעיות!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות