חפש

סוגי קפה

מזל טוב! הביאו לכם למשרד מכונת קפה חדשה ונוצצת וכל העובדים ממהרים למזוג להם כוסות של קפה משובח.
כל אחד מדבר על הקפה שהוא מעדיף, מתי ובאיזו תנוחה. זה מעדיף קפה לאטה לפני השינה והשני גרניטה בדייט מוצלח. ההיא מעדיפה שוקולטה בחורף מתחת לפוך החם (איך זה לא נשפך לה?), ואתה? אתה בסך הכל אוהב נס קפה של עלית מהסוג הישן. 
במיוחד בשבילך הכנו את המילון הקצר הבא, של סוגי הקפה, כדי שתוכל לבחון שוב את העדפותיך או לפחות להבין על מה כולם מדברים.

אספרסו– קפה שחור חזק שמכינים אותו באמצעות מזיגת מים חמים או מים בלחץ קיטור דרך פולים טחונים דק. קפה סמיך ומריר שבשוליו העליונים קצף חום אדמדם, המעיד על איכות המזיגה.
בוץ – הקפה הישראלי הותיק, ששמו ניתן לו בזכות המשקע הבוצי שנוצר בתחתית הספל. קפה זה מכינים באמצעות מזיגת המים בטמפרטורה גבוהה מאד, אך לא בטמפרטורת רתיחה, לכוס שבה פולי קפה טחונים דק.
הפוך – קפה המורכב ממנת אספרסו בתוספת חלב מוקצף. בקפה ההפוך החלב הוא המרכיב העיקרי והוא מהווה את מרבית המשקה.
טורקי – קפה של טיולי שטח. שמים על הגזיה פינג'ן עם קפה, סוכר ומים, מרתיחים הכל ומוזגים לכוסות זכוכית קטנות.
לאטה – משקה המורכב מחצי מנת אספרסו בתוספת חלב מוקצף. בלאטה יש כמות של בערך סנטימטר של חלב מוקצף.
קפוצ'ינו – משקה המורכב ממנת אספרסו, שליש כוס חלב חם ושליש כוס חלב מוקצף. לא מומלץ למי שבדיאטה.
אייס קפה– קפה מכל סוג שהוא בתוספת קרח. כאשר מכינים אייס קפה יש להכין אותו יותר מרוכז מכיוון שקוביות הקרח שמוסיפים לו מדללות את הטעם שלו. אפשר להמתיק את הקפה הקר במי סוכר (מים חמים שבתוכם סוכר מומס). ניתן להוסיף לאייס קפה תמציות וניל, מוקה או אגוזים.
פרנצ' ונילה – משקה העשוי ממנת אספרסו עם חלב קר, בתוספת חומרי טעם וניל.
פילטר– קפה שמכינים אותו על ידי מזיגת מים חמים דרך מיכל עם פילטר המכיל פולי קפה. המים קולטים דרך פולי הקפה את הטעם והארומה ומגיעים לכוס בתור משקה קפה משובח.
פרפה – משקה קר המורכב מאבקת קפה נמס שהומסה במים והוקצפה בתוספת חלב. אפשר לשדרג את הפרפה באמצעות תוספות טעם שונות או באמצעות אייריש קופי או בייליס.
אייריש קופי – קפה עם ויסקי אירי. אייריש קופי מוכן באמצעות מזיגת אספרסו ארוך או קפה פילטר עם סוכר לתוך כוס ויסקי. לאחר מכן מוזגים שמנת מתוקה כך שנוצרות בכוס שתי שכבות: שכבה אחת כהה של קפה וויסקי ומעליה שכבה לבנה של שמנת, דרכה שותים את הקפה המריר.

גרניטה – משקה העשוי מקרח בטעמים שונים כמו תפוזים, לימון, מנטה, תות או שקדים. זהו בעצם קפה ברד.
מקיאטו – אספרסו מוכתם בחלב מוקצף. מוסיפים כפית חלב מוקצף לאספרסו והרי לכם מקיאטו. המשקה ההפוך הוא לאטה מקיאטו: חלב מוקצף חם עם נגיעה של כפית אספרסו.
נמס – אבקת קפה שמכינים אותה ע"י טחינת פולי קפה קלויים עד דק, בישולם בטמפרטורה גבוהה ולחץ נמוך כאשר כתוצאה מתהליך זה המים מתאדים ונותר משקע קפה מרוכז, אותו מייבשים לאבקה. מערבבים כפית מהאבקה הזאת עם מים רותחים, חלב, סוכר או סוכרזית ומקבלים משקה קפה נמס (נס קפה).
אמריקנו – אספרסו בתוספת מים. המים החמים שמוסיפים לאמריקנו אינם עוברים דרך פולי הקפה ולכן אינם מחזקים את טעם האספרסו. כמות המים שמוסיפים לאמריקנו קובעת את חוזק המשקה.
נטול קפאין – למי שכן רוצה לישון טוב בלילה או למי שהרופא המליץ לו להימנע מקפאין, קפה המכיל אחוז קטן של קפאין. לפי התקן הבינלאומי עליו להכיל פחות 97% קפאין ולפי התקן האירופי 99.9% קפאין.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות