חפש

לונדון – נגישות לנכים בתחבורה הציבורית

האם גם נכים יכולים לטייל בלונדון?
לונדון היא עיר עתיקה מאד ולכן היא כל כך מרתקת, אך עם זאת גם די מסובכת מבחינת נגישות. כדי להגיע ממקום למקום התיירים משתמשים רוב הזמן ברכבת התחתית, מערכת רכבות חשמליות שהוקמה באמצע המאה ה- 19, בתקופה בה לא היתה מודעות והתחשבות בנכים, לכן בהרבה תחנות לנכים יהיה קשה מאד להסתדר.
אבל אין צורך לוותר על לונדון. לונדון כיום היא אחת הערים המתקדמות בעולם, וככזו היא דאגה לנגישות לנכים בהמון מקומות. האדיבות והנימוס של אנשי לונדון עוזרים גם הם לנכים לטייל בבטחה ונוחות ובמוזיאונים ואטרקציות מרכזיות יש זכות קדימה לנכים וכניסה מהירה ועוקפת תור.

תחבורה ציבורית בלונדון
כל האוטובוסים ברחבי לונדון והרכבות הקלות של (Docklands Light Railway (DLR מאפשרים גישה לכיסאות גלגלים ויש מתקנים ושירותים מותאמים לנכים בכל דרכי התחבורה הציבורית בלונדון. עם זאת, כדאי לשים לב לדברים הבאים:

נגישות לנכים באוטובוסים של לונדון– לכל האוטובוסים שבלונדון יש רצפה נמוכה ורמפה שמגיעה עד לגובה המדרכה שמאפשרת עלייה נוחה לנכים חוץ מלקווים 9 ו-15. הקומה הראשונה באוטובוס מרווחת ומאפשרת עלייה וירידה נוחה מהאוטובוס לנכים, לאנשים עם עגלות ילדים, אנשים עם כלבי נחייה ובעלי מוגבלויות אחרים. השטח שבקומה מאפשר גישה לכיסאות גלגלים בגודל שאינו עולה על 70 ס"מ ברוחב ו-120 ס"מ באורך.
הנסיעה באוטובוסים היא חינם לנכים בכיסאות גלגלים או בקטנוע ניידות, אבל מי שנוסע איתם כן צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה בתוקף.
למידע עדכני ונוסף היכנסו לאתר London Buses

נגישות לנכים באנדרגראונד
ברכבת התחתית של לונדון, או בשמה האמיתי ה- Tube, ברוב התחנות יש מדרגות שמקשות את הגישה לנכים. כמו כן, תחנות הרכבת לעתים קרובות צפופות מאד ומלאות באנשים ממהרים, מה שעלול מאד להקשות על הנגישות לאנשים עם מגבלות ניידות. אמנם יש כמה תחנות שבהן יש מעליות, אבל לרוב כדי לעבור מתחנה לתחנה צריך לטפס במדרגות, כך שבסיכומו של דבר, לא מומלץ לבעלי מגבלות ניידות להשתמש ברכבת התחתית. קישור לאתר האנדרגראונד
Docklands Light Railway
ה- DLR היא רכבת קלה שמאפשרת גישה נוחה לבעלי מגבלת ניידות כי הרצפה ברציפים מתאימה בגובהה לעלייה וירידה מהרכבת עם כיסא גלגלים, המרווח בין הרכבת לרציף קטן מאד, ובתחנות יש מעליות.
בכל המעליות יש כפתור אזעקה פעיל שמאפשר לנוסע גם לדבר עם איש צוות של DLR במקרה הצורך.
החיסרון הוא שהיא לא מגיעה להרבה מהמקומות המתויירים בלונדון. הקווים של הרכבת מגיעים לסטראטפורד שבצפון לונדון, דרומה ללווישאם, מערבה למצודת לונדון ולתחנת Bank שבאיזור הכלכלי של לונדון, מזרחה לבקטון, לנמל התעופה של לונדון סיטי ול- Woolwich Arsenal.
למידע עדכני ונוסף היכנסו לאתר Docklands Light Railway

אוטובוסים בנהר- London River Bus
דרך נעימה ומהנה לטייל בלונדון היא באמצעות ה-London River Bus, אוטובוסים ששטים על התמזה. משירותי האוטובוס האלה נהנים גם התיירים וגם תושבי לונדון. הם מהירים יותר ומגיעים בתכיפות רבה יותר מספינות תיירות אחרות ובכמה מהן יש Wi-Fi ומזנון.
כל הרציפים של השירות נגישים לכיסאות גלגלים. רוב המעבורות עצמן נגישות גם הן וכל הזמן עובדים על הפיכת כל המעבורות לכאלה. צריך לבדוק מראש עם נציגי השירות אם יש גישה לכיסאות גלגלים במעבורת אליה אתם רוצים לעלות.
צוות העובדים באוטובוס תמיד מוכן לעזור לנכים לרדת ולעלות, אבל עם זאת, אם אתם מתכננים להגיע למעבורת בקבוצה גדולה של נכים, כדאי להודיע מראש לעובדי המקום כדי שיערכו בהתאם.
למידע עדכני ונוסף היכנסו לאתר London River Bus

הרכבת המקומית של לונדון – Local Trains in London
קווי הרכבת של לונדון חוצים את לונדון ומגיעים למקומות שהרכבת התחתית לא מגיעה אליהם. בדרך כלל בתחנות יש מדרגות שמקשות על אנשים עם מגבלות ניידות להשתמש בהן, אבל יש כמה תחנות ללא מדרגות. גם בין הרכבת עצמה לרציף יכול להיות מרווח של כמה סנטימטרים. לנכים יש הנחה של כשליש ממחיר הכרטיס.
בכל מקרה צריך לתכנן מראש ולהתעדכן במקומות שבהם יש גישה נוחה לנכים באתר הרכבת עצמו. עובדי הרכבת מציעים ליצור איתם קשר מראש על מנת לסייע ולעזור בנסיעה לאנשים הזקוקים לכך.
למידע עדכני ונוסף היכנסו לאתר Local Trains in London

שכירת קלנועית בלונדון
לנכים שמתקשים ללכת אבל לא משתמשים בכיסאות גלגלים או מעדיפים קלנועיות, יש בלונדון אפשרות לשכור קלנועית על בסיס יומי. למציאת קלנועית חפשו בגוגל: electric scooter for hire in london.

אם יש לכם דרכים נוספות להציע לטיול בלונדון לבעלי מגבלות ניידות, או הערות והארות, נשמח אם תוסיפו כאן!

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות