האם הרגשתם פעם ש"אכלתם אותה" בגלל מוצר פגום שקניתם או ש"דפקו אותכם" בגלל שירות לקוי שנתנו לכם?
רובנו יענה כן. כמעט אין אחד שלא קרה לו שהרגיש מרומה, מופסד, ושבזבז את כספו וזמנו לשווא ואף נפגע בתור צרכן בגלל קנייה לא מוצלחת או שירות מטעה ולקוי שקיבל.
אם זה קרה לכם, דעו שיש איפה להתלונן. לכל גוף מסחרי כמו רשתות שיווק, בנקים, חברות ביטוח, חברות תעופה ועוד יש גופים ממשלתיים המפקחים עליהם ויכולים להעניש אותם ולגרום להם לפצות אותכם במקרה שהתלונה שלכם נמצאה מוצדקת. כמובן שלפני שפונים לגופים המפקחים, רצוי לפנות לעסק עצמו ולנסות לפתור איתו את הנושא.
רובנו יענה כן. כמעט אין אחד שלא קרה לו שהרגיש מרומה, מופסד, ושבזבז את כספו וזמנו לשווא ואף נפגע בתור צרכן בגלל קנייה לא מוצלחת או שירות מטעה ולקוי שקיבל.
אם זה קרה לכם, דעו שיש איפה להתלונן. לכל גוף מסחרי כמו רשתות שיווק, בנקים, חברות ביטוח, חברות תעופה ועוד יש גופים ממשלתיים המפקחים עליהם ויכולים להעניש אותם ולגרום להם לפצות אותכם במקרה שהתלונה שלכם נמצאה מוצדקת. כמובן שלפני שפונים לגופים המפקחים, רצוי לפנות לעסק עצמו ולנסות לפתור איתו את הנושא.
במקרה של מוצרים פגומים שקיבלתם, תוכלו לפנות לחברה המייצרת ולקבל פיצוי אם תלונתכם נמצאה מוצדקת.
אם לא הצלחתם לפתור את העניין מול העסק, להלן רשימת הכתובות להגשת תלונות במקרים שונים, אז – שלא יעבדו עליכם! :
המועצה לצרכנות
למועצה לצרכנות ניתן לפנות במקרה שהצרכן נפגע ע"י בית עסק ובנושאים עקרוניים. המועצה פועלת אף לביצוע חקיקה צרכנית, אכיפת החקיקה ודברים נוספים שיגנו על ציבור המרכנים כולו.
לבירורים ניתן לפנות בטלפון 03-6241034.
כתובת להגשת תלונות:
פנייה בדואר: ת.ד. 20413, תל אביב 61200.
פקס: 6241035 – 03
אי-מייל: moatza@consumers.org.il
לכל פנייה יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים.
אם לא הצלחתם לפתור את העניין מול העסק, להלן רשימת הכתובות להגשת תלונות במקרים שונים, אז – שלא יעבדו עליכם! :
המועצה לצרכנות
למועצה לצרכנות ניתן לפנות במקרה שהצרכן נפגע ע"י בית עסק ובנושאים עקרוניים. המועצה פועלת אף לביצוע חקיקה צרכנית, אכיפת החקיקה ודברים נוספים שיגנו על ציבור המרכנים כולו.
לבירורים ניתן לפנות בטלפון 03-6241034.
כתובת להגשת תלונות:
פנייה בדואר: ת.ד. 20413, תל אביב 61200.
פקס: 6241035 – 03
אי-מייל: moatza@consumers.org.il
לכל פנייה יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים.
התכנית הכל כלול עם סיון כהן
אימייל: hakolkalul@10.tv עמוד פייסבוק
משרד התמ"ת
משרד התעשייה, מסחר ותעסוקה יכול לעזור לכם במקרה שנתקלתם בהטעייה או רמאות ברשתות שיווק. אם לא מסומנים מחירי מוצרים בסופרמרקט בו אתם קונים, אם הגעתם לקופה וגיליתם שהמחיר של המוצר גבוה יותר ממה שהיה כתוב עליו, אם נתקלתם במוצר שהמרכיבים שכתובים עליו אינם נכונים ועוד.
בכל מקרה בו אתם מרגישים מרומים תוכלו לפנות בכתב לסניף הקרוב לאיזור מגוריכם:
בכל מקרה בו אתם מרגישים מרומים תוכלו לפנות בכתב לסניף הקרוב לאיזור מגוריכם:
מחוז ירושלים והסביבה: רחוב דוד המלך 8 ירושלים, ת.ד 3166, ירושלים, מיקוד 91036 טלפון: 6662034, פקס: 02-6231581
מחוז תל-אביב והמרכז: רחוב מזא"ה 76, תל-אביב, ת.ד 14021 מיקוד 65789 טלפון: 3-7101567, פקס: 03-5662422
מחוז חיפה והצפון: רחוב פל-ים 15 חיפה, ת.ד 556 מיקוד 33090 טלפון: 04-8631050 פקס: 04-8671668
מחוז באר-שבע והדרום: קרית הממשלה רח' התקווה 4 באר שבע. טלפון: 08-6264750, או 6264751.
אמון הציבור
ארגון ללא מטרות רווח, הפועל למטרת שינוי התרבות העסקית הנהוגה בארץ והנחלת כללים המבוססים על הגינות ויושרה, שיתרמו לרווחת הצרכנים ובתי העסק ההגונים כאחד, כמקובל במדינות המתקדמות בעולם. הארגון מטפל בתלונות פרטניות של צרכנים וגם מנהל מאבקים ציבוריים בנושאים הקשורים לצרכנות באופן כללי כמו העמלות של הבנקים ועוד.
כתובת: אמון הציבור, ת.ד 50052 מיקוד 61500 תל אביב.
טלפון – 03-5606069
שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח
אתר של משרד העבודה והרווחה, בו תוכלו להתעדכן בחוקים שונים הקשורים לצרכנות כמו זכויות צרכניות, כיצד להוזיל עלויות שונות וגם להגיש תלונה בנושא צרכנות.
קישור לאתר: שירות ייעוץ לאזרח
רשות ההסתדרות לצרכנות
גוף ממשלתי העוסק בתלונות צרכניות ובעיקר תלונות של צרכנים כנגד גופים, חברות ו/או עוסקים למיניהם.
כתובת: ארלוזורוב 93 , תל אביב – 62098, טלפון: 03-6921280/1, פקס: 03-6921225
עיתון ידיעות אחרונות
משפט שדה – דני שדה מתעצבן
מדור במוסף הממון של עיתון ידיעות אחרונות ביום שישי המציג תופעות צרכניות חריגות, את מהלך הטיפול בהן והתוצאות.
המפקח על הבנקים
בבנק ישראל קיימת היחידה לפניות הציבור של המפקח על הבנקים שעוסקת בתחום יחסי בנק – לקוח ומטפלת בפניות הציבור.
תלונות של לקוחות ובירורים בתחום הבנקאות היחידה לפניות הציבור, הפיקוח על הבנקים ניתן להגיש ל:
ת.ד. 780 ירושלים פקס: 02-6669077 טלפון: 02-6552680
דואר אלקטרוני: pniyotz@boi.gov.il
ת.ד. 780 ירושלים פקס: 02-6669077 טלפון: 02-6552680
דואר אלקטרוני: pniyotz@boi.gov.il
מידע רב ניתן למצוא באתר האינטרנט: בנק ישראל
תלונות על חברות ביטוח ניתן להגיש למפקח על הביטוח במשרד האוצר. תפקידיה של המחלקה הם: בירור תלונות מהציבור על חברות הביטוח, סוכני ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל; הגברת האכיפה על הגופים המפוקחים וגיבוש מדיניות פיקוח על הביטוח ביחסים שבין הצרכן הפיננסי לגוף המפוקח והגברת המודעות של הציבור למיצוי זכויותיו. פרטים באתר משרד האוצר
משרד התחבורה
משרד התחבורה אחראי על קיום שירותי תחבורה סדירים ויעילים ביבשה, באוויר ובים. המשרד עוסק בנושאים כגון בטיחות בדרכים, תשתיות, פיתוח מערכות התחבורה, עידוד השימוש בתחבורה הציבורית ופיקוח על הגופים המספקים שירות לנהגים ולכלי הרכב. המשרד מקיים קשר עם תאגידים שונים העוסקים בתחומי התחבורה.
נציבות תלונות הציבור במשרד התחבורה מטפלת בתלונות נגד משרד התחבורה וגופיו המפוקחים.
נציבות תלונות הציבור במשרד התחבורה מטפלת בתלונות נגד משרד התחבורה וגופיו המפוקחים.
באמצעות הדואר: משרד התחבורה, נציבות תלונות הציבור ת.ד. 42, בית-דגן 50250
באמצעות פקס: 03-9545450
באמצעות פקס: 03-9545450
תלונות נגד נהגי תחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות), יש להפנות ישירות לאגף תחבורה ציבורית, על פי המחוזות:
חוקר מחוז ת"א והמרכז: רחוב המלאכה 8, תל אביב או פקס מס' 03-5657216
חוקר מחוז חיפה והצפון: שדרות פלי"ם 15 א', חיפה או פקס מס' 04-8632029
חוקר מחוז ירושלים והדרום: רחוב בנק ישראל 5, ירושלים או פקס מס' 02-6663108/22
תלונות על מוסכים לאיגוד המוסכים: iga2001@netvision.net.il
חוקר מחוז ת"א והמרכז: רחוב המלאכה 8, תל אביב או פקס מס' 03-5657216
חוקר מחוז חיפה והצפון: שדרות פלי"ם 15 א', חיפה או פקס מס' 04-8632029
חוקר מחוז ירושלים והדרום: רחוב בנק ישראל 5, ירושלים או פקס מס' 02-6663108/22
תלונות על מוסכים לאיגוד המוסכים: iga2001@netvision.net.il
לקבילות בכל הקשור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי: ד"ר קרני רובין, נציבת קבילות. כתובת: רחוב רבקה 29 ירושלים. פקס" 02-6714308. דואר אלקטרוני: kvilot@moh.health.gov.il
משרד התקשורת
טלפון: 03-5198231.
פקס: 03-5198106.
טלפון: 02-6221369
משרד המשפטים
אם ברצונכם להתלונן על נושאים הקשורים בבית המשפט כמו תיק שלא מטופל בזמן סביר, התנהגות לא יאותה של שופט וכד' תוכלו לפנות ליחידה לפניות ציבור של משרד המשפטים העוסקת במתן מענה לפניות ותלונות בנושאים הקשורים לפעילות המשרד.
ניתן להגיש תלונה באמצעות טופס מקוון , אתר משרד המשפטים (מומלץ על מנת לקצר את תהליך מתן התשובה)
בנוסף, ניתן לשלוח תלונה באמצעות פקס': 02-6467085 או באמצעות הדואר: ת.ד. 42093 ירושלים 91490
או באמצעות דואר אלקטרוני: Pniyot.Tzibur@justice.gov.ilטלפונים להתקשרות: 02-6466340, 02-6466321, 02-6466439, 02-6466133
ניתן להגיש תלונה באמצעות טופס מקוון , אתר משרד המשפטים (מומלץ על מנת לקצר את תהליך מתן התשובה)
בנוסף, ניתן לשלוח תלונה באמצעות פקס': 02-6467085 או באמצעות הדואר: ת.ד. 42093 ירושלים 91490
או באמצעות דואר אלקטרוני: Pniyot.Tzibur@justice.gov.ilטלפונים להתקשרות: 02-6466340, 02-6466321, 02-6466439, 02-6466133
משרד החינוך
לתלונות על בית הספר, המורים, המנהלים, ספרי לימוד, לעובדי הוראה על קיפוח זכויות ועוד ניתן לפנות אל משרד החינוך. אגף פניות הציבור במשרד מסייע לתלמידים, להורים ולעובדי ההוראה במימוש זכויותיהם אם אלה קופחו, בשל אי קיום הוראות ונהלים או בשל שרירות לב, התרשלות או הזנחה בטיפול בהם.
טלפונים: 1-800-25-00-25 או בטל' 02-5602711
כתובת: האגף לפניות ותלונות הציבור, משרד החינוך, רח' דבורה הנביאה 2,ירושלים 91911.
פקס: 02-5602390
אי-מייל: info@education.gov.il
המשרד להגנת הסביבה
המשרד להגנת הסביבה הוא משרד ממשלתי העוסק באיכות הסביבה וניתן לפנות אליו בתלונות על מפגעים תברואתיים שלא טופלו ע"י העירייה, קרינה, פסולת, הזרמת שפכים לים, סירוב של מרכול לקבל בקבוקים במסגרת חוק הפיקדון, נוכחות של חומרים מסוכנים, רעש, מלחמה במזיקים, בעלי חיים, זיהום אוויר וכד'.
המשרד להגנת הסביבה הוא משרד ממשלתי העוסק באיכות הסביבה וניתן לפנות אליו בתלונות על מפגעים תברואתיים שלא טופלו ע"י העירייה, קרינה, פסולת, הזרמת שפכים לים, סירוב של מרכול לקבל בקבוקים במסגרת חוק הפיקדון, נוכחות של חומרים מסוכנים, רעש, מלחמה במזיקים, בעלי חיים, זיהום אוויר וכד'.
ניתן לפנות בדרכים הבאות:
דואר: היחידה לפניות הציבור, המשרד לאיכות הסביבה , רח' כנפי נשרים 5, ת.ד 34033, ירושלים מיקוד 95464
טופס פנייה מקוון
דואר אלקטרוני: pniot@sviva.gov.il
טופס פנייה מקוון
דואר אלקטרוני: pniot@sviva.gov.il
משרד החקלאות
לתלונות על תוצרת חקלאית שרכשתם ניתן לפנות למשרד החקלאות בדרכים הבאות:
לתלונות על תוצרת חקלאית שרכשתם ניתן לפנות למשרד החקלאות בדרכים הבאות:
משרד התיירות
לתלונות על סוכנות נסיעות שמכרה לכם דיל לא הוגן, הבטיחה לכם הבטחות כוזבות ושירתה אותכם באופן לקוי שהרס לכם את החופשה, תלונות על בתי מלון בארץ שנתנו לכם שירות גרוע או על מורי דרך שפגעו בכם ניתן לפנות אל משרד התיירות בדרכים הבאות:
לתלונות על משרד התיירות ועובדיו בלבד:
רו"ח שחר חזי
נציב תלונות הציבור והמבקר הפנימי
פקס': 02-6664434
רו"ח שחר חזי
נציב תלונות הציבור והמבקר הפנימי
פקס': 02-6664434
או משרד התיירות ת"ד 1018 ירושלים 91009 לידי המבקר הפנימי
תלונות על שירותי תיירות:
אילנה דרורי, הממונה על איכות המוצר
פקס: 02-6664367
דוא"ל: Elanad@tourism.gov.il
תלונות על שירותי תיירות:
אילנה דרורי, הממונה על איכות המוצר
פקס: 02-6664367
דוא"ל: Elanad@tourism.gov.il
תלונות של צרכנים בנוגע לענייני תיירות ונסיעות – למוסד מוקנות כל הסמכויות של בורר לפי חוק הבוררות. אם התלונה היא נגד סוכן שאינו חבר בהתאחדות או נגד גוף עסקי הקשור בתיירות, נדרשת הסכמת הצדדים.
כתובת: ביאליק 12 ,תל אביב 63324
טלפון: 03-5269127
פקס: 03-6299476
דוא"ל: ittaa@ittaa.org.il
פקס: 03-6299476
דוא"ל: ittaa@ittaa.org.il
משרד התשתיות
לתלונות הקשורות בחשמל, דלק, גז בישול, גז טבעי, שימור אנרגיה, מים, ביוב, חיפושי נפט, מחצבים, מחקר מדעי האדמה ועוד ניתן לפנות ליחידת פניות הציבור במשרד התשתיות בדרכים הבאות:
0 תגובות