חפש

בתי קפה ומסעדות מיוחדים ברחבי העולם

בזמן שאנחנו הישראלים שותים את הקפה ואוכלים את האוכל שלנו במסעדות ובתי קפה רגילים שנראים תמיד אותו הדבר, ברחבי העולם אנשים נהנים מבתי קפה ומסעדות עם קונספט ייחודי ומקורי שהביקור בהם הוא חוויה מיוחדת שעושה טוב לנשמה. הנה כמה דוגמאות לבתי קפה ומסעדות מיוחדים ומגניבים ברחבי העולם:
אנגליה, לונדון- Coppa Club Tower Bridge- לאכול בתוך איגלו
מועדון Coppa הוא מרחב לאכילה, שתייה, מפגש ורגיעה. יש בו בר מרכזי פתוח ותאים בצורת איגלו שבתוכם אפשר לשבת לאכול וליהנות מהנוף הנפלא של נהר התמזה שנמצא ליד. המסעדה נמצאת ליד ה-Tower Bridge של לונדון וצריך להזמין מקום כמה חודשים מראש, ולציין שמעוניינים לשבת בתוך איגלו ולא בחוץ. כדי להזמין מקום באיגלו, צריך לבחור באתר באפשרות surfer shacks. שווה לשבת במסעדה בעיקר בחורף הקר וכשיש שלג. 


ארה"ב
The Corner Perk- תעביר את זה הלאה
בדרום קרוליינה בעיר בלאפטון (Bluffton) יש בית קפה-מסעדה שממבט ראשון נראה כמו בית קפה שכונתי רגיל. מתישהו בשנת 2010 הלקוחות הפכו אותו למשהו מיוחד. זה התחיל מאישה אחת שקמה לשלם עבור הקפה שלה, נתנה שטר של 100$ ואמרה לבעל המקום ג'וש קוק: "אני רוצה לשלם עבור הלקוחות הבאים, שידעו שמישהו רוצה שיהיה להם יום טוב".
המחיר של כוס קפה בבית הקפה הוא 1.95$ לכן השטר שהשאירה האישה הספיק לעוד הרבה כוסות קפה לבאים אחריה.
מאז היום ההוא, התורמת האלמונית המשיכה לתרום עוד כ 7-8 פעמים לבאי בית הקפה שבאו אחריה. ב- 29 בדצמבר באותה שנה פירסם בעל בית הקפה את הסיפור בעמוד הפייסבוק של בית הקפה, השמועה התפשטה ועוד אנשים התחילו לפעול באופן דומה, לשלם עבור הלקוחות שיבואו אחריהם. המטרה היא כמו בסרט "תעביר את זה הלאה" של הבמאית מימי לדר (Pay it forward), לעשות טוב לאנשים כדי שהטוב ימשיך הלאה בשרשרת וכך לשנות את העולם למקום טוב יותר. קישור
בית קפה קומותיים- במלזיה (קפצנו לרגע לשם) יש בית קפה מסעדה שנקרא Cafe Takdak Nama Sungai Petani שבו תוכלו לטפס ולשבת בשולחנות גבוהים בקומה השנייה, כמו במיטות קומותיים. גימיק חמוד במסעדה שמגישה בסך הכל ארוחות שגרתיות. קישור לעמוד המסעדה בפייסבוק.
בית קפה קומותיים מלזיה


The Coffee Pot– בית קפה ומזללה מהירה שבדרך המהירה לינקולן שבמינסוטה. מבחוץ בית הקפה נראה כמו קומקום.
The Wormhole Coffee- בחזרה לעתיד
בשיקגו שבאילינוי תוכלו להרגיש כמו בסרטים הגדולים של פעם אם תלכו לקפה Wormhole שבשדירת מילווקי. תפאורה שמזכירה את סרטי העבר כמו בחזרה לעתיד ומלחמת הכוכבים, מכסחי השדים ועוד ותפריט שנותן כבוד לשמות הגדולים של פעם כמו קוסבי שואו והגרמלינס יגרמו לכם להרגיש שחזרתם לעבר. קישור
יפן, בית קפה לחתולים שחורים
אם במקרה אתם ביפן, או מתכננים לצאת לטיול שם, כדאי לכם בהחלט לבקר בבית הקפה החתולי נקובייאקה שנמצא בעיר הימג'י. כפי שהשם מרמז, זה בית קפה שאוהב במיוחד חתולים שחורים! במסעדה הזו תצטרכו לשלם רק 10 $ ותוכלו לבלות שעה עם חתלתולים שחורים בזמן שאתם נהנים מקפה, בירה או סודה. החתולים השחורים מורשים לשוטט בחופשיות, מה שהופך את המקום לבית הקפה המושלם לאוהבי בעלי חיים. אסור להחזיק את החתולים או להרים אותם, אך מותר ללטף אותם. כל חתול לובש בנדנה בצבע שונה, כך שתוכלו להבדיל ביניהם. קישור למקום
מקור התמונה: אינסטגרם


יפן, מקלות עץ בסטארבאקס
עדיין ביפן- בעיר פוקוקה שביפן, יש סניף של סטארבאקס (Starbucks) שלא ראיתם אף פעם. הסניף שעוצב על ידי חברת Kengo Kuma and Associates מקושט ב- 2000 מקלות עץ שבולטים מהקירות ומהתקרה. בית הקפה נמצא בנתיב הראשי לקברו של הקדוש Dazaifu Tenmangu. קישור1 קישור2
משרתות בטוקיו- Maid Cafe
ביפן הוקם בית קפה שבו המלצריות מחופשות למשרתות/ עוזרות בית חינניות שמתייחסות אליך כמו לאדון או גברת בבית. בית הקפה הראשון נפתח בטוקיו במרץ 2001 ומרוב פופולריות אחריו נפתחו עוד סניפים מחוץ ליפן כמו בסין, ארה"ב, דרום קוריאה, הונגריה, אוסטרליה, טיוואן, צ'כיה, צרפת ומקסיקו. הרעיון של Maid Cafe היה להגשים פנטזיה של גברים שאוהבים את דמויות האנימה היפניות, המנגה ומשחקי הוידאו היפנים. הדמות של המשרתת מאד פופולרית בין דמויות האנימה והמנגה. יש עוד הרבה טקסים ושירותים נוספים שמוצעים ברשת הזאת כמו למשל שהמשרתות יכרעו על ברכיהן ליד השולחן כדי למזוג חלב או להוסיף סוכר לכוס הקפה של הלקוח ובכמה בתי קפה מוצע גם שירות האכלה בכפית (!). באופן לא מפתיע יש בתי קפה שבו הן מציעות גם שירותים כמו מסאג' בגב ובזרועות (בלבוש מלא כמובן), ניקוי אוזניים ורגליים ועוד. שירותים אלה הם כמובן עבור תשלום נוסף. קישור  
ספרד- רעידת אדמה בקפה Disaster
אם רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר היתה מתרחשת באמצע ארוחת הצהריים, אתם בטח הייתם קמים מהמקום מיד ושוכחים מהארוחה. אבל בבית הקפה Cafe Disaster שבלורט דה מאר שבספרד רעידות אדמה הן עניין שבשגרה. כל מה שאתה יכול לעשות הוא לנסות לשמור על שיווי המשקל ולקוות שהמשקאות שלך לא ישפכו עליך. בדרך כלל אנשים מפחדים מרעידות אדמה, אבל בקפה Disaster הם משלמים בשביל להרגיש מה זאת רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר. מבחוץ בית הקפה נראה רגיל לכל דבר, אין שום סימן אזהרה למה שקורה בפנים. מעלית לוקחת את המבקרים בבית הקפה אל "מעמקי כדור הארץ" שם הם מתיישבים במסעדה שנראית כמו מערה. הדבר הראשון המוזר שתבחין בו הוא שצוות העובדים חובש קסדה וציוד בטיחות. אחר כך, כשהאוכל מגיע תראה שהוא מגיע בצלחות כבדות הרבה יותר מצלחות רגילות. אתה מתחיל לחשוד שמשהו מוזר הולך לקרות אבל אתה לא מקדיש לזה מחשבה בגלל האוכל הטעים שמחכה לך. אתה תמיד צריך להיזהר כשאתה מבקר בקפה דיזסטר, כי אתה אף פעם לא יודע מתי רעידת האדמה תקרה. והיא תמיד קורית בעוצמה של 7.8 מעלות ומרעידה את המקום חזק מאד. האורות כבים, אנשים מתחילים לצרוח, הכיסאות, השולחנות וכל מה שנמצא שם זז. כל מה שאתה יכול לעשות זה לשבת ולחכות שזה ייגמר. שלא כמו ברעידות אדמה אמיתיות, הרעידות האלה נגמרות ללא נפגעים. למעשה, כל מה שאתם צריכים לזכור כשאתם באים לשם זה לא ללבוש את הבגדים הכי יפים שלכם, כי אוכל ושתייה נשפכים שם כל הזמן. הצלחות הכבדות מונעות מהאוכל לעוף מהצלחת, אבל תאונות קורות לפעמים. 
אנגליה- Cereal Killer cafe
באנגליה יש רשת בתי קפה עם קונספט מיוחד- הם מגישים רק דגני בוקר, מכל העולם. שמה של הרשת נשמע כמו המילים "רוצח סדרתי" (Serial Killer) אבל זאת רק בדיחה. הם מגישים שם בין המנות מרחבי העולם גם דגני בוקר ישראלים – כריות. יש להם 100 סוגים של דגני בוקר, וכל מיני מאכלים שמבוססים על דגני בוקר כמו שייקים טעימים ופנקיייקים עם קצפת ועוד. יש להם 30 סוגים של חלב ו-20 תוספות לקערות דגני הבוקר. קישור לאתר

האיים המלדיביים- מסעדה תת ימית 
מסעדת Ithaa מתחת למים שוכנת 5 מטרים מתחת לפני הים ההודי ומציעה לאורחים בה מבט פנורמי של 270 מעלות על ריף אלמוגים וחיי הים.
המסעדה נמצאת באיים המלדביים ושייכת לרשת מלונות הילטון. 
קישור לאתר המסעדה
גם לנו בישראל, יש מסעדה תת ימית ששוכנת 6 מטרים מתחת לפני הים, מסעדת כוכב הים האדום שבאילת, שבה תוכלו לצפות במראה עוצר נשימה של מאות בעלי חיים ימיים בגן אלמוגים מרהיב וססגוני מבעד ל- 62 חלונות ענק, הממוקמים בקירות ובתקרה (בתמונה למטה). 
שוויץ- מסעדה מלאה בשלדים 
רוצים לשבת ליד שלד? במסעדת השלדים שבשוויץ תוכלו לעשות זאת.
מסעדת השלדים עוצבה על ידי האנס רודי גיגר, שעבד כמעצב בסרטי מדע בדיוני וקיבל כמה פרסים, כולל אוסקר על האפקטים המיוחדים הכי טובים. מסעדת השלדים היא בר של מוזיאון HR Giger בשוויץ. במסעדה זו כל הרהיטים עשויים בצורת עצמות, גולגלות ושלדי אדם ונותנים הרגשה שאתה נמצא בתוך סרט בדיוני.  
קישור לאתר המסעדה

דובאי – מסעדה מקרח
המסעדה הבאה היא מסעדת Chillout שבדובאי והיא מסעדה שעשויה כמעט כולה מקרח. ארוחות הערב מוגשות כשהאורחים יושבים על ספסלים או כיסאות מקרח, ואוכלים אותן על שולחנות מקרח בתוך צלחות קרח. תמורת 17 דולר תוכלו לקבל משקה אחד ולשכור ברדס מחמם, כפפות עבות ונעליים מחממות שיעזרו לכם לשרוד בקור המקפיא של מינוס 6 מעלות צלזיוס.
קישור לאתר המסעדה
סינגפור- מסעדה בקונספט בית חולים 
בתוך מרכז הקניות הראוותני שב- Clarke Quay שבסינגפור, נמצא בר שמעוצב כמו בית חולים. הוא גדול מאד, יותר מ-3000 מ"ר, ובתוכו יש מבוכים שמובילים לחדרים בצורת גלולות שגורמים לך להרגיש שאתה בתוך טריפ של סמים. הקישוטים והאוירה במקום  שמזכירים מועדון לילה עוצבו על ידי הארכיטקט דאמיין הירסט כך שהמקום יהיה דומה למרפאה עם כל האביזרים הנלווים: מזרקים, טפטפות, מבחנות ועוד ציוד רפואי (השתייה למשל מוגשת בשקיות אינפוזיה!). תוכלו למצוא מקום ישיבה על כיסא גלגלים או מיטה ולחכות למלצרית, שדווקא לא נראית כמו אחות, שתבוא לשרת אתכם. המקום מיועד לכל מי שמחפש מסעדה שונה, מעניינת ומוזרה. 
קישור לאתר המסעדה
אוקראינה- מסעדת ארון מתים 
מסעדת הנצח, מסעדה שמעוצבת כארון מתים, נמצאת ב Truskavts שבאוקראינה. אז אם אתם נמצאים שם ומרגישים בדיכאון, תוכלו להטביע את צערכם בארוחה טובה במסעדה הזו, שבתוכה מרגישים בדיוק כמו בתוך ארון מתים מבחינת התפאורה והיא תוכל לשקף לכם את מה שאתם מרגישים או לעודד אתכם שתמיד יכול להיות יותר גרוע. 
קישור לאתר המסעדה
ניו זילנד- מסעדה על עץ 
מסעדה על עץ בניו זילנד- המסעדה הבלתי רגילה הזאת התחילה בעצם בתור קמפיין לחברת Yellow, חברה שהיא בעצם כמו דפי זהב, רק בניו זילנד. הרעיון היה לבנות מסעדה בתוך עץ ולהשתמש במשאבים מהחברות שרשומות בתוך ספרי הטלפונים.
טרייסי קולינס מאוקלנד היא זו שלקחה על עצמה את משימת בניית המסעדה בתוך העץ תוך שימוש במאגר המידע של Yellow.
המעצב נזהר שלא לפגוע בעץ וביער שסביבו תוך כדי בניית המסעדה. התוצאות לפניכם: 
טאיוואן- מסעדת שירותים
בטאיוואן נמצאת מסעדה שנקראת "שירותים מודרנים" שבה תוכלו לשבת על אסלות ולאכול מכיורים של בית שימוש. המסעדה נמצאת בטייפי ויש בה 100 מושבים לאורחים (נקווה רק שהאוכל בה לא מזכיר את מה שעושים בשירותים…). 
קישור לאתר המסעדה

בלגיה- מסעדה בשמיים
במסעדה זו תוכלו לשלב בין ההנאה שבאכילה לריגוש שבמעוף בשמיים. מסעדה זו יושבת על פלטפורמה שמטיסה את האורחים לגובה של כ- 50 מטרים, שם מוגשת לאורחים ארוחת גורמה. המסעדה ממוקמת בבלגיה ויש בה 22 מושבים. 
לבנון- מסעדה מלחמתית
מסעדת Buns & Guns (לחמניות ורובים) נמצאת בביירות שבלבנון וכל העיצוב שלה מוקדש לנושא הצבא, החל מהקישוטים בצורת רובים וכדומה, שמות המאכלים שבתפריט וצליל ההליקופטר הצבאי שמושמע בתור מוסיקת רקע.


הוסף רשומת תגובה

0 תגובות