חפש

עצות בניהול עובדים

העצות הבאות נכתבו עבור מנהלים בעבודה, אבל ניתן ליישם אותן בכל תחום בחיים שדורש סמכות, גם בתור הורים למשל.
להיות מנהל (או הורה, שזה בעצם אדם שמנהל משפחה) הוא תפקיד משמעותי עבור כל אחד והוא עוד יותר משמעותי עבור הכפופים לו.
המנהל הוא הדמות הסמכותית. ממנו מצפים להוביל, להנהיג, להיות בעל ידע רב, לאפשר צמיחה ולבנות יחסי אמון, להכיר את העובד מקצועית וגם אישית, לדעת לתת משוב חיובי כשצריך ופחות חיובי כשצריך ולשים גבולות (העובדים, כמו ילדים, מצפים מהמנהל שיידע לשים גבולות. הם אף בודקים את הגבולות ואת אפשרות מתיחתם).
פן נוסף בניהול הוא הניהול הרגשי. מנהל צריך להיות רגיש, להתעניין, לאמן, להעלים עין כשצריך, לכבד ולהיות אוזן קשבת לבעיות מקצועיות ואישיות.

מנהל אינו רק מנהל של חומרים, יעדים, מטרות ומשימות. מנהל הוא קודם כל מנהל של אנשים.
מנהל מתפקד גם כאב/ אם המשפחה ומצפים ממנו לרגישות.
מנהל צריך להיות רגיש ואמפתי מבלי לפחד שהדבר יפגע בסמכותו, וכדי להצליח בכך עליו להיות בעל ביטחון עצמי וערך עצמי גבוה. 
כמה עצות למנהל:
כאשר אתה מתעניין בשלום העובד שלך – עשה זאת בכוונה אמיתית להקשיב ולא כדי לצאת ידי חובה. כאשר שואלים מה נשמע מבלי כוונה להקשיב לתשובה כנה, הדבר מורגש תמיד. שפת הגוף מעידה על חוסר עניין: העיניים זזות לצדדים, המבט מוסת לכיוון השעון, אתה מתחמק מקשר עין, קורא מיילים וכד'. אם אינך יכול להקשיב בסבלנות עדיף שלא תשאל ותחכה לזמן אחר בו תהיה פנוי.
כאשר מנהל אינו מפעיל אינטליגנציה רגשית בשיטת הניהול שלו העובדים שלו הופכים לאט לאט לחסרי רגשות, כמו רובוטים שעושים את המוטל עליהם בלי חדוות עשייה. דבר זה פוגע בתפוקה שלהם, באכפתיות ובטיב השירות שהם נותנים.

כמנהל הקפד להקצות זמן לעובדים שלך, לזכור את יום הולדתם, להתקשר לברך אותם על הולדת תינוק (יום יומיים לאחר הלידה- לא שבועיים אחריה!), לשים לב למצב רוחם ולהקשיב להם.
כאשר עובד (או ילד) מקבל יחס כזה הרגשתו משתפרת וכך גם נאמנותו לך ולארגון (או למשפחה).

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות