חפש

קורסים ללימוד שפות בחינם באינטרנט

רוצים ללמוד שפות חדשות?
במקום ללכת לקורסים יקרים, באינטרנט תוכלו ללמוד שפות בחינם. 
באתר Loescen תמצאו שיעורים בשפות בחינם, שיעורים בהם תוכלו ללמוד מילים חדשות בשפה הנבחרת, כשהלימודים מותאמים גם לדוברי עברית.

הלימודים מתבצעים באמצעות קבצי אודיו שדרכם אפשר לשמוע את המילים, המילים הכתובות ומשחקים כמו משחק התאמה, משחק ניחוש, משחק הקלדה ומבחן אמריקאי של המילים הנלמדות.
בכל קורס ללימוד שפה יש 44 שיעורים שמתחלקים לנושאים שונים מחיי היום יום כמו אוכל, בגדים, גוף האדם, מספרים, פעלים, מילות חיבור ועוד..
בצד שמאל מופיעה המילה בעברית ובצד ימין המילה בשפה שבחרתם ללמוד, שלידה יש אייקון של רמקול שלחיצה עליו תשמיע לכם את המילה המבוקשת.
השפות שאפשר ללמוד באתר Loescen הן בין השאר (הקישורים ללימודי השפות הם לדוברי עברית, אבל בעמוד הראשי של האתר תוכלו לבחור את לימודי השפה גם לדוברי שפות אחרות):
אוקראינית– שפה סלאבית מזרחית מתוך קבוצת השפות הסלאביות, דומה במידה רבה לרוסית ולבלארוסית. היא מדוברת בפי 51 מיליון איש, מהם 41 מיליון באוקראינה.
איטלקית – שפתה הרשמית של איטליה, והיא מדוברת ב-29 מדינות נוספות מלבד איטליה.
אינדונזית– שפתה הרשמית של אינדונזיה
אמהרית– באתיופיה האמהרית היא השפה הרשמית במדינות אמהרה, דרום אתיופיה, בנישנגול-גומאז, גמבלה ובערים אדיס אבבה ודירה דאווה.
אנגלית–  שפה ממשפחת השפות הגרמאניות שמקורה באנגליה, והיא אחת השפות המדוברות ביותר בעולם.
אספרנטו – שפה מתוכננת שנוצרה ב-1887 על ידי אליעזר לודוויג זמנהוף, שייעד אותה להפוך לשפתו השנייה של כל אדם בעולם, לצד שפת האם שלו. אספרנטו היא כיום השפה המדוברת ביותר מבין השפות המתוכננות.
בולגרית– שפה סלאבית דרומית, מקבוצת השפות הסלאביות במשפחת השפות ההודו-אירופיות. מדוברת בעיקר בבולגריה, בה היא משמשת כשפה רשמית.
גרמנית– שפה גרמאנית מערבית. אחת השפות המדוברות בעולם. אצל מעל רבע מתושבי אירופה זוהי שפת האם. גרמנית היא השפה המדוברת ביותר באיחוד האירופי‏. גרמנית היא השפה השלישית או הרביעית בפופולריותה כשפה זרה הנלמדת ברחבי העולם והשפה השכיחה ביותר באינטרנט, אחרי האנגלית (לדוגמה, ויקיפדיה הגרמנית היא השנייה בגודלה מבין הוויקיפדיות).

הגרמנית מדוברת בעיקר בגרמניה, אוסטריה, ליכטנשטיין, חלקים גדולים של שווייץ, לוקסמבורג, אזור דרום טירול (Südtirol) באיטליה, חלק קטן מפולין, הקנטונים המזרחיים בבלגיה, אזורים ברומניה, חבל אלזס וחלק מחבל לורן בצרפת.
הולנדית – ההולנדית מדוברת כשפת אם בפי למעלה מ-23 מיליון אנשים ברחבי העולם, מרביתם תושבי הולנד (15 מיליון) ובלגיה (6 מיליון).
הונגרית– שפה אוגרית. ההונגרית מדוברת בעיקר בהונגריה ובאזורים ברומניה, אוקראינה, סרביה וסלובקיה.
הינדית – (או הינדי) שפה מקבוצת השפות ההודו-איראניות במשפחת השפות ההודו-אירופיות המדוברת בעיקר בצפון, מרכז ומערב הודו, והיא אחת מהשפות הרשמיות בה. ההינדי היא המדוברת ביותר בהודו, ואחת מהמדוברות ביותר בעולם.
טגלוג–  שפה אוסטרונזית המדוברת בפיליפינים, הבסיס לשפה הלאומית והרשמית של הפיליפינים, פיליפינית.
טורקית– שפה טורקית דרום-מערבית המדוברת כשפת אם בפי 70 מיליון איש בטורקיה, בקפריסין, בבולגריה, במקדוניה וביוון.
טמיל– השפה המדוברת בטאמיל נאדו, בטמילית – "ארץ הטמילים", מדינה בדרום הודו.
יוונית– שפה הודו-אירופאית, שמוצאה באזור יוון של ימינו. היוונית דוּבּרה בתחילה גם לאורך חופי אסיה הקטנה (למעשה דיאלקטים יווניים שרדו באסיה הקטנה עד למאה העשרים) וחלקים מאיטליה ומצרפת.
יפנית–  השפה המדוברת בפי 130 מיליון איש ביפן, ובקהילות מהגרים יפניות.
לטינית– שמה האחר הוא רומית, שפה מתוך קבוצת השפות האיטליות של משפחת השפות ההודו-אירופאיות. בתחילה נודעה הלטינית כשפת האזור במרכז חצי האי האיטלקי, האזור בו נמצאת העיר רומא, המכונה לטיום (כיום, מחוז לאציו באיטליה), אך מאוחר יותר כשהפכה לשפתה הרשמית של האימפריה הרומית, הופצה הלטינית באמצעות כיבושי הקיסרות לכל רחבי האימפריה. כיום הלטינית אינה שפה מדוברת, אם כי נעשים ניסיונות להחיות אותה.
נורבגית–  שפה סקנדינבית מקבוצת השפות הגרמאניות של משפחת השפות ההודו -אירופיות המדוברת בפי כ-4.6 מיליון איש, רובם ככולם בנורבגיה, שם היא משמשת כשפה הרשמית.

סוואהילית–  השפה הרשמית בטנזניה, ושפה רשמית בקניה, ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה. היא מדוברת גם במדינות נוספות במזרח אפריקה, ובהן מוזמביק, מלאווי, זמביה, רואנדה, בורונדי וסומליה.
סינית– השפה המנדרינית משתייכת מבחינה בלשנית לקבוצת השפות הסיניות, בתוך משפחת השפות הסינו טיבטיות. המנדרינית התקנית היא לשונה המדוברת הרשמית של סין (הרפובליקה העממית של סין) ושל טאיוואן (הרפובליקה הסינית). כמו כן היא מהווה אחת מארבע הלשונות הרשמיות של סינגפור.
ספרדית– שפה איברו-רומאנית מתוך קבוצת השפות הרומאניות במשפחת השפות ההודו־אירופיות וקרובה במיוחד לפורטוגזית וגליסית.
הספרדית היא השפה הרומאנית המדוברת ביותר. עם 417 מיליון איש דובריה ברחבי העולם, ספרדית היא שפת הדיבור השלישית בתפוצתה בעולם (מבחינת מספר הדוברים הכולל, כשפת אם וכשפה זרה), לאחר מנדרינית ואנגלית. ספרדית משמשת כשפת אם בפי 332 מיליון דוברים ובפי השאר כשפה זרה. כשפת אם היא השנייה המדוברת ביותר בעולם.‏[1] ספרדית מדוברת בפי 40 מיליון איש בספרד ומלבדה היא מדוברת ב-43 מדינות נוספות בחמש יבשות. היא גם אחת השפות הרשמיות של האומות המאוחדות.
ערבית (מרוקאית)– שפה בענף הדרומי של השפות השמיות המערביות בתוך קבוצת השפות השמיות של משפחת השפות האפרו-אסיאתיות. ככזאת היא קרובה מאוד לעברית ולארמית, ששייכות לענף הצפוני של השפות השמיות המערביות. ערבית מדוברת משמשת שפת אם לכ-180 מיליון בני אדם ברחבי אסיה ואפריקה (לדוגמה, ערבית לבנונית, מצרית, מרוקאית ופלסטינית). הערבית היא שפה רשמית (לאו דווקא יחידה) כמעט בכל מדינות המזרח התיכון (כולל את ישראל אך להוציא את איראן ואת טורקיה) ובכל מדינות צפון אפריקה. כמו כן היא אחת מהשפות הרשמיות של ארגון האומות המאוחדות.
פולנית– שפה סלאבית מערבית במשפחת השפות ההודו־אירופיות הקרובה יחסית לצ'כית, סלובקית וסורבית. מדוברת בפי 38 מיליון איש בפולין.
פורטוגזית– לשון העם בפורטוגל ובחלק ממושבות העבר שלה, ברזיל, אנגולה, מוזמביק, גינאה ביסאו, מזרח טימור, איי כף ורדה וסאו טומה ופרינסיפה. הפורטוגזית מדוברת כיום בפי כמאתיים מיליון בני אדם ברחבי העולם.
פינית– שפתהּ הרשמית של פינלנד, לצד השבדית. היא מדוברת בפי כ-6 מיליון איש, הכוללים כמעט את כל תושבי פינלנד, וכמה עשרות אלפים במדינות השכנות (שבדיה, נורבגיה, רוסיה ואסטוניה), וכן בקנדה ובארצות הברית.
פרסית– שפה איראנית. הפרסית מדוברת בפי 80 מיליון באיראן, 8 מיליון באפגניסטן ועוד קהילות במדינות סמוכות לאיראן.
צ'כית– שפה סלאבית מערבית. הצ'כית מדוברת בפי כ-12 מיליון דוברים 10 מיליון מתוכם הם אזרחי הרפובליקה הצ'כית, שהיא שפתה הרשמית, ועד ל-1991 הייתה הצ'כית שפתה הרשמית של רפובליקת צ'כוסלובקיה.
צרפתית– אחת השפות הרומאניות החשובות ביותר בעולם, שמהן מדוברות יותר רק הספרדית והפורטוגזית. כיום היא משמשת כשפת אם בפי כ-75 מיליון בני אדם, וסך הכל דוברים את השפה כ-220 מיליון בני אדם. השפה הצרפתית היא השפה הרשמית או השפה המשמשת לעניינים אדמיניסטרטיביים במבחר קהילות וארגונים (כמו האיחוד האירופי, הוועד האולימפי הבינלאומי, האו"ם ואיגוד הדואר העולמי). בעבר, היא הייתה אחת השפות הנלמדות כשפה שנייה במדינות רבות בעולם אך החל מהמחצית השנייה של המאה ה-20 היא הלכה ונדחקה על ידי השפה האנגלית.
קוריאנית– השפה הרשמית של קוריאה הדרומית וקוריאה הצפונית.
קרואטית– שפה סלאבית-דרומית המדוברת בעיקר בקרואטיה, בפי הקרואטים בבוסניה והרצגובינה ומיעוטים קרואטים בכמה מדינות שכנות, ובאזור האיטלקי מוליזה.
רומנית– שפה רומאנית מזרחית מתוך קבוצת השפות הרומאניות ("לטיניות") של משפחת השפות ההודו־אירופיות. דוברי רומנית נמצאים ברומניה ובמולדובה: 17 מיליון בני אדם ברומניה הם דוברי רומנית, ושלושה מיליון במולדובה.
רוסית–  שפתה הרשמית של רוסיה. רוסית היא השפה הסלאבית המדוברת ביותר והשפה המדוברת ביותר באירופה, עם 277 מיליון דוברים, מתוכם 144 מיליון דוברים שבפיהם היא שפת אם, המצויים בעיקר בשטחי ברית המועצות לשעבר, במזרח ומרכז אירופה, וכמו כן גם במדינות שדוברי השפה היגרו אליהן, בהן ישראל, גרמניה, קנדה וארצות הברית.
שוודית– שפה סקנדינבית מזרחית מקבוצת השפות הגרמאניות של משפחת השפות ההודו-אירופיות, המדוברת בפי תשעה מיליון איש בעולם, שמונָה וחצי מתוכם בשבדיה. משנת 2009 הוכרה השבדית כשפה רשמית בשבדיה.
תאילנדית (תאית) – השפה הלאומית והרשמית בתאילנד, ושפת האם של בני התאי – הקבוצה האתנית המהווה את הרוב בתאילנד.
מקור המידע על השפות: וויקיפדיה

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות