חפש

בילויים ואטרקציות בלונדון בחינם

לונדון נחשבת לאחת מהערים היקרות בעולם, אבל גם לאחת מהיפות שהכי כיף לטייל בהן. אז כשאתם מגיעים ללונדון, יש כמה אטרקציות בחינם שאפשר להנות מהן ולחסוך קצת:
ceremony of the keys – טקס המפתחות   
טקס המפתחות המלכותי, Ceremony of the keys, הוא טקס נעילת מצודת לונדון (London Tower) והוא מתקיים מדי לילה בשעה 21:53 בדיוק, במשך 700 שנה, מבלי לפספס אף פעם!
חשיבות הטקס היא השמירה על אוצרות משפחת המלוכה ותכשיטי הכתר שנמצאים שם.
הכניסה אל הטקס היא בחינם, אבל יש צורך להירשם מראש באתר של ה- Ceremony of the keys . מכיוון שהטקס מאד פופולרי, צריך להירשם כחצי שנה מראש!




לטקס צריך להגיע ב 21:30, לא דקה אחרי ואסור לצלם.












הבתים של המפורסמים בלונדון   
באתר הבא תוכלו להירשם לסיור בחינם בלונדון. ברגע שהסיורים נקבעו, הם מתקיימים בכל מזג אוויר.
מדובר בסיור רגלי בן כשלוש שעות שאותו מדריך אדם מקומי באנגלית שהוכשר על ידי החברה בו תוכלו להכיר ולשמוע על כל האנשים הגדולים והמפורסמים שהשפיעו על ההיסטוריה של לונדון, החל מאדוארד המוודה ועד וינסטון צ'רצ'יל.
הסיורים הם בחינם והמדריכים מרוויחים את משכורתם מטיפים בלבד. המדריכים אינם לוחצים על המטיילים להשאיר טיפ וכל מטייל יכול להשאיר טיפ כראות עיניו.
הסיורים מתקיימים ברחבי הלונדון ותוכלו להכיר דרכם את האנשים הגדולים שחיו והשפיעו בלונדון המלכותית ולבקר בבתים שבהם הם גרו, עבדו, אכלו, שיחקו וכו'. קישור לאתר 
מוזיאון המדע של לונדון
מוזיאון המדע מומלץ לטיול בלונדון עם הילדים. אתר מוזיאון המדע בלונדון
תוכלו לראות בו מטוסים, מכוניות, דגמים של מנועים מתקופות קודמות ואת אוסף המכשירים המדעיים של המלך ג'ורג' השלישי מתקופת המאה ה- 18.
אטרקציות מרכזיות במוזיאון הם מנוע הסילון הראשון, שחזור מודל ה- DNA של פרנסיס קירק וג'יימס ווטסו ומיצגים אינטראקטיביים רבים. 

כלבו סלפרידג'ס   
אם אתם אוהבים לטייל בבתי כלבו ענקיים ומרשימים, שיש להם גם היסטוריה, כדאי לכם לבקר בכלבו סלפרידג'ס.
סלפרידג'ס הוא הכלבו שהוקם על ידי הארי גורדון סלפרידג' ב-15 במרץ 1909.
מר סלפרידג' הגיע ללונדון מארה"ב ביחד עם אשתו וילדיו והחליט להקים ברחוב אוקספורד כלבו גדול שישנה את כל חוויית הקניות ממטלה מעיקה להרפתקה מהנה.
באותם ימים התפיסה שלו היתה מהפכנית ושינתה את הרגלי הקנייה שהיו מושרשים חזק מאד בקרב קונים בכל רחבי העולם.
קודם כל הוא שינה את תצוגת המוצרים, הביא אותם לקידמת החנות כך שכל לקוח יוכל להתרשם ממגוון המוצרים שיש בחנות בעצמו, במקום לבקש מהמוכרן שיראה לו אותם אחד אחד, כשהם מוחבאים בתוך ארון או שידה.
את מחלקת האיפור והבשמים העביר סלפרידג' לקומה הראשונה, שם הם היו גלויים לעיני כל אישה ואיש שבאו לבקר. עד אז נשים היו מסתירות את מוצרי האיפור שלהן מתוך מבוכה. היום אפשר למצוא בכלבו מוצרי איפור ובישום יוקרתיים מאד לצד מוצרים שמחיריהם שווים לכל כיס.
את טכניקות המכירה של סלפרידג' אימצו בתי כלבו אחרים וכמו שאתם בטח יודעים, זו השיטה המקובלת היום למכירות בבתי כלבו וחנויות גדולות.
חלונות הראווה של הכלבו מעוצבים כיצירות אמנות ומהווים מוקד משיכה לתיירים עד היום. הם מצולמים למגזיני אופנה נחשבים ברחבי העולם כמו Vouge, Dwell, Icon, Frame Magazine, Creative Review, Hungarian Stylus Magazine, Design week, Harper's Bazzr, New York Times, WGSN ועוד. גם בלוגים ואתרי אינטרנט רבים מפרסמים תמונות של חלונות הראווה המיוחדים של סלפרידג'.
בקומה הראשונה ישנו גם ה- Foodhall, היכל האוכל, שם תוכלו למצוא דוכנים של אוכל בסגנונות שונים, לאכול במקום או להצטייד במנות take away. יש גם דוכן שמוכר אוכל כשר ליהודים, שם תמצאו חומוס, פלאפל ועוד. אם תמשיכו להסתובב תגיעו למחלקה שלמה של ממתקים שמעוצבת באופן מרשים מאד, ותוכלו למצוא שם את הפסל של מר סלפרידג' מכוסה בסוכריות ג'לי בלי. 
כתובת: רחוב אוקספורד 400, לונדון. תחנת רכבת תחתית קרובה: Bond Street.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות