חפש

איך מארגנים מסיבת יום הולדת בשלושה ימים

לבת שלי (כיתה ה) היה יום הולדת לפני שבועיים. רצינו לעשות מסיבה לכיתה אבל בכל פעם הסתבר שילד אחר כבר הזמין אליו את הכיתה למסיבה בסוף השבוע. ביום שלישי האחרון באה הבת שלי הביתה ובישרה שהילד שהיא חשבה שהולך לעשות מסיבה בסוף השבוע הזה דחה את העניין ולא חילק עוד הזמנות. חייבים לנצל את סוף השבוע הזה כדי לעשות לה סוף סוף מסיבה!
בהלך רוח ספורטיבי שלא אופייני לי עניתי לה מייד: יללא, בואי נלך להכין הזמנות. חשבתי לעצמי שאם נזמין את כולם לסוף השבוע, לא תהיה ברירה והמסיבה תצא לדרך. כמו שאומרים: נקפוץ למים ונתחיל לשחות.
הלכנו למחשב, הכנו הזמנות ב-word, כל הזמנה על חצי עמוד והדפסנו 60 עותקים (בפועל הגיעו למסיבה כמעט 30).
עכשיו מה שנשאר לנו לעשות זה לתכנן את המסיבה.
חשבנו על משחקים ואטרקציה קלה בצד, שלא תפריע ותהפוך את המסיבה לשווה יותר. אולי תתפלאו, אבל מסתבר שלמצוא מפעיל פנוי מעכשיו לעכשיו זאת ממש לא בעיה. אולי בגלל שזה היה יום שישי. מצאנו באינטרנט מאפרות, ציירי קריקטורות ומפעילי קריוקי שהיו מוכנים לבוא בהתראה הקצרה של שלושה ימים ואפילו יום אחד מראש!
בסוף לא הזמנו הפעלה חיצונית כי ראינו שאנחנו חורגים מהתקציב עם כל קניית ההפתעות והכיבוד אבל בדיעבד מסתבר שהמסיבה היתה כייפית ונפלאה לילדים גם ככה.
המשחקים שהכנו (כל מיני שדרוגים למשחקים שמצאנו באינטרנט או שהכרנו מקודם):
משחק הקרמבו- מזמינים שני ילדים שהתנדבו למשימה (כמעט כל הילדים התלהבו ורצו להשתתף). שמים שני קרמבואים בשתי צלחות פלסטיק על שני כיסאות, קושרים לכל ילד את הידיים (להעצמת החוויה) וכל ילד צריך לאכול את הקרמבו שלו. הראשון שמסיים מנצח וזוכה בפרס. עשינו ארבעה סיבובים של המשחק הזה מרוב שהילדים התלהבו. יכולנו להמשיך בזה כל המסיבה.

משחק אכילה עיוורת- שני זוגות של ילדים התנדבו. קושרים לאחד את העיניים ובן הזוג שלו צריך להאכיל אותו בסופגניה. גם כאן היתה התלהבות להתנדב. לילדים שאכלו התלכלכו כל הפנים בריבה ואבקת סוכר ונרשמה התרגשות רבה. המשחק מתאים לתקופה של לפני חנוכה. אם זאת לא התקופה, אפשר לשחק את המשחק עם מעדני שוקולד.
משחק החבילה מהצונאמי- וריאציה שהמצאנו למשחק חבילה עוברת. לוקחים פרס, עוטפים אותו בניירות עיתון כשעל כל נייר מודבק פתק שעליו מתואר מצב מצחיק או מעניין ושצריך למסור את החבילה לילד שמתאים ליציאה מהמצב הזה. זהו משחק חברתי שאפשר להתאים אותו לכל גיל.
משחק משימת הפרס- את המשחק הזה תכננתי לעשות אבל הבת שלי התנגדה בכל תוקף, כך שבסוף הוא לא התקיים. המשחק הזה נועד לכך שכל ילד יקבל הפתעה וגם יבצע משימה. קונים פרסים לכל הילדים שאמורים להשתתף במסיבה. הפרסים צריכים להיות שונים, כמה גדולים ושווים יותר (מקסימום 10 ש"ח) והרוב פחות. כל פרס עוטפים באריזת מתנה ועל כל אריזה מדביקים פתק עם מספר. מכינים פתקים נוספים שעל כל אחד מהם כתוב מספר (בהתאם למספרים שעל המתנות) ומשימה שעל הילד לבצע כדי לקבל את המתנה עם המספר המתאים. המשחק מתאים לילדים בוגרים שמבינים שמדובר בהגרלה ומזל ולא ילדים קטנים שיתחילו לבכות שזה לא פייר ולמה הם קיבלו משהו לא שווה.
אחרי הפסקת האוכל הילדים שיחקו במשחקים הרגילים: כיסאות מוזיקליים, משחק הפסלים (כל הילדים רוקדים וברגע שהמוסיקה נפסקת הם צריכים להפוך את עצמם לפסל של מה שהמארגן אומר להם, כמו: כלב, אריה, פיל, מלך, דוגמנית, מורה וכו').
האטרקציה של הערב היתה כשכיבינו את האורות והילדים רקדו בחושך עם סטיק לייטים זוהרים וכל מיני טבעות עם פנסים שקנינו בחנויות צעצועים בזול.
אחר כך הילדים ארגנו בעצמם משחק אמת או חובה ונשיקה סטירה.
הזמן של המסיבה עבר כל כך מהר, חברות של הבת שלי אמרו לה שזאת היתה אחת המסיבות השוות, אם לא ה-, ואני סוף כל סוף התיישבתי עם הרגליים הכואבות שלי ושמחתי שנפטרנו מזה עד היום הולדת הבא (לאחות הקטנה)….

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות