חפש

צמחים ופירות נגד דיכאון- משפרי מצב רוח טבעיים מן הצומח

רוצים להעלות את מצב הרוח ולהרגיש שמחים באופן טבעי? להרגיש בהיי בלי לקחת שום סם או כדור?
הנה כמה מאכלים שכדאי לכם לאכול כדי להעלות את המצב רוח שלכם באופן טבעי, בלי להזיק לגוף שלכם ובלי שיהיו לכם אחר כך רגשות אשמה, והכל מעולם הצומח.

עובדה ידועה היא שפחמימות גורמות לגופנו לייצר סרוטונין. זאת הסיבה שהגוף רוצה אותן כל כך. לחם ועוגות גורמים לנו לשמחה וזה הוכח מדעית. הסרוטונין שהגוף מייצר מפחית דיכאון (זה האפקט של חלק מהכדורים נגד דיכאון והסמים), לכן הפחמימות שגורמות לייצור סרוטונין משמחות אותנו מאד. מכירים את האנשים שעושים דיאטה דלת פחמימות ונראים מאד מדוכאים? זה בגלל המחסור בפחמימות שגורם להם לחוסר בסרוטונין!
אם נאכל פחמימות בצורת לחם ועוגות בוודאי נהיה שמחים, אבל לזמן קצר, כי אחר כך נהיה בעודף משקל וזה לא בריא. לכן אם אוכלים פחמימות, כדאי לעשות את זה בחוכמה ולאכול פחמימות בריאות וטובות.
הנה כמה מזונות על מן הצומח שמכילים פחמימות שעוזרות לשמוח:
קקאו נא– בקקאו הטבעי יש חומצת אמינו חיונית שעוזרת לגוף לייצר סרוטונין. האנזימים שבקקאו נשארים בגוף הרבה זמן אחרי שהוא מתפרק, לכן ההשפעה שלו היא לטווח ארוך. התנאי לקבל את ההשפעות הטובות של הקקאו הוא לאכול אותו נא, כי בחימום ובתהליכים התעשייתיים שהוא עובר, הוא מאבד את התכונות הטובות שלו.
שקדים– גורמים לשחרור דופמין במוח. הדופמין הוא חומר שגורם לנו להרגיש הנאה, שמחה, אופוריה ואושר. הוא מסייע במיקוד ובריכוז ומגביר מוטיבציה.
גוג'י ברי- הגוג'י בריז הם תותים בעלי תכונות שמגבירות את המרץ, מחזקות את הגוף, מגבירות ומעוררות אנרגיה מינית, ועוזרות לגוף להתמודד במצבי מתח. הפרי מכיל נוגדי חמצון, 19 חומצות אמינו שונות (כמו אבקת דבורים) ואת כל שמונה חומצות האמינו החיוניות. גוג'י ברי מכיל 21 או יותר יסודות קורט (העיקריים בהם הם אבץ, ברזל, נחושת, סידן, גרמניום, סלניום וזרחן), כמו גם ויטמין 1B, 2B, 6B וויטמין E. הגוג'י ברי מוכר גם מעכב הזדקנות. אפשר לקנות אותו בארץ בחנויות טבע ותבלינים אך הוא מאד יקר. אפשר גם להזמין מחו"ל במחירים זולים יותר.  גוג'י בריז
פרי הנוני- הנוני הוא פרי טרופי שגדל על עץ הנוני. הנוני גדל בהוואי וטהיטי ולצערנו לא ניתן להשיג אותו בארץ. אפשר להשיג את פרי הנוני בצורת מיץ או אבקה. פרי הנוני משחרר במוחנו סרוטונין, לכן ממריץ אותנו וגורם לנו לשמחה.
הידעת שה-10 באוקטובר הוא יום בריאות הנפש הבינלאומי?
אגוזים– מכילים חומצות שומן אומגה 3 המשפיעות על שלמות ותפקוד תאי המוח ומערכת העצבים ומעלות את מצב הרוח.
סויה, שעועית, עדשים, חומוס– קטניות ידועות כגורמות לשמחה. הן מעלות את רמות הסרוטונין במוח ואת מצב הרוח.

שורש מאקה- המאקה הוא צמח שגדל בהרי האנדים. אכילה של השורש שלו מגבירה את רמת החמצן במוח ומסייעת ביצירת אנרגיה חיובית. שורש המאקה מפחית דיכאון, מסייע בהתמודדות עם לחץ ומתח ומעלה את רמת השמחה. המאקה גם מאזן את המערכת ההורמונלית. את צמח המאקה אי אפשר להשיג בארץ, אבל אפשר להשיג את השורש בצורת אבקה, שורש או מיצוי.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות