חפש

9 טיפים לחיסכון בהוצאות הבית

אם יש משהו אחד שכולנו מסכימים עליו, זה שהמצב הכלכלי במדינה לא קל. ההוצאות רק הולכות וגדלות, המחיה מתייקרת וההכנסות נשארות אותו דבר, קטנות ומצומצמות, מספיקות לשלם את כל החשבונות כמו שעלה תאנה קטן מספיק בשביל לשמש כלבוש לאדם שלם.
אני לא יודע עד כמה אנשים מודעים לדרכים שבהן ניתן לחסוך את ההוצאות של הבית ולהקטין את החשבונות.
ריכזתי כאן כמה דרכים לחסוך בכסף בהתנהלות שבבית:
1. חשמל
חברת החשמל מציעה מסלול לתשלום חשבון החשמל על פי הצריכה של הלקוח בהתאם לעלויות יצור החשמל ואספקתו, כלומר אם תשתמשו בחשמל בשעות בהן אין עומס בצריכת החשמל, תשלמו תעריף נמוך יותר ולהיפך, אם תשתמשו בחשמל בשעות בהן העומס בשיאו, תשלמו על פי התעריף הגבוה ביותר.
למסלולי התשלום האלה קוראים תעו"ז (תעריף לפי עומס המערכת וזמן הצריכה) והם קובעים את גובה תשלום חשבון החשמל שלכם לא רק על פי שעות היממה, אלא גם על פי עונות השנה.
בקיץ למשל, בימים א-ה תשלמו את תעריף השיא בין השעות 10:0 ל- 17:00 ואת תעריף השפל בין השעות 21:00 ל- 7:00. בימי שבת וחג התעריף הוא תעריף השפל במשך כל היממה.
גם התשלום הקבוע נמוך יותר לחשבונות השייכים למסלול תעו"ז. בדרך זו תוכלו לתזמן את זמני הכביסות, המדיח וכו' לשעות שבהן התעריף הוא הנמוך ביותר.
קישור לחברת החשמל ולהסבר על התעו"ז הברירתי
עוד דרכים לחסוך בחשמל: לתלות כביסה בחוץ במקום לייבש אותה במייבש. לכבות אורות כשלא נמצאים בחדרים, לכבות טלוויזיות כשאף אחד לא צופה, להשתמש בנורות פלורסנט ולד ועוד.
2. כביסה
השימוש במחמם המים שבמכונת הכביסה הוא יקר. למעשה מחמם המים הוא במקום השלישי בין המכשירים צורכי החשמל בבית מבחינת היוקר. כבסו את הבגדים שלכם במים קרים. רוב חומרי הניקוי עובדים טוב יותר דווקא במים קרים. אם תצטרפו למסלול המוזל של חברת החשמל ותכבסו בלילה עם מים קרים, תחשבו כמה כסף תחסכו!

3. קופונים
אם אתם צריכים לקנות משהו לבית, חפשו קופון באתרי הקופונים או באפליקציות בסמארטפונים שיתנו לכם הנחה. אל תקנו בחנות היקרה ביותר, עשו סקר שוק ומיצאו את מה שאתם צריכים במחיר הזול ביותר. היום לא צריך לכתת רגליים או לנסוע רחוק מדי, אפשר למצוא באינטרנט קופונים בקלות שיחסכו לכם הרבה כסף.
4. קנו יד שנייה
לא חייבים לקנות הכל חדש. באתרי יד שנייה אפשר למצוא הרבה דברים באיכות טובה ובמחיר זול. אם אתם רוצים להחליף את השולחן בסלון למשל, למה שלא תנסו לחפש שולחן חדש ועל הדרך גם למכור את השולחן הישן שלכם באתר יד שנייה? גם באתר אגורה תוכלו למצוא דברים שאנשים רוצים להיפטר מהם. זבל של אחד הוא האוצר של השני, אז במקום לרוץ לקנות דברים לבית ברשתות רהיטים למשל, חפשו קודם כל באתר שמציע לכם דברים בחינם.
5. קנו ברשתות שיווק זולות
את קניות המזון שלכם עירכו ברשתות מזון זולות כמו רמי לוי, יד יצחק וכד'. עדיף להשקיע עוד 20 ש"ח בנסיעה עד לשם ולחסוך 100 ש"ח בקניות מאשר לערוך את הקניות ביוקר ליד הבית.
6. החלפת בגדים
מכירים את זה שאתם רואים חבר או חברה לובשים חולצה שהייתם מוכנים להרוג בשבילה? בדרך כלל החבר או החברה האלה ילבשו את החולצה פעם או פעמיים ואז היא תימאס עליהם ותלך לשכב בארון. אל תתנו לזה לקרות. למה שלא תארחו בבית שלכם או במקום אחר פרוייקט החלפת בגדים? כל אחד מביא את הבגדים שהוא כבר לא רוצה או שכבר לא מתאימים למידה שלו והחבר'ה מתחילים להחליף ביניהם. הכל בחינם ובלי להוציא שקל מהכיס.

7. לא להשתמש בכלים חד פעמיים
קניה של שרוולי כוסות חד פעמיות, צלחות וסכו"ם חד פעמי היא גם יקרה וגם פוגעת בסביבה. השתמשו רק בכלים רב פעמיים. בדרך זו גם תעשו טוב לכדור הארץ וגם לחשבון הבנק שלכם.
8. לא לקנות מותגים אלא מוצרים של הרשת
הרבה מותגים יקרים מיוצרים גם על ידי רשתות המזון ונמכרים במחיר זול יותר. במקום מותגים, קנו את מוצרי הבית וחיסכו עשרות שקלים בקניה.
9. להשתמש באבקת כביסה במקום בטבליות
במקום לקנות טבליות כביסה, קנו אבקת כביסה. כפית אבקת כביסה מספיקה לכביסה אחת ואין שום הבדל אם השתמשתם בטבליה או בכפית. שקית של אבקת כביסה מספיקה להרבה יותר כביסות. בין המחיר של טבליות לכביסה לאבקת כביסה יש הפרש של יותר מעשרה ש"ח. תעשו את החישוב כמה זה יחסוך לכם בשנה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות