חפש

8 מאכלים שאסור לכם לתת לחיית המחמד שלכם

אתם יכולים לחלוק עם חיית המחמד שלכם את המיטה או הספה בסלון, אתם יכולים לרוץ איתה, לטייל איתה ברגל או במכונית ואפילו להתקלח איתה, אבל כשזה מגיע לאוכל, יש דברים שחד משמעית אסור להם לאכול.
החל מאבוקדו ועד אלכוהול, קבלו רשימה של 8 מזונות שאסור לחיות מחמד כמו כלב, חתול ותוכי, לאכול.
במידה וחיית המחמד שלכם אכלה אחד מהמאכלים האלה, היא עלולה להיות חולה ולכן עליכם לפנות לוטרינר מייד. 

1. שוקולד– השוקולד ממריץ את מערכת העצבים ואת פעילות הלב. השוקולד הוא רעיל לכל החיות, וכלבים במיוחד עלולים לאכול אותו.
סימנים שהכלב שלך אכל שוקולד: הקאות, צמא מוגבר, עצבנות, אי שקט, דופק מוגבר או לא סדיר, עליה בחום הגוף, רעידות, פרכוסים. 
2. ענבים וצימוקים– הענבים הורסים את הכליות של חיית המחמד. הם רעילים לכלבים וחתולים. ההשפעות שלהם הן: צמא מוגבר, הטלת שתן מוגברת, עייפות, הקאות.
היתה לי פעם כלבה שמאד אהבה לאכול ענבים (לא ידענו שאסור). יום אחד לקחנו אותה לוטרינר והוא גילה שיש לה בקיבה ענבים שלמים. מסתבר שהיא פשוט אהבה את ההרגשה של הענב השלם מתחלק לה בגרון. אבל גם ענב שלם מתעכל בסופו של דבר ויוצר נזק.

3. שום ובצל- גורמים לנזק לתאי הדם האדומים ולאנמיה. השום והבצל רעילים לכלבים וחתולים. ההשפעות האפשריות של הרעלת שום ובצל: הקאות, שתן בצבע אדום, חולשה, אנמיה.

4. קסיליטול– הקסיליטול הוא תחליף טבעי לסוכר שנמצא במסטיקים. הוא גורם להפרשת אינסולין מוגברת וכתוצאה מכך לרמות נמוכות של סוכר בדם. הקסיליטול רעיל לכלבים. ההשפעות האפשריות שלו: הקאות, עייפות, חוסר קואורדינציה, פרכוסים, צהבת, שלשול.


5. משקאות אלכוהוליים– האלכוהול מדכא את מערכת העצבים ולכן מסוכן לכל חיות המחמד. בין ההשפעות האפשריות שלו: הקאות, בלבול, שלשול, עייפות, חוסר קואורדינציה, קשיי נשימה, רעד, תרדמת, פרכוסים.

6. שמרים ובצק– השמרים והבצק גורמים לתסיסת גז במערכת העיכול ולהרעלת אלכוהול. הם רעילים לכל חיות המחמד אבל כלבים במיוחד נוטים לאכול אותם. השפעות אפשריות של הרעלה כתוצאה מאכילת בצק: התנפחות של הבטן, הקאות, בלבול, שלשול, עייפות, חוסר קואורדינציה, קשיי נשימה, רעד, תרדמת, פרכוסים.

7. אגוזי מקדמיה– אגוזים אלה גורמים לבעיות במערכת העצבים ולשרירים, הם רעילים בעיקר לכלבים. השפעות אפשריות: הקאות, עייפות, חולשה, חום גוף מוגבר, רעידות.

8. אבוקדו– האבוקדו מכיל חומר שנקרא פרסין שיכול לפגוע בשריר הלב. רוב החיות רגישות לחומר זה ובמיוחד ציפורים. התופעות שמאפיינות הרעלה כתוצאה מאכילת אבוקדו: הקאות, שלשולים (כלבים), עייפות, קשיי נשימה (ציפורים ומכרסמים).

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות