חפש

8 סיבות טובות למה לא לשפוט אנשים

אל תדון את חברך לפני שתגיע למקומו. הפתגם הזה שמקורו במסכת אבות, הוא פתגם ידוע שאנו לומדים כבר בגיל צעיר, ובכל זאת, אנחנו שופטים אחרים בלי סוף ובלי שנקדיש לזה תשומת לב ומחשבה.
בדרך כלל, אנחנו נוטים להאשים אחרים בדברים שקורים להם ולהטיל עליהם את האחריות, אבל כשמדובר בנו, האחריות היא לא שלנו אלא של גורמים אחרים חיצוניים.
אל תשכחו שכמו שאתם שופטים אחרים, גם אחרים שופטים אתכם.


כמה סיבות טובות להפסיק לשפוט אחרים:

1. האם יש לכם את כל המידע?
כשאתם שופטים מישהו אחר, האם אתם בטוחים שאתם יודעים את כל מה שאתם צריכים לדעת על הנסיבות שהובילו אותו להתנהג כמו שהתנהג? האם אתם יודעים באיזה הקשר הוא אמר את מה שהוא אמר? האם אתם יודעים למה הוא התכוון? חבל לכעוס ולשנוא לפני שיודעים את העובדות המלאות.
2. אף אחד לא מושלם
עוד סיבה להפסיק לשפוט היא שבעצם אף אחד לא מושלם, כולל אנחנו, לכן למה לשפוט מישהו אחר ולבקר אותו? האם באמת הוא כל כך נורא?

3. סובלנות
להיות יותר סובלני היא גישה נהדרת לחיים שכדאי לכם לאמץ. אם מישהו עושה משהו שלא מוצא חן בעיניכם, אלא אם כן זה משהו ממש נורא, למה לבקר אותו? קבלו את האחרים ששונים ממכם. חיו ותנו לחיות.

4. מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך
נכון שזאת לא הרגשה נעימה ששופטים אתכם? למרות זאת, אנחנו עושים את זה לאחרים כל הזמן. כשאתם תופסים את עצמכם שופטים מישהו לחומרה, תשאלו את עצמכם איך הייתם מרגישים אם אתם הייתם במקומו.

5. מראה יכול להטעות
עוד סיבה טובה לא לשפוט אחרים היא שהדברים הם לא תמיד כמו שהם נראים. גם אם נראה לנו שאנחנו יודעים בדיוק מה קורה, הדברים הם לא בהכרח כמו שזה נראה לנו ויכול להיות שיש עוד דברים מעבר.


6. כולנו שונים
כל אחד מאיתנו הוא שונה ורק בגלל שאתם לא אוהבים משהו מסוים, לא אומר שכולם צריכים לא לאהוב אותו. למשל טאטו- יכול להיות שאתם לא אוהבים את זה ולכן תשפטו לחומרה מישהו שמסתובב עם טאטו גדול על היד. למה לשפוט? זכותו לאהוב את זה ולחשוב שזה יפה.

7. אם אתה לא אוהב את זה, זה לא אומר שזה לא נכון
כמו שכתבתי בסעיף הקודם, אם אתם לא אוהבים משהו, זה לא אומר שהוא לא בסדר. מישהו אחד יכול לאהוב שיער כחול או ורוד. זאת זכותו. זה שאתם לא אוהבים את זה לא אומר שהוא צריך להתנהג לפי הטעם שלכם.

8. מה זה אומר עליך?
הסיבה האחרונה והטובה ביותר היא… מה זה בעצם אומר עליך שאתה כל כך ביקורתי ושופט לחומרה? אולי הבעיה היא בעצם בך? אולי אתה כל כך מפחד ממה שאחרים יגידו עליך שאתה ממהר לשפוט את כולם?
אתה באמת רוצה שכולם יחשבו שאתה טיפוס לא נעים וביקורתי?

הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)