חפש

7 דרכים להתמודד עם דחייה

איך מתמודדים עם דחייה? כל אחד עובר את זה בחיים מדי פעם וההרגשה ממש לא נעימה בלשון המעטה. הצעתם למישהו לצאת איתכם לדייט והוא סירב? חשבתם שהולך לכם טוב עם מישהו אבל הוא נעלם?
לא קל להתמודד עם ההרגשה של הדחייה והאמת שקשה להתנהג לפי עצות וטיפים, כי במצבים כאלה הרגש מתגבר על כל מחשבה הגיונית ומעוור אותנו, גורם לנו לחשוב שזה סוף העולם ושמשהו בנו פגום ואף אחד לא יאהב אותנו בחיים.
אבל עם זאת, אני רוצה להציע במדריך הבא כמה דרכים להתמודד שיקלו מעט על ההרגשה הרעה.
רק קודם תזכרו, שאין אדם שלא חווה דחייה לפחות פעם אחת בחיים, וכמוכם יש רבים, שניסו וניסו ונכשלו עד שבסוף הצליחו בגדול ומצאו אהבה, גם אם זה לקח הרבה זמן.
אז הנה לפניכם כמה דרכים טובות להתמודד עם דחייה ולהישאר בחיים:
1. לנתק את עצמך
אם תנתק את עצמך מהמצב, זה יכול לעשות את מצב הדחייה ליותר קל. תשתדלו לחשוב על דברים אחרים, אל תתעסקו בזה שמישהו אמר לכם שהוא לא מעוניין בכם. תזכרו שאין מה להתעסק עם זה יותר מדי, אם מישהו לא רצה אתכם, זה לא אומר כלום. יכול להיות שבפעם הבאה תמצאו את האחד או האחת שלכם! ואם לא בפעם הבאה, אז באחת הפעמים שאחרי זה.
 2. לחשוב על 'למה?'
אחד הדברים שעזרו לי להתמודד עם דחייה היה לשאול את עצמי למה זה קרה. למה נדחיתי? האם זה משהו שעשיתי? האם יש משהו שאני יכולה לעשות טוב יותר? שימו את עצמכם בנעליו של הצד השני וחישבו איך הייתם צריכים להתנהג. לפעמים תגיעו למסקנות על איזה טעויות עשיתם ותלמדו לא לחזור עליהן בפעם הבאה כשתזמינו מישהו לצאת איתכם.
3. לימדו מהמקרה
כמו שאתם רואים, למידה ממקרה של דחייה היא עניין של השתקפות. אם קיבלתם דחייה- נסו ללמוד מזה. כמו שציינתי קודם ללמוד למה בן אדם דחה אותך יכול לעזור לך לא לחזור על טעויות.
4. שימרו על הרגשות שלכם
אם מישהו דחה אתכם, אל תגרמו לו להרגיש רע בגלל זה. לפעמים אין מספיק משיכה או שהצד השני עדיין מאוהב באקס שלו. אל תאשימו ותפתחו רגשות שליליים כלפי האדם שלא רצה לצאת איתכם. יש לו את הסיבה שלו. כבדו את זה ואל תקחו את זה קשה.
5. דברו על זה
דברו עם החברים הקרובים שלכם על התחושות שלכם. אם מישהו אמר לכם לא, אל תשמרו את ההרגשה הרעה בבטן. כמה פעמים החברות שלך נשענו עלייך וסיפרו לך דברים אישיים שמציקים להן? עכשיו זה התור שלך להשען עליהן.
6. היו פעילים
גם אם קיבלתם דחייה, זה לא אומר שזה סוף העולם. יש עוד הרבה דגים בים, אז תמשיכו להיות פעילים, לצאת ולהתעסק בעניינים שלכם כדי לשכוח את מי שרצה אתכם ואולי סוף סוף לפגוש את הנסיך על הסוס הלבן שלכם. 
7. התרכזו בעצמכם
נניח שאת דלוקה רצח על מישהו וסוף סוף עד אוזרת אומץ להציע לו לצאת איתך. ואז הוא מאכזב אותך ואומר לך לא. יכול להיות שאת מרגישה שזה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך, אבל יכול להיות שזה ממש לא דבר רע. יכול להיות שאם כן הייתם יוצאים, תוך כמה חודשים זה לא היה מסתדר ואז שברון הלב היה גדול יותר. יכול להיות שמעבר לפינה מסתתר בחור שיותר מתאים לך. קחי את הזמן לטפל בעצמך, ללכת לספא, לקולנוע, לעשות מניקור/פדיקור – טפלי בעצמך, תני לעצמך יחס של מלכה ותזכרי שאת הכי חשובה לעצמך, כך לאט לאט תשכחי מהדחייה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות