חפש

7 דרכים להתמודד עם מישהו שכל הזמן מתלונן

איך מתמודדים עם אנשים שכל הזמן מתלוננים?
מכירים את אלה שכל הזמן מתלוננים על החיים שלהם? אם יש לכם מישהו כזה שעובד איתכם או לומד איתכם (או חי איתכם בבית), אתם בטח יודעים כמה שזה לא נעים ומתסכל להיות בסביבה של מישהו שהוא תמיד שלילי. אם יש לכם בסביבה מישהו כזה ואתם לא יכולים להתרחק ממנו, הנה כמה דרכים להתמודד עם המתלונן הבלתי נדלה:

1. תישארו מנותקים
קל מאד להיסחף אחרי המתלונן הסדרתי ולהתעצבן, אבל לא יצא לכם מזה כלום. פשוט תתנתקו מהנוכחות שלו ותתייחסו לתלונות שלו כמו אל רעש רקע. אל תתנו לתלונות להיכנס אליכם, תתעלמו מהן. הרי אם תעירו להם זה במילא לא יעזור, אלא רק יתן להם עוד סיבה להרגיש קורבן ולהתלונן.אל CRITICISE

2. אל תעבירו עליהם ביקורת
השתדלו לא לבקר אותם ולהגיד להם: "אתה תמיד מתלונן על משהו! ". זה לא יעזור. אנשים לא אוהבים לקבל ביקורת ובדרך כלל זה לא משנה אותם. אם אתם רוצים לשנות את ההתנהגות שלהם, אתם צריכים לנקוט בדרכים עדינות יותר.
3. שנו את נושא השיחה
לשנות את נושא השיחה יכול להיות משהו חכם לעשות, למרות שזה כנראה לא יעבוד אם תנסו לשנות את הנושא בפתאומיות. נווטו את השיחה לנושא אחר. אם הם מתלוננים שהילדים שלהם לא לומדים טוב בבית הספר, תגידו ששמעתם שהם דווקא מצליחים בספורט או בחוג מסוים. אולי כך הם ישתכנעו לדבר על הנושא באור חיובי יותר.
4. הפכו את הנושא
במקום להישאב לתוך השדה המגנטי השלילי שלהם, נסו להוציא אותם מזה על ידי היפוך הסיבה. עודדו אותם להתרכז במה שהם צריכים לעשות כדי לשפר את המצב במקום בגורמים החיצוניים. הם צריכים להבין שאם הם רוצים לשנות את המצב הגרוע שלהם, הם צריכים לעשות משהו וזה תלוי אך ורק בהם. להתלונן זה קל, לעשות זה קשה.
5. מה יכול לעזור?
נסו לשאול אותם את השאלה הפשוטה הזאת: מה יעזור לפתור את המצב? הרבה פעמים זה יגרור עוד שטף של תלונות וחוסר אונים אבל אם לא תשתפו עם זה פעולה, זה יכול לגרום להם להגיע לתשובה חיובית יותר בעצמם. למשל, אם הם מתלוננים שאין להם כסף לחופשה, תשאלו אותם מה יכול לעזור. תנו להם להציע פתרונות טובים כמו חופשה זולה יותר בעצמם.
6. תבינו אותם
נסו להבין מאיפה הם מגיעים. יכול להיות שהחיים שלהם לא פשוטים ולא תמיד היו קלים. אולי הסיבה לכך שהם תמיד שליליים היא שיש להם ניסיון רע בחיים. לכן יכול להיות שהשיטות שפירטתי קודם יעזרו להם לשנות את הגישה.
7. עודדו אותם
תנו להם מילים חיוביות, חיזוקים ומחמאות על דברים טובים שהם עשו או עושים. זה יכול מאד לחזק את ההערכה העצמית שלהם. לאנשים שמתלוננים הרבה יש הערכה עצמית נמוכה. הם לא מאמינים בעצמם שיוכלו לשנות ולכן תולים את כל הסיבות לדברים הרעים שקורים להם בגורמים חיצוניים שתמיד רוצים לעשות להם רע. 

לסיכום, גם אנשים שליליים יכולים להשתנות. אם יש מישהו כזה באיזור שלכם תוכלו לעזור לו עם קצת סבלנות והתמדה והשיטות הפשוטות האלה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות