חפש

7 דברים שצריך לזכור כשמתחילים עבודה חדשה

מזל טוב! אתם מתחילים עבודה חדשה במקום חדש. איזו התרגשות…
שנייה לפני שאתם נכנסים בדלתות המשרד החדש, קבלו כמה טיפים להתחלה החדשה, שתהיה חלקה וטובה:
1. שימו לב ללבוש שלכם
הדבר הראשון שאתם צריכים לזכרו כשאתם מתחילים עבודה חדשה הוא להתלבש בהתאם למקום העבודה החדש שלכם. זה אומר שתצאו למסע שופינג רק שבוע אחרי שהתחלתם ולמדתם את סגנון הלבוש בסבית העבודה החדשה שלכם. שימו לב למה שהעמיתים שלכם לובשים, לאיפור, לתסרוקות, לנעליים. השתדלו להתאים את עצמכם ולא להתבלט עם בגדים מרושלים, אלגנטיים או חושפניים מדי. אבל כלל אחד תזכרו: תמיד עדיף להתגנדר יותר מדי (קצת) מאשר להגיע מרושלים מדי.

2. אל תאחרו
נכון שיש פקקים איומים בבוקר ושהתחבורה הציבורית היא גם לא משהו, אבל ביום הראשון שום תירוץ לא יעזור. צאו לפחות חצי שעה מוקדם יותר כדי שלא תאחרו כי הרושם שעושה איחור ביום הראשון הוא נוראי. חוץ מזה, עדיף לשבת בעבודה עם כוס קפה לבד לפני שכולם מגיעים מאשר להגיע באיחור ולסבול בוס מעוצבן עליכם כל היום.
3. בדקו את העבודה שלכם
לפני שאתם מגישים את העבודה שעשיתם למישהו אחר, עשו הגהה. לפני שאתם שולחים אי מייל בידקו שאין לכם שגיאות כתיב ודקדוק. מה שיוצא ממכם החוצה מייצג את מה שאתם וכשאתם מוציאים משהו מרושל, זה מדליק נורה אדומה אצל הבוסים שלכם.
4. אל תתחברו יותר מדי עם העובדים האחרים
היזהרו לא להתחבר יותר מדי עם העמיתים שלכם. בידקו קודם את השטח. מי רכלן ומספר כל פיסת מידע שהוא מקבל לכל העולם, מי תככן ומי ינסה להוציא ממכם אינפורמציה כדי לקדם את עצמו על גבכם. אל תחשפו יותר מדי דברים על עצמכם בימים הראשונים. קודם תבדקו עם מי יש לכם עסק. והכי חשוב- אל תרכלו! אתם לא יודעים מי שומר סוד ומי עלול לסכסך ביניכם לבין העובדים האחרים.
5. תשאלו שאלות
בתור עובדים חדשים אתם לא אמורים לדעת הכל. הראו שאתם מתעניינים ומעוניינים ללמוד. זה עושה רושם מצוין. אל תעשו דברים על דעת עצמכם אם אתם לא בטוחים שזה מה שצריך לעשות. עדיף לשאול מאשר לעשות טעויות.
Photo by rawpixel.com on Pexels.com


6. אל תתכננו חופשה על ההתחלה
חברה שלכם רוצה לצאת איתכם לחופשה בחו"ל בדיוק בזמן שהתחלתם עבודה חדשה? כמה שהיא תתחנן, תגידו לה לא. תדחו את החופשה למועד מאוחר יותר. לא טוב לבקש חופשה על ההתחלה, זה עושה רושם גרוע. שכרו אתכם כדי להיעזר בכם ואף אחד לא ישמח אם תבקשו להיעדר.
7. היפכו את הפרופילים שלכם בפייסבוק לפרטיים
אם יש לכם חשבון בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת שמוגדר כציבורי (כל אחד יכול לראות מה אתם מפרסמים), היפכו אותו לפרטי. עדיף שתשמרו על החיים האישיים שלכם עכשיו ליתר ביטחון ועל כל צרה שלא תבוא.
בהצלחה בעבודה החדשה! אם יש לכם טיפים נוספים, אשמח אם תשאירו תגובה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות