חפש

7 טיפים לטיפול בעור הפנים בתקופת ההתבגרות

עור הפנים של בני הנוער המתבגרים הוא בעייתי מטבעו וקשה להתמודד איתו. התנודות ברמות ההורמונים גורמות לתאים לייצר הרבה חלב, שזהו השמן הטבעי שנועד לשמור על לחות העור שגורם לייצור פצעונים, ראשים שחורים ועור מבריק.
מומלץ להתחיל לסגל הרגלים טובים לשמירה על היגיינת העור כדי למנוע הופעת פצעי בגרות, נקודות שחורות וכו' כבר מגיל זה וליצור שגרה שתלווה את המתבגר לכל חייו.

כמה טיפים לטיפוח ושמירה על עור הפנים בדרך הנכונה:
לא לשטוף את הפנים יותר מדי
חשוב לשטוף את הפנים כדי לשמור על היגיינה, אבל לא יותר מפעמיים ביום, אחרת תסירו את שכבת החלב החיונית לשמירה על לחות העור ותעודדו אותו לייצר עוד (מה שיגרום לעוד פצעים להופיע)

השתמשו בתכשירים איכותיים
ביחרו תכשירי ניקוי ולחות טובים ואיכותיים, שקיבלו את אישור משרד הבריאות וכוללים רכיבים אנטי בקטריאליים כדי להילחם באקנה ובזיהום ואנטי דלקתיים שימנעו אדמומיות ונפיחות. השתמשו בתכשירים קלים שאינם מייבשים את העור מדי.
לא לפוצץ חצ'קונים!
השתדלו לא לגעת בפצעונים ולא לפוצץ אותם. זה עלול לגרום להתפשטות הזיהום וליצור צלקות בעור הפנים שלך. במקום זאת, נקו בעדינות את הפצעון ותנו לו להיעלם לבד.
תמיד הסירו את האיפור
חשוב מאד לא ללכת לישון עם איפור ובטח שלא עם מייק אפ! האיפור סותם את נקבוביות העור ותוך זמן קצר יופיעו לכם ראשים שחורים וחצ'קונים. נקו את העור בעדינות ותנו לו לנשום.
קרם הגנה
השתמשו בקרם הגנה מפני קרני השמש עם מסנן UV למניעת יובש והופעת קמטים בהמשך (גם כמובן כהגנה מפני סרטן העור).

לחות
למרות שהעור בגיל העשרה נוטה להיות שמנוני, חשוב מאד לשמור על הלחות שלו. השתמשו בקרם לחות שישמור על הנקבוביות נקיות ופתוחות, כך שלא יווצרו ראשים שחורים.
פנו אל רופא עור
אם האקנה שלכם יוצאת מכלל שליטה, לכו לבקר את רופא העור בקופת החולים שלכם כדי לקבל טיפול. יש היום מגוון רחב של טיפולים באקנה ומומחה לעור יוכל לעזור לכם למצוא פיתרון לבעיה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות