חפש

7 מיתוסים על שוקולד

שוקולד הוא אחד הממתקים האהובים ביותר בעולם, אבל יש כמה מיתוסים לא מדויקים לגביו. זה מדהים איך ששוקולד מגיע בכל כך הרבה דרכים וצורות: יש שוקולד לבן ושוקולד מריר, שוקולד ממולא בתות ושוקולד עם סוכריות קופצות, יש בובות משוקולד וספלים משוקולד. אין גבול לדמיון וליצירתיות. אם חושבים על זה, אין הרבה אנשים שלא אוהבים שוקולד. בכל מקרה, יש כמה מיתוסים לגבי השוקולד שאולי לא ידעתם שהם לא נכונים והגיע הזמן לדעת: 
מיתוס # 1- שוקולד גורם לפצעונים – לא נכון
 זה אחד המיתוסים הגדולים ביותר על שוקולד שרבים עדיין מאמינים בו. מחקרים הראו שאין קשר בין שוקולד ופצעונים, שוקולד גם אינו גורם לדלקות. עם זאת, אלה שחושבים שהם רגישים לשוקולד, יש סיכוי גבוה יותר שהם רגישים לסוכר. אם אתה חושב שאתה רגיש לשוקולד, נסה אחד עם פחות סוכר, למשל חטיף שוקולד מריר עם 70% קקאו.

מיתוס # 2- לשוקולד אין ערך תזונתי- לא נכון
שוקולד מריר מלא בחומרים נוגדי חמצון הנמצאים גם בתה ירוק, יין ופירות יער אדומים. הוא מכיל גם סיבים תזונתיים ומינרלים. ארבע קוביות שוקולד מריר איכותי יעשו לכם יותר טוב מאשר רע. מומחים אומרים אפילו ששוקולד יכול להיקרא מזון על.
מיתוס # 3- שוקולד מעלה את רמת כולסטרול  – לא נכון
 למרות שהשוקולד עשיר בשומן רווי, הוא לא מעלה את רמות הכולסטרול בדם. מבנה השומן בחמאת הקקאו שונה באופן מפתיע ממבנה השומן הרווי במאכלים אחרים, כך פורסם במחקר משנת 1988. משמעות הדבר היא שגם אלה שיש להם רמות גבוהות של כולסטרול עדיין יכולים ליהנות מחתיכת שוקולד מריר איכותי מדי פעם.

מיתוס # 4- שוקולד הוא אפרודיזיאק – אולי נכון
 המיתוס שלפיו שוקולד הוא אפרודיזיאק (מגביר ומעורר חשק מיני) יכול להיות נכון. האמונה התחילה על ידי האצטקים, אך חוקרים עדיין לא מצאו קשר בין צריכת השוקולד ומצב רוח רומנטי. מיתוס זה יכול להיות נכון באופן פסיכולוגי יותר, כמו שאכילת שוקולד יכולה להיות חושנית ומורידה מתח.
מיתוס # 5 – שוקולד גורם לכאבי ראש – לא נכון 
 יש אנשים שמאמינים שצריכת שוקולד היא הסיבה לכאבי הראש שלהם, ויש כאלה שאומרים שהם אפילו מקבלים התקפי מיגרנה. חוקרים לא מצאו כל קשר בין שוקולד וכאבי ראש עד כה, אז אל תדאגו, אתם יכולים להמשיך לנשנש את חטיף השוקולד האהוב עליכם.
מיתוס # 6 – שוקולד עשיר בקפאין – לא נכון
 כלל וכלל לא נכון. נכון ששוקולד מכיל קפאין, אבל הכמות בהחלט לא שוות ערך לכוס הקפה שלך בבוקר. למעשה, הרמה של הקפאין שנמצאת במנה אחת של שוקולד היא יותר שווה לרמה של קפאין בכוס קפה נטול קפאין, כלומר אין כמעט שום דבר שצריך לדאוג בגלל.
מיתוס # 7- שוקולד גורם לחורים בשיניים 
 אם כבר, זה הסוכר שנמצא בחטיפי שוקולד החלב שגורם לעששת וחורים בשיניים. שוקולד מריר באיכות טובה לא גורם לעששת, כך עולה ממחקר שבוצע באוסקה, יפן. החוקרים גם ציינו כי בשוקולד יש בעצם חומרים שנלחמים בחיידקי פה ועששת.

אחרי כל זה, אתם בטח שמחים כמה דברים חיוביים יש בשוקולד ורוצים לאכול אותו בלי הגבלה, רק שימו לב לדבר חשוב- כל העובדות נכונות לגבי שוקולד מריר איכותי, שיש בו אחוז גבוה של קקאו. לצערי, שוקולד חלב מכיל הרבה פחות ערכים תזונתיים והוא עשיר בסוכר ומרגרינה, לכן הרבה פחות בריא.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות