חפש

7 סלבריטאים מחוץ לארץ שסובלים מדיסלקציה

דיסלקציה היא לקות למידה מולדת שמפריעה לתהליכים הקוגינטיביים (תהליכי ארגון, עיבוד וניתוח מידע) הקשורים בכישורי שפה ודרושים לקריאה (מתוך ויקיפדיה). 
הדיסלקציה היא לקות שכיחה מאד ולהרבה אנשים יש אותה. תופתעו לגלות שלסלבריטאים מצליחים מאד יש דיסלקציה, מה שלא מנע מהם להצליח בעולם הבידור:
מקור

טום קרוז

הסיינטולוג טום קרוז פותח את הרשימה של הכוכבים הדילסקטיים. הוא טוען כי כנסיית הסיינטולוגיה עזרה לו להתגבר על הדיסלקציה ממנה סבל כל ילדותו. כעת כשחקן יש לו קושי לקרוא ולשנן תסריטים, אבל למרות זאת טום קרוז לא נותן דיסלקציה להגדיר מי הוא.

מקור 

אורלנדו בלום

לאורך כל לימודיו, השחקן מהסרט שר הטבעות, אורלנדו בלום, נאבק עם קשיי קריאה וכתיבה בגלל הדיסלקציה שלו. אמו עודדה אותו לקחת שיעורי אמנות ודרמה, והשיעורים האלה הובילו אותו להיות שחקן, ולהשתדל יותר להתמודד עם דיסלקציה שמקשה עליו לקרוא תסריטים.
מקור

שר

תאמינו או לא, אבל אפילו עם דיסלקציה שר הצטיינה בבית הספר, במיוחד באנגלית צרפתית. רק כששר הייתה מבוגרת היא הבינה שהיא דיסלקטית ואובחנה בהתאם. היא עדיין זורחת על הבמה ובחיים האמיתיים, וידועה בהופעותיה הנועזות.
מקור
קירה נייטלי
קירה נייטלי אובחנה כלוקה בדיסלקציה בשלב מוקדם בחייה, בגיל שש. למרות זאת היא התמסרה ללימודים וניסתה בכל הכח להצליח בבית הספר, עד שהשיגה ציונים נהדרים, ובתמורה, הורשה לה שיהיה לה סוכן כישרונות.
הנסיך הארי- מקור
הנסיך הארי
בן המלוכה החצוף אך החביב, הנסיך הארי הג'ינג'י, נפתח לאחרונה לתקשורת וסיפר על מאבקו האישי עם דיסלקציה. הוא סיפר שכשלמד בבית הספר היה לו קשה מאוד, ועכשיו הוא מקיים עצרות בהן הוא מעלה את המודעות ללקות הלמידה. עוד בת מלוכה צעירה שנאבקת בדיסלקציה היא הנסיכה ביאטריס.
מקור
סר ריצ'רד ברנסון
למרות שהוא מעולם לא הצטיין בבית הספר, מייסד חברת וירג'ין סר ריצ'רד ברנסון פתח את העסק הראשון שלו בגיל 16 ומעולם לא הביט לאחור. קבוצת וירג'ין היא חברה המורכבת ממעל 400 חברות שונות וסר ריצ'רד ברנסון שווה למעלה מ- 4.6 מליארד דולרים. זה מוכיח שדיסלקציה לא צריכה להיות מכשול בדרך להצלחה!

ויל סמית' רוקד- מקור
ויל סמית'
ויל סמית' בהחלט הצליח בגדול: הוא שחקן, מפיק וראפר, שלא לדבר על זה שהוא גם רוקד כמו מקצוען ויש לו משפחה יפה. עם זאת, לפי מה שהוא מספר, הוא לא תמיד היה כל כך מוצלח וכשהיה צעיר סבל מדיסלקציה. זה היה משהו שהוא תמיד היה מתבייש בו, אבל עכשיו הוא מצא דרך להשתמש במצבו לטובתו: על ידי ניתוח דפוסים בעבודתו שמאפשר לו להשיג את ההצלחה שיש לו היום.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות