חפש

5 מזונות שאסור לשטוף לפני השימוש ו-5 מזונות שחייבים

מאז שהיינו ילדים לימדו אותנו שצריך לשטוף טוב אוכל לפני שאנחנו מכינים ממנו משהו או אוכלים אותו כמו שהוא.
תופתעו לגלות, שיש דברים שאם שוטפים אותם- גורמים לנזק והופכים אותם דווקא למסוכנים לאכילה! ושיש מאכלים, שאנחנו לא נוהגים לשטוף ודווקא אותם חייבים.
הנה 5 מאכלים שאסור לשטוף ואחריהם 5 מאכלים שחייבים לשטוף לפני השימוש:

מאכלים שאסור לשטוף לפני שאוכלים או מבשלים אותם:

1. ביצים
על הקליפה של הביצים יש חומר מיוחד שמונע חדירה של חיידקים לתוך הביצה. יש גם חיידקים שאוהבים לשהות על קליפת הביצה כמו הסלמונלה הידועה לשמצה (אל תשכחו שהביצה מגיעה מתוך הגוף של התרנגולת ויוצאת דרך האחוריים שלה). ברגע ששוטפים את הביצה, פוגעים בחומר המגן על הקליפה ומכניסים את החיידקים המסוכנים פנימה אל תוך הביצה.  
2. עוף טרי
גם על העוף הטרי יש חיידקים שמאוד מסוכנים לבריאות שלנו. הידוע ביותר הוא חיידק הסלמונלה. אנשים רבים חושבים ששטיפה של העוף לפני הבישול תעזור לפתור בעיה זו, אבל זה לא נכון. כאשר שוטפים עוף, המים שבהם משתמשים מסייעים לחיידקים להתפשט על הידיים ובכיור המטבח ומשטח העבודה. הפיתרון הוא לבשל את העוף מיד, לפני שהחיידקים נפוצים לכל עבר. השפים הטובים ביותר אומרים שצריך להרתיח את העוף פעמיים: להרתיח פעם אחת, להחליף את המים ולהרתיח פעם שנייה.

3. בשר
בדיוק כמו עוף, גם את הבשר מסוכן לשטוף. אם אתם שוטפים בשר (בשר בקר, בשר עגל, טלה) אתם מסייעים לחיידקים להתפזר במטבח ועל הידיים שלכם. גם את הבשר צריך להכין בטמפרטורות גבוהות כדי להיפטר מהחיידקים. 

טיפ: לפני הבישול, השתמשו במפיות כדי להסיר את מיץ הבשר מהנתח. לאחר מכן, השתמשו בסבון ומים חמים לשטוף את הידיים.
4. פסטה
אם אתם חושבים שפסטה צריך לשטוף אז דעו שזה רעיון גרוע. השפים חושבים שפסטה שטופה צריכה להיות מחוץ לחוק, כי המים מסירים מהפסטה את העמילן המסייע לקלוט את הרוטב בצורה יעילה יותר. 
אתם יכולים לשטוף פסטה רק לאחר הבישול ורק אם אתם רוצה להשתמש בה לסלט או לטגן אותה בווק.
5. פטריות
שטיפת פטריות מתחת למים במשך זמן ממושך מזיקה לפטריות וגורמת להן לאבד את הגמישות שלהן. הפטריות סופגות את המים טוב מאד. עדיף לשטוף את הפטריות מהר ואז לייבש אותן מייד במגבת נייר.  

5 סוגי מזון שכן צריך לשטוף לפני השימוש!!!


1. פירות וירקות עם קליפה אכילה

אם הפירות והירקות שאתם קונים, שיש להם קליפה שאוכלים אותה, כמו תפוחים, שזיפים, עגבניות, מלפפונים וכד', נראים לכם נקיים ומבריקים, זה עדיין לא אומר שלא צריך לשטוף אותם. אתם בהחלט צריכים לעשות זאת כדי להיפטר מלכלוך, תולעים, חרקים וכד'.
אין להשתמש בסבון. רק לייבש אותם עם מגבת נייר או מפית לאחר "מקלחת קרה".
2. פחיות שימורים
כשהפחיות סגורות, החיידקים לא יכולים לחדור פנימה הודות למכסה. אבל מרגע שפותחים את המכסה, החיידקים שעל הפחית יכולים לחדור לתוך המזון השמור.

3. פירות וירקות עם קליפה לא אכילה
גם פירות וירקות שיש להם קליפה שלא אוכלים, כמו תפוזים וקלמנטינות, צריך לשטוף לפני השימוש. כאשר מקלפים את הפרי, החיידקים עוברים מהידיים מהקליפה אל הפרי או הירק. לכן גם כאן- צריך לשטוף.
4. אגוזים
את האגוזים על כל סוגיהם צריך לשטוף לפני האכילה. אנחנו אף פעם לא יודעים איפה הם אוחסנו, מי נגע בהם ומה עבר עליהם עד שהגיעו אלינו. מלבד זאת, השטיפה מסייעת להיפטר מהחומצה הפיטית שהאגוזים הטריים מכילים. החומצה משמשת להגן על האגוזים מפני טפילים, אבל היא גם עלולה לפגוע בגוף האדם.  

5. פירות יבשים
הפירות היבשים הם בין הפירות הכי מלוכלכים שיש. במיוחד אלה שנמכרים במשקל. גם אם קניתם פירות יבשים ארוזים באריזה סגורה, עדייך אתם צריכים לשטוף אותם לפני האכילה כי אי אפשר לדעת איפה אוחסנו ומה היה עליהם לפני האריזה.

הוסף רשומת תגובה

0 תגובות